Industry Simulation – zarządzanie firmą produkcyjną

To szkolenie prowadzą:

Rafał Szczepanik

Jeden z założycieli Pracuj.pl, przez 6 lat wiceprezes. Zdobył na nartach oba bieguny, wszedł na ośmiotysięcznik.
Od 12 lat prowadzi szkolenia menedżerskie.

Iwona Piga

Były menedżer sprzedaży w Welli
i Procter & Gamble, wcześniej pracowała
w Arcelor Mittal. Od pięciu lat trener
i menedżer projektów szkoleniowych.

Renata Wasylów

Były menedżer marek
i projektów w Michelin
i Reckitt Benckiser. Zarządzała m.in. markami Nurofen, Vanish, Air Wick. Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF.

Kontakt

By otrzymać niezobowiązującą, wstępną ofertę szkolenia, napisz na kontakt@szkolenia-menedzerskie.pl albo wpisz swój e-mail lub telefon.

IWONA PIGA

Doświadczony menedżer sprzedaży, trener i handlowiec. Znawca sektora FMCG i pracy z sieciami dystrybucji. Pracowała w Welli, Procter&Gamble, Thalgo. Od 2005 roku prowadzi szkolenia biznesowe, szkolenia zamknięte poprzez symulacje biznesowe, a także wyjazdy integracyjne. Kierowała kilkudziesięcioma projektami team building, dla grup od 8 do 300 osób. Posiada certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor w zakresie prowadzenia szkoleń outdoor i wyjazdów integracyjnych. Prywatnie żeglarz, turysta i narciarz.

RAFAŁ SZCZEPANIK

Prezes Training Projcts. Od 12 lat prowadzi szkolenia biznesowe, wyjazdy team building i gry symulacyjne. Jest doświadczonym menedżerem: współzałożyciel portalu Pracuj.pl, przez sześć lat był jego wiceprezesem. Pracował też w Danii i Gwatemali. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG).

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, które szkoli i certyfikuje trenerów team building. Autor jedynej polskiej książki poświęconej organizacji wyjazdów team building i integracyjnych dla firm („Budowanie zespołu”). Instruktor wspinaczki. Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.

RENATA WASYLÓW

Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF, trener w zakresie umiejętności osobistych i menedżerskich. Wcześniej pracowała jako Brand Manager i Trade Marketing Manager w Reckitt Benckiser i Michelin. Zarządzała takimi markami jak: Michelin, Vanish, Air Wick, Bryza, Strepsils, Nurofen. Jest też skutecznym menedżerem projektów. Doświadczenie z pracy w korporacjach, w powiązaniu z uniwersytecką wiedzą na temat finansów, pozwala jej na pracę trenera, coacha i konsultanta. Specjalnością Renaty jest coaching dotyczący przywództwa, tworzenia zespołów, komunikacji, motywacji i zarządzania. Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

JAROSŁAW FIGIEL

Doświadczony menedżer, od wielu lat prowadzi szkolenia z zarządzania zespołami i firmą oraz symulacje biznesowe i gry menedżerskie. Właściciel agencji trekkingowej Exploruj.pl. Przez wiele lat – jako menedżer sprzedaży – współtworzył sukces firmy Coca-Cola w Polsce. Zbudował silną pozycję firmy w centrach turystycznych południa kraju. Wdrażał nowoczesne strategie sprzedaży do kanałów immediate consumption. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi strukturami sprzedaży i dystrybucji FMCG. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe związane z zarządzaniem zespołem, budowaniem zespołów, motywowaniem, oraz technikami sprzedaży i negocjacji. Instruktor wspinaczki, przewodnik tatrzański, były ratownik TOPR. Certyfikowany trener outdoor (certyfikacja Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor)

WITOLD MOCKAŁŁO

Doświadczony trener szkolący handlowców i szefów. Menedżer najwyższego szczebla z dwudziestoletnim stażem – wprowadził z sukcesem na polski rynek cztery firmy zagraniczne, zarządzał wieloosobowymi zespołami, koordynował projekty promocji sprzedaży. Od 15 lat prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu kompetencji menadżerskich i handlowych – zarządzania zespołami, budowania autorytetu szefa, motywowania, komunikacji, pracy przedstawiciela handlowego, sprzedaży i negocjacji w biznesie. Od 15 lat zajmuje się coachingiem. Uczestnik The Coaching Academy London. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

KATARZYNA KOWALSKA

Przez 8 lat pracowała w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od finansów po HR. Ukoronowaniem jej kariery było aktywne uczestnictwo w budowaniu i wdrażaniu strategii personalnej dla wszystkich firm należących do Rettig Heating Group w Europie. Pracowała też jako Dyrektor Personalny w Saint Gobain Isover Polska. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe oraz wyjazdy integracyjne oparte o gry szkoleniowe. Autorka dwóch książek na temat coachingu. Prywatnie wielbicielka domowego ogniska, spacerów po lesie i podróżowania w nieznane.

OLAF FLAK

Były pracownik centrali Forda w Niemczech i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia i projekty doradcze..

MARIUSZ KĘDZIERKSI

Przez wiele lat pracował jako szef działu szkoleń, a wcześniej trener i coach handlowców w firmie Cersanit. Współtwórca systemu oceny i rozwoju pracowników w grupie Cersanit/Opoczno. Kierował zespołem trenerów wewnętrznych wspomagających sprzedaż, ma też własne doświadczenie w sprzedaży b2b. Jako trener prowadzi szkolenia miękkie i handlowe. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. C. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”

ANDRZEJ KOSZYK

Były menedżer marketingu, szef zespołów handlowych, od kilkunastu lat konsultant i trener. Prowadzi szkolenia dla menedżerów, prezenterów i trenerów.

ISTOTA SYMULACJI
Uczestnicy dowiadują się, że właśnie zostali członkami zarządu firmy produkcyjnej. Ich zadaniem (każdego z zespołów) jest zbudowanie firmy o jak najwyższej wartości dla udziałowców (wg. podanego z góry wzoru do wyliczania wartości). By to osiągnąć, muszą rywalizować na stworzonym przez trenerów rynku: zaplanować strategię konkurowania z pozostałymi zespołami, zdobywać klientów, obniżać koszty i jednocześnie pilnować jakości i optymalizować procesy produkcyjne.
Czy będą potrafili pozyskać klientów na swoje produkty, czy pozyskanym klientom zapewnią ciągłość dostaw. Ważne jest również rozwijanie produktów i wprowadzanie innowacji – czy zarząd będzie o tym pamiętać.
CEL EDUKACYJNY
Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • zasady funkcjonowania firmy na rynku
  • czym jest strategia rynkowa i konkurencyjna
  • jak pieniądz krąży w firmie produkcyjnej, gdzie są źródła kosztów
  • podstawowe kategorie finansowe (czym są inwestycje, koszty stałe i zmienne, zyski, płynność finansowa)
  • czym się kierować, podejmując ważne dla przedsiębiorstwa decyzje strategiczne i operacyjne

FABUŁA
Na rynku (przedstawionym w formie kilku współzależnych gier planszowych) konkuruje od czterech do ośmiu przedsiębiorstw produkcyjnych. Każde oferuje podobne produkty, ale ma możliwość skupienia się na nieco innych segmentach rynku. Każde na początku gry otrzymuje określone zasoby finansowe, rzeczowe i ludzkie. Celem każdego jest osiągnąć jak największe zyski w ciągu kilku lat. Ale wszystkie konkurują ze sobą (choć mogą docierać do różnych grup odbiorców). By wygrać, muszą określić swój zakres produktów i ich poziom cenowy, zastanowić się na wysokością wydatków na marketing, zasoby ludzkie, obsługę klienta, produkcję. Muszą przygotować budżet i zadbać o płynność finansową w każdym okresie funkcjonowania. Mogą przy tym korzystać z kredytów, ale muszą pamiętać także o fiskusie…
Czy osiągną zysk? Czy będą potrafili skutecznie planować? Czy ich strategia będzie na tyle elastyczna, by można ją dostosować do działań konkurentów?

Rodzaje decyzji, które podejmują uczestnicy gry szkoleniowej:

Strategia

  • Ustalenie ogólnej strategii (np. decyzja, czy firma wybiera strategie typu low cost czy też chce zostać liderem pod względem obrotów itp.)
  • Wybór segmentów rynku, w których chce działać firma
  • Decyzje dot. wdrożenia nowych produktów
  • Monitorowanie trendów makroekonomicznych na rynku i dostosowywanie strategii do zmienności rynku
  • Monitorowanie wyceny giełdowej spółki i takie modyfikowanie strategii, by wartość dla akcjonariuszy stale rosła
  • Podejmowanie decyzji o ew. fuzjach i przejęciach

Marketing i sprzedaż

  • Ustalenie wielkości budżetu marketingowego
  • Podział budżetu na poszczególne rynki
  • Wdrożenie niższych lub wyższych standardów obsługi klienta
  • Zakup badań rynkowych

Finanse

  • Przygotowywanie rocznego budżetu (przychody i wydatki)
  • Akceptowanie budżetu na inwestycje w logistykę i marketing
  • Rozłożenie akcentów pomiędzy kosztami stałymi a zmiennymi
  • Zaciąganie kredytów lub lokowanie wolnych środków
  • Planowanie płynności finansowej

Produkcja

  • Ustalenie struktury i wielkości parku maszynowego
  • Wybór pomiędzy rodzajami linii produkcyjnych
  • Ustalanie wielkości produkcji
  • Zakup maszyn produkcyjnych
  • Zamówienia, zapasy, stany magazynowe

REKWIZYTY
Plansze do gry, arkusze obliczeniowe, modele i rekwizyty obrazujące surowce, półprodukty i produkty, hale i linie produkcyjne, autentyczne monety, materiały edukacyjne.

CZAS TRWANIA
2 dni szkoleniowe – symulacja, wraz z omówieniami dot. zarządzania strategicznego. Uzupełnieniem symulacji może być warsztat dot. metod analizy strategicznej i planowania strategicznego, lub ekonomiczno-finansowego spojrzenia na firmę.

WIELKOŚĆ GRUPY
12 – 24 osoby