Planując szkolenie zamknięte z asertywności, zawsze tworzymy program odpowiednio do oczekiwań pracodawcy i samych uczestników. O co więc Państwa na początek spytamy?

Poniżej prezentujemy zestaw pytań, które najczęściej stawiamy przed przygotowaniem pierwszej oferty szkolenia z asertywnej komunikacji.

 

  1. Jakie zachowania występujące w firmie utrudniają pracę: uległe, agresywne?
  2. Jakich relacji dotyczą trudności: pracownicy – klienci, pracownicy – pracownicy, pracownicy – przełożeni
  3. Co sprawia największą trudność:
  • odmawianie (mówienie „nie”),
  • krytykowanie czy przyjmowanie krytyki,
  • chwalenie pracowników czy przyjmowanie pochwał,
  • wyrażanie oczekiwań (wobec klientów, dostawców, współpracowników, pracowników itp.)
  1. Czy sposób radzenia  sobie pracowników z tzw. trudnymi klientami jest zadowalający?
  2. W jakich sytuacjach asertywność jest dla uczestników kluczowa?
  3. Jeśli grupa odbyła już szkolenia z komunikacji albo rozwiązywania konfliktów – jaki był ich zakres tematyczny?
  4. Jakie są wzajemne relacje w grupy – czy np. na Sali można spodziewać się jakichś konfliktów?
Asertywność – badanie potrzeb uczestników szkolenia
Oceń stronę