Co czyni wielkiego lidera? First Round Review przedstawia praktyczną mądrość na temat przywództwa od byłego starszego wiceprezesa ds. produktów w Google, Jonathana Rosenberga. 42 „zasady” nie są przełomowe, ale stanowią dobre przypomnienie o tym, co trzeba zrobić, aby kierować, osiągać cele i inspirować zespół. getAbstract poleca ten artykuł kierownictwu biznesowemu i nowym liderom, którzy szukają prostych strategii, aby poprawić swoje umiejętności przywódcze.
Tłumaczenie maszynowe opracowane na szkolenie z prowadzenia prezentacji, może zawierać nieścisłości i błędy językowe.
Take-Aways
- Wielcy liderzy muszą komunikować się jasno i zwięźle. Nie należy bać się powtarzać, aby przekazać swoje przesłanie. Proszę pokazać pracownikom, że im Państwo ufają, dzieląc się informacjami.
- Zachęcać do współpracy i oryginalności. Utrzymywać małe zespoły i wymagać obecności pracowników w biurze.
- Przy zatrudnianiu należy szukać kandydatów z „pasją” i zróżnicowanymi perspektywami. Unikać osób o wąskim zestawie umiejętności.
- Skupić się na celach, które sprzyjają produktywności i kreatywności, a nie „konfliktom”. Przy podejmowaniu decyzji pamiętać o kliencie. Uczyć się na porażkach.
- Zachować pokorę. Nie wiedzą Państwo wszystkiego, więc nigdy nie przestają się uczyć. Po zbudowaniu doskonałego zespołu, przestać próbować robić wszystko samemu. Delegować zadania. Nie być hipokrytą.
Podsumowanie
Skuteczne przywództwo wymaga zrozumienia, jak poprowadzić swoich pracowników w kierunku większej wydajności i kreatywności. Ale jakie działania, konkretnie, przyniosą te pożądane rezultaty? Były wiceprezes Google ds. produktów Jonathan Rosenberg ma konkretną radę:
Po pierwsze i najważniejsze, wielcy liderzy muszą komunikować się jasno i zwięźle. Nie należy bać się powtarzać, aby przekazać swoje przesłanie. Proszę pokazać pracownikom, że im Państwo ufają, dzieląc się informacjami. Przywództwo i nauczanie idą w parze; dobrzy nauczyciele opowiadają wspaniałe historie. Nigdy nie należy zapominać o słuchaniu i zawsze zadawać przemyślane pytania.
„Siła pochodzi z dzielenia się informacjami, a nie z ich gromadzenia”.
Liderzy budują kulturę, której częścią chcą być ludzie. Najlepsze pomysły nie zawsze pochodzą z najwyższych szczebli hierarchii firmy, dlatego należy zachęcać wszystkich do udziału i dokonywania wyborów na podstawie danych. Nagradzać oryginalność. Utrzymywać małe zespoły i wymagać obecności pracowników w biurze.
Lider musi wiedzieć, jak zbudować wspaniały zespół. W tym celu należy podejmować decyzje o zatrudnieniu zbiorowo i nie spieszyć się z tym procesem. Szukać kandydatów z „pasją” (nawet jeżeli jest to coś niezwiązanego z pracą) i stawiać na różnorodność. Unikać zatrudniania osób o wąskim zestawie umiejętności. Doceniać to, co się należy (na podstawie zasług), i pozbywać się pracowników, którzy nie dają z siebie wszystkiego.
„Prawdziwe życie to merytokracja. Niektórzy osiągają lepsze wyniki niż inni. Jeśli więc chce Pan, aby najlepsi osiągali lepsze wyniki, proszę celebrować i nagradzać to, co chce Pan widzieć częściej.” (były starszy wiceprezes Google Jonathan Rosenberg)
Przy podejmowaniu decyzji należy dążyć do celów, które nie spowodują „konfliktu”. (Ale proszę nie przesadzać, odmawiając zrobienia kroku naprzód, jeżeli nie ma 100% zgody). Zawsze mieć na uwadze klienta.
Wielu liderów ma nadzieję na zainspirowanie innowacji. Należy pamiętać, że chociaż zachęcanie do kreatywności jest ważne, to „mikrozarządzanie procesem twórczym” nie zadziała. Zamiast tego należy przyjąć zmiany i wspierać pomysły, które pozwolą firmie iść do przodu. Jednak wielkie zmiany nie przychodzą bez ryzyka: Należy być gotowym na porażkę, a gdy ona nastąpi, wyciągnąć z niej wnioski.
„Czy pracowałby Pan dla siebie? Jeśli nie, to dlaczego ktoś inny miałby to robić?”.
Zachować pokorę. Nie wiedzą Państwo wszystkiego, więc nigdy nie przestają się uczyć. Gdy już zbuduje Pan doskonały zespół, proszę przestać próbować robić wszystko samemu. Delegować. Nie być hipokrytą: Jeżeli ma Pan wizję, proszę się jej poświęcić „ciałem i duszą”.
O autorze
First Round Review jest blogiem First Round Capital: firmy typu seed-stage venture.