Jak uczyć e-businessu? Część 1

Kontakt

By otrzymać ofertę i książkę "Budowanie kultury innowacyjności", napisz na kontakt@szkolenia-menedzerskie.pl, zadzwoń pod 537-370-573, lub zostaw numer telefonu:

Nazwa Twojej firmy:

Imię i nazwisko:

Szukam szkolenia dot. umiejętności:
menedżerskichhandlowych, negocjacyjnychosobistych, interpersonalnych



Szukam szkolenia:

IWONA PIGA

Doświadczony menedżer sprzedaży, trener i handlowiec. Znawca sektora FMCG i pracy z sieciami dystrybucji. Pracowała w Welli, Procter&Gamble, Thalgo. Od 2005 roku prowadzi szkolenia biznesowe, szkolenia zamknięte poprzez symulacje biznesowe, a także wyjazdy integracyjne. Kierowała kilkudziesięcioma projektami team building, dla grup od 8 do 300 osób. Posiada certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor w zakresie prowadzenia szkoleń outdoor i wyjazdów integracyjnych. Prywatnie żeglarz, turysta i narciarz.

RAFAŁ SZCZEPANIK

Prezes Training Projcts. Od 2000 r. prowadzi szkolenia biznesowe, wyjazdy team building i gry symulacyjne. Jest doświadczonym menedżerem: współzałożyciel portalu Pracuj.pl, przez sześć lat był jego wiceprezesem. Pracował też w Danii i Gwatemali. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG).

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, które szkoli i certyfikuje trenerów team building. Autor jedynej polskiej książki poświęconej organizacji wyjazdów team building i integracyjnych dla firm („Budowanie zespołu”). Instruktor wspinaczki. Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.

RENATA WASYLÓW

Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF, trener w zakresie umiejętności osobistych i menedżerskich. Wcześniej pracowała jako Brand Manager i Trade Marketing Manager w Reckitt Benckiser i Michelin. Zarządzała takimi markami jak: Michelin, Vanish, Air Wick, Bryza, Strepsils, Nurofen. Jest też skutecznym menedżerem projektów. Doświadczenie z pracy w korporacjach, w powiązaniu z uniwersytecką wiedzą na temat finansów, pozwala jej na pracę trenera, coacha i konsultanta. Specjalnością Renaty jest coaching dotyczący przywództwa, tworzenia zespołów, komunikacji, motywacji i zarządzania. Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

JAROSŁAW FIGIEL

Doświadczony menedżer, od wielu lat prowadzi szkolenia z zarządzania zespołami i firmą oraz symulacje biznesowe i gry menedżerskie. Właściciel agencji trekkingowej Exploruj.pl. Przez wiele lat – jako menedżer sprzedaży – współtworzył sukces firmy Coca-Cola w Polsce. Zbudował silną pozycję firmy w centrach turystycznych południa kraju. Wdrażał nowoczesne strategie sprzedaży do kanałów immediate consumption. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi strukturami sprzedaży i dystrybucji FMCG. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe związane z zarządzaniem zespołem, budowaniem zespołów, motywowaniem, oraz technikami sprzedaży i negocjacji. Instruktor wspinaczki, przewodnik tatrzański, były ratownik TOPR. Certyfikowany trener outdoor (certyfikacja Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor)

WITOLD MOCKAŁŁO

Doświadczony trener szkolący handlowców i szefów. Menedżer najwyższego szczebla z dwudziestoletnim stażem – wprowadził z sukcesem na polski rynek cztery firmy zagraniczne, zarządzał wieloosobowymi zespołami, koordynował projekty promocji sprzedaży. Od 15 lat prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu kompetencji menadżerskich i handlowych – zarządzania zespołami, budowania autorytetu szefa, motywowania, komunikacji, pracy przedstawiciela handlowego, sprzedaży i negocjacji w biznesie. Od 15 lat zajmuje się coachingiem. Uczestnik The Coaching Academy London. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

KATARZYNA KOWALSKA

Przez 8 lat pracowała w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od finansów po HR. Ukoronowaniem jej kariery było aktywne uczestnictwo w budowaniu i wdrażaniu strategii personalnej dla wszystkich firm należących do Rettig Heating Group w Europie. Pracowała też jako Dyrektor Personalny w Saint Gobain Isover Polska. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe oraz wyjazdy integracyjne oparte o gry szkoleniowe. Autorka dwóch książek na temat coachingu. Prywatnie wielbicielka domowego ogniska, spacerów po lesie i podróżowania w nieznane.

OLAF FLAK

Były pracownik centrali Forda w Niemczech i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia i projekty doradcze..

MARIUSZ KĘDZIERKSI

Przez wiele lat pracował jako szef działu szkoleń, a wcześniej trener i coach handlowców w firmie Cersanit. Współtwórca systemu oceny i rozwoju pracowników w grupie Cersanit/Opoczno. Kierował zespołem trenerów wewnętrznych wspomagających sprzedaż, ma też własne doświadczenie w sprzedaży b2b. Jako trener prowadzi szkolenia miękkie i handlowe. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. C. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”

ANDRZEJ KOSZYK

Były menedżer marketingu, szef zespołów handlowych, od kilkunastu lat konsultant i trener. Prowadzi szkolenia dla menedżerów, prezenterów i trenerów.

Szkolenia z zakresu wdrażania e-businessu w firmie powinni prowadzić praktycy. Menedżerowie odpowiedzialni za strategię e-business, a nie informatycy.  Oczywiście powinni rekrutować się z firm, które osiągnęły sukces rynkowy i finansowy w e-businessie.

 Wybierając szkolenie z zakresu e-businessu, powinniśmy przeanalizować:

– doświadczenie trenera

– program szkolenia (czy jest zorientowany na informatyczne czy biznesowe aspekty)

– dostosowanie omawianej tematyki do polskiego rynku

– możliwość pracy z komputerem i obejrzenia jak „za kulisami” funkcjonują firmy czy działy e-business

TRENER

Jeśli tak właśnie zdefiniujemy idealnego trenera, dodając jednocześnie, że musi mieć umiejętność prowadzenia szkoleń, okaże się że w Polsce można znaleźć co najwyżej 20-30 osób wartych polecenia. To pozornie niewiele, ale w zupełności wystarczy by znaleźć kogoś sprawdzonego.  Na pewno nie warto się zgadzać na to, by prowadzącym zajęcia był pracownik jednej z wielu firm branży e-business, która po okresie hossy internetowej upadła, albo istnieje, lecz przynosi straty nie wynikające z planów inwestycyjnych. Takich „trenerów” jest bardzo wielu, często pracują w znanych firmach, ale ich doświadczenia są umiarkowane. Oczywiście, można się uczyć na ich błędach. Ale lepiej na sukcesach kogoś, kto może podpowiedzieć: sprawdziłem to rozwiązanie, jest dobre, przyniosło mi zyski, można tak postępować.

PROGRAM

Do jego konstruowania można podejść dwojako: skupić się na aspektach informatycznych, lub na biznesowych (strategia, marketing, koszty, obsługa klienta itp.). Wszystko zależy od tego, kim będą uczestnicy szkolenia – informatykami czy menedżerami. Z założenia jednak najpierw trzeba przeszkolić menedżerów. To oni planują strategię działań e-business, zanim do pracy zasiądą komputerowcy. Oczywiście menedżerowie także, na wysokim poziomie ogólności, powinni orientować się w nowych technologiach. Jednak  np. na naszych szkoleniach temu problemowi poświęcamy nie więcej niż 25-30% czasu.

Program, który proponujemy uczestnikom, zwykle zawiera poniższe punkty:

Rola e-businessu w firmie tradycyjnej ekonomii, źródła możliwych przychodów z działalności e-business, synergia starej i nowej ekonomii. Ta wiedza to fundament, bez którego trudno tworzyć strategię e-business. Na tym etapie szkolenia trzeba też zburzyć wszelkie mity, jakie mają uczestnicy na temat e-businessu (np. że w sieci zarobić można tylko na banerach reklamowych i stronach erotycznych).  Ważne też, by uświadomić im że wdrożenie e-businessu niekoniecznie oznacza zarzucenie dotychczasowej strategii, tylko jej rozbudowanie – np. o nowy kanał dystrybucji tych samych produktów, nowy sposób komunikacji z klientem. Ewolucja jest często lepszym pomysłem od rewolucji.

–  Podstawowe pojęcia, którymi posługują się uczestnicy rynku (język internetu). To kolejna podstawa, czysto techniczna, ale potrzebna. Widzieliśmy już menedżerów e-businessu, którzy nie potrafili np. odczytywać danych dotyczących rozwoju rynku czy odwiedzalności ich własnego sklepu internetowego. Niestety, język e-businessu jest jak język reklamy czy informatyki: naszpikowany anglojęzycznymi zwrotami, które nie mają polskich odpowiedników, np. „pup-up”. Zresztą nawet polskie tłumaczenia (np. „cookie” – ciasteczko) niewiele mówią osobom spoza branży.

Analiza możliwości prowadzenia działań e-business i planowanie wejścia na rynek internetowy. Czyli etap planowania strategii. Tu omawiamy  wybór produktów i usług, które firma zaoferuje on-line (które z dotychczas oferowanych, plus ich ew. modyfikacje, które nowe usługi). Uświadamiamy użytkownikom, że internet daje możliwości stworzenia zupełnie nowych usług. Np. firma, która dotychczas oferowała raporty wynagrodzeń w wersji  papierowej, może zaoferować w internecie usługę tworzenia „na żywo” raportu dostosowanego do potrzeb odbiorcy. Wystarczy, że klient wpisze kombinację dowolnych kryteriów (wielkość firmy, branża, stanowiska…) a komputer sam wypluje dopasowany raport.

Ale produkty i usługi to tylko fragment strategii. Na szkoleniu dyskutujemy, jak stworzyć w firmie zespół odpowiedzialny za działania e-business, jak wybrać platformę technologiczną (decyzja należy do menedżerów, nie informatyków!). Analizujemy potencjalnych partnerów promocyjnych i handlowych (portale, vortale, pasaże handlowe, platformy b2b, serwisy zajmujące się płatnościami w sieci).  Planujemy wspólnie budżet i cash flow. Nie po to, by uczyć finansów. Raczej po to, by na liczbach zweryfikować „marzenia” uczestników o tym, że np. od razu zostaniemy drugim Onetem, a pierwsze wpływy pojawią się po trzech miesiącach.

– Kolejny istotny fragment szkolenia to Projektowanie i tworzenie serwisu e-business. Razem z uczestnikami siadamy przed monitorem, analizując kilkanaście dobrych i złych przykładów z polskiego i światowego internetu.  Szczegółowo omawiamy wybór struktury i zawartości serwisu, zasady aktualizacji serwisu i związane z tym koszty, wybór standardów technicznych itp.

– Ostatni ważny fragment szkolenia to marketing wirtualny:

  • Tworzenie marek w internecie
  • Pozycjonowanie produktu w internecie
  • programy affiliate
  • Reklama i budowanie popularności własnego serwisu internetowego
  • Obsługa klienta przez internet (analiza polskich i międzynarodowych przypadków)

 

Kolejna część artykułu – za tydzień na naszym blogu

Jak uczyć e-businessu? Część 1
5 (100%) 1 vote

Comments are closed.