Przygotowując warsztaty biznesowe z negocjacji, w każdym naszym projekcie dopasowujemy harmonogram spotkania adekwatnie do potrzeb danej grupy. Naszą współpracę rozpoczniemy od wywiadu telefonicznego – i zadania serii pytań.

Oto zestaw pytań, które zwykle stawiamy przed przygotowaniem wstępnego programu szkolenia z negocjacji.

  1. Co zwykle negocjują uczestnicy?
  2. Są klientem, sprzedawcą, partnerem we wspólnym przedsięwzięciu? Jaka jest ich rola i zadania podczas negocjacji?
  3. Jak można opisać ich typowych „przeciwników” negocjacyjnych?
    1. Co robią zawodowo, jakie mają stanowiska
    2. Jaki typ negocjacji preferują (twarde, miękkie, zorientowane na problem…)
  4. Jak przebiegają typowe negocjacje (etapy?
  5. Jakie techniki negocjacyjne znają i stosują uczestnicy?
  6. Na których etapach negocjacji jest najwięcej problemów, jakie to są problemy?
  7. Jak długo trwają typowe negocjacje?
  8. Co następuje po nich – długa współpraca czy krótki, jednorazowy kontrakt? Czy chodzi tu u załatwienie sprawy szybko, czy zbudowanie trwałej relacji?
  9. Jakie nieetyczne zagrania w negocjacjach pojawiają się po obu stronach?
  10. Czy uczestnicy grali już na szkoleniach w jakieś gry negocjacyjne?
  11. Czy mają – jeśli jej potrzebują – wiedzę ekonomiczną np. do obliczenia wysokości rabatu itp.?
  12. Plus wybrane pytania z zakresu SPRZEDAŻ jeśli są to negocjacje handlowe

 

 

Negocjacje – diagnoza potrzeb szkoleniowych
Oceń stronę