Szkolenia handlowe

Nasi trenerzy sprzedaży

Gerard Sigmundzik

Trener i coach ICF, wcześniej przez 18 lat menedżer sprzedaży m.in. w Kompanii Piwowarskiej. Prowadzi warsztaty sprzedażowe i coaching dla handlowców.

Rafał Szczepanik

Jeden z założycieli Pracuj.pl, przez 6 lat wiceprezes. Zdobył na nartach oba bieguny, wszedł na ośmiotysięcznik.
Od 12 lat prowadzi szkolenia menedżerskie.

Kontakt

By otrzymać niezobowiązującą, wstępną ofertę szkolenia, napisz na kontakt@szkolenia-menedzerskie.pl albo zostaw swój numer telefonu.

Gdzie mieści się Twoja firma?

Szukam szkolenia dot. umiejętności:
 menedżerskich handlowych, negocjacyjnych osobistych, interpersonalnych



Szukam szkolenia:

Klienci o nas

  • Szkolenia są bardzo dobrze merytorycznie przygotowane, a klient może liczyć na zaangażowanie i progesjonalizm.
    Agnieszka Wodecka, HR Manager, KappAhl
  • Projekty były przeprowadzone z najwyższą starannością, dbałością o nasze potrzeby i założone cele.
    Joanna Szmycińska - Słowik, Specjalista ds. HR, Mondi Świecie
  • Profesjonalizm trenerów i ich elastyczność pozwoliły osiągnąć cele szkolenia. Otrzymaliśmy też wiele wsparcia w kwestiach organizacyjnych.
    Monika Kamińska, Hewlett-Packard
  • Trener wykazał się nie tylko profesjonalizmem, ale też zaangażowaniem wykraczającym poza warunki umowy.
    Izabela Wojciechowska, Kierownik Działu Szkoleń i Rozwoju, Neuca
  • Trenerka wykazała się dużym doświadczeniem w dopasowaniu elementów szkolenia do potrzeb grupy i założonych celów.
    Sławomir Łagowski, Kierownik Działu Personalnego, Sanofi-Aventis
  • Szkolenie cechowało się profesjonalizmem i bardzo dobrą organizacją, dużym zaangażowaniem trenerów, wysoką jakością i miłą atmosferą.
    Marek Piętka, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Osobowych, UNIQA
  • Realizując każdy z projektów, otrzymywaliśmy szeroką ofertę możliwości. Trenerzy dysponowali wieloma autorskimi metodami i bez problemu dopasowywali je do naszych potrzeb.
    Ewa Mazur, Sp. ds. personalnych, Eaton Automotive
  • Uzyskana na szkoleniu wiedza oraz przykłady z doświadczeń trenerów są wykorzystywane przez uczestników w naszej rzeczywistości biznesowej.
    Magdalena Ciesielka, Menedżer ds. Personalnych, Nordzucker Polska
  • Szkolenie było dopasowane do konkretnych potrzeb, które wzięto pod uwagę w najmniejszych szczegółach. Trenerzy wykazali się ogromnym profesjonalizmem i elastycznością.
    Joanna Komorniczak, HR Business Partner, Novartis Poland
  • Podkreślić należy profesjonalizm i merytoryczne przygotowanie trenerów. Wszystkie założenia i cele projektu zostały zrealizowane.
    Michał Rybak, Członek Zarządu, Luxmed

Nasi trenerzy prowadzili ten program dla:

ING, Cersanit, Pracuj.pl. Echo Investment, Volvo, Nike, Novartis, Hochland, TVP, Decathlon, Wurth, Auchan

6

IWONA PIGA

Doświadczony menedżer sprzedaży, trener i handlowiec. Znawca sektora FMCG i pracy z sieciami dystrybucji. Pracowała w Welli, Procter&Gamble, Thalgo. Od 2005 roku prowadzi szkolenia biznesowe, szkolenia zamknięte poprzez symulacje biznesowe, a także wyjazdy integracyjne. Kierowała kilkudziesięcioma projektami team building, dla grup od 8 do 300 osób. Posiada certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor w zakresie prowadzenia szkoleń outdoor i wyjazdów integracyjnych. Prywatnie żeglarz, turysta i narciarz.

RAFAŁ SZCZEPANIK

Prezes Training Projcts. Od 12 lat prowadzi szkolenia biznesowe, wyjazdy team building i gry symulacyjne. Jest doświadczonym menedżerem: współzałożyciel portalu Pracuj.pl, przez sześć lat był jego wiceprezesem. Pracował też w Danii i Gwatemali. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG).

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, które szkoli i certyfikuje trenerów team building. Autor jedynej polskiej książki poświęconej organizacji wyjazdów team building i integracyjnych dla firm („Budowanie zespołu”). Instruktor wspinaczki. Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.

RENATA WASYLÓW

Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF, trener w zakresie umiejętności osobistych i menedżerskich. Wcześniej pracowała jako Brand Manager i Trade Marketing Manager w Reckitt Benckiser i Michelin. Zarządzała takimi markami jak: Michelin, Vanish, Air Wick, Bryza, Strepsils, Nurofen. Jest też skutecznym menedżerem projektów. Doświadczenie z pracy w korporacjach, w powiązaniu z uniwersytecką wiedzą na temat finansów, pozwala jej na pracę trenera, coacha i konsultanta. Specjalnością Renaty jest coaching dotyczący przywództwa, tworzenia zespołów, komunikacji, motywacji i zarządzania. Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

JAROSŁAW FIGIEL

Doświadczony menedżer, od wielu lat prowadzi szkolenia z zarządzania zespołami i firmą oraz symulacje biznesowe i gry menedżerskie. Właściciel agencji trekkingowej Exploruj.pl. Przez wiele lat – jako menedżer sprzedaży – współtworzył sukces firmy Coca-Cola w Polsce. Zbudował silną pozycję firmy w centrach turystycznych południa kraju. Wdrażał nowoczesne strategie sprzedaży do kanałów immediate consumption. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi strukturami sprzedaży i dystrybucji FMCG. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe związane z zarządzaniem zespołem, budowaniem zespołów, motywowaniem, oraz technikami sprzedaży i negocjacji. Instruktor wspinaczki, przewodnik tatrzański, były ratownik TOPR. Certyfikowany trener outdoor (certyfikacja Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor)

WITOLD MOCKAŁŁO

Doświadczony trener szkolący handlowców i szefów. Menedżer najwyższego szczebla z dwudziestoletnim stażem – wprowadził z sukcesem na polski rynek cztery firmy zagraniczne, zarządzał wieloosobowymi zespołami, koordynował projekty promocji sprzedaży. Od 15 lat prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu kompetencji menadżerskich i handlowych – zarządzania zespołami, budowania autorytetu szefa, motywowania, komunikacji, pracy przedstawiciela handlowego, sprzedaży i negocjacji w biznesie. Od 15 lat zajmuje się coachingiem. Uczestnik The Coaching Academy London. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

KATARZYNA KOWALSKA

Przez 8 lat pracowała w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od finansów po HR. Ukoronowaniem jej kariery było aktywne uczestnictwo w budowaniu i wdrażaniu strategii personalnej dla wszystkich firm należących do Rettig Heating Group w Europie. Pracowała też jako Dyrektor Personalny w Saint Gobain Isover Polska. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe oraz wyjazdy integracyjne oparte o gry szkoleniowe. Autorka dwóch książek na temat coachingu. Prywatnie wielbicielka domowego ogniska, spacerów po lesie i podróżowania w nieznane.

OLAF FLAK

Były pracownik centrali Forda w Niemczech i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia i projekty doradcze..

MARIUSZ KĘDZIERKSI

Przez wiele lat pracował jako szef działu szkoleń, a wcześniej trener i coach handlowców w firmie Cersanit. Współtwórca systemu oceny i rozwoju pracowników w grupie Cersanit/Opoczno. Kierował zespołem trenerów wewnętrznych wspomagających sprzedaż, ma też własne doświadczenie w sprzedaży b2b. Jako trener prowadzi szkolenia miękkie i handlowe. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. C. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”

ANDRZEJ KOSZYK

Były menedżer marketingu, szef zespołów handlowych, od kilkunastu lat konsultant i trener. Prowadzi szkolenia dla menedżerów, prezenterów i trenerów.

Z przyjemnością informujemy, że wg. Rankingu Firm Szkoleniowych* jesteśmy drugą najlepszą firmą szkoleniową w Polsce. Dziękujemy Państwu – naszym Klientom.

Training Projects prowadzi szkolenia handlowe z różnych zagadnień sprzedażowych, od procesu i technik sprzedaży, przez psychologię pracy i budowania relacji z klientem, po negocjacje, analizę transakcyjną i zarządzanie czasem handlowca. Szkolimy też menedżerów zespołów handlowych: z zarządzania zespołami, coachingu, motywowania, budowania strategii sprzedaży. Nasze szkolenia handlowe prowadzą wyłącznie trenerzy z wieloletnim osobistym doświadczeniem w sprzedaży i zarządzaniem, zdobytym w renomowanych firmach.

Szkolenia handlowe prowadzimy tylko w układzie zamkniętym – dostosowując program do potrzeb konkretnej firmy. Jeśli chcą Państwo otrzymać niezobowiązującą ofertę – prosimy o kontakt.

Poniżej pokazujemy  przykładowy program jednego ze zrealizowanych szkoleń – by pokazać naszą filozofię myślenia o szkoleniach handlowych.

 Szkolenie handlowe – psychologia dla przedstawicieli

To nietypowe szkolenie „Psychologia dla przedstawicieli” stanowi kontynuację warsztatów dot. procesu sprzedaży, etapów wizyty handlowej i technik sprzedaży. Często jest też uzupełnieniem warsztatów negocjacyjnych. Szkolenie nie tylko pozwala poprawić swoją skuteczność w sprzedaży. Wywiera też pozytywny wpływ na zmianę postaw w życiu prywatnym handlowca (np. w relacjach z rodziną).

Budowanie relacji handlowych jest sztuką. To, w jaki sposób wchodzimy w relacje w sferze zawodowej jest odzwierciedleniem naszej osobowości, naszych wyobrażeń i doświadczeń. W relacjach z klientami handlowcy wchodzą nieświadomie w role np. krytycznego rodzica, racjonalnego dorosłego lub spontanicznego dziecka. Dla dobrego handlowca ważna jest świadomość tych ról i umiejętność właściwego ich harmonizowania w pracy.

Program tego szkolenia handlowego dostarcza wiedzy i pozwala praktycznie przećwiczyć jak wykorzystać analizę transakcyjną we własnym rozwoju i w sprzedaży (jak również w relacjach prywatnych czy rodzinnych).

Korzyści dla uczestników tego warsztatu:

  • Poznanie podstaw analizy transakcyjnej.

  • Świadomość własnych barier komunikacyjnych handlowca.

  • Świadomość mechanizmów unikania prawdziwego kontaktu z rozmówcą.

  • Nabycie praktycznych umiejętności autentycznego komunikowania i empatycznego patrzenia na drugą osobę w czasie wizyty handlowej.
  • Zaangażowanie i przekonanie uczestników do zmiany postaw w pracy z klientami.

Metody pracy:

Przedstawione tu szkolenie handlowe jest prowadzone metodą warsztatową. Uczestnicy będą analizowali sytuacje ze swojego życia zawodowego i łączyli je z wiedzą o analizie transakcyjnej. Będą mieli też okazję analizować trudne sytuacje z życia zawodowego oraz przećwiczyć, jak można je przeprowadzić skuteczniej w przyszłości. Każdy z uczestników szkolenia handlowego wypełni test, który pokaże ich mocne i słabe strony wg analizy transakcyjnej.

To szkolenie handlowe szczególnie polecamy dla:

Sprzedawców i negocjatorów z co najmniej rocznym doświadczeniem, znających podstawy procesu sprzedaży i szukających rozwiązań pozwalających wyróżnić się na rynku, budować ponadprzeciętne relacje i trwale wiązać ze sobą klientów. To szkolenie handlowe nie jest polecane jako pierwszy warsztat dla początkujących handlowców.

Szkolenie jest też polecane menedżerom zespołów handlowych chcących budować pozytywne i trwale relacje ze swoimi handlowcami.

Szkolenie handlowe – analiza transakcyjna

Dzień pierwszy – podstawowa wiedza o grach psychologicznych w transakcji klient – sprzedawca

  1. Rozpoczęcie warsztatu.

  • Przedstawienie się trenera i uczestników.
  • Przedstawienie programu, kontrakt z grupą.
  • Informacje o programie.
  1. Zastosowanie analizy transakcyjnej w życiu zawodowym handlowca.

  • Poznanie podstaw analizy transakcyjnej poprzez analizę zachowań przedstawionych na wyświetlanym filmie.

  • Trzy podstawowe stany Ja wg analizy transakcyjnej: „Rodzic”, „Dorosły”, „Dziecko”.

  • Jak to się dzieje, że rozpoznajemy je intuicyjnie?

  1. Analiza transakcyjna w pracy handlowca.

  • Analiza transakcyjna tłumaczy zachowania ludzi będących w kontakcie ze sobą – podczas wspólnej pracy, handlowania, w obsłudze klienta.

  • Jest to metoda pozwalająca zrozumieć reakcje drugiej strony podczas trudnych rozmów handlowych.

  • Ta wiedza pozwala skuteczniej porozumiewać i dogadywać się, radzić sobie w trudnych sytuacjach i budować relacje ze współpracownikami i klientami.

  1. Stany JA: Rodzic, Dorosły, Dziecko – czyli analiza strukturalna

  • Mini-wykład i dyskusja uczestników.

  • Ćwiczenia zmieniające wiedzę na praktyczne umiejętności handlowe.

  1. Konsekwencje wyboru stanu JA – wpływ na wizytę handlową

  • Dlaczego wszystkie trzy stany „Ja” są jednakowo ważne dla właściwego funkcjonowania zawodowego

  • Waga roli „Dorosłego” w życiu zawodowym

  • W jakich sytuacjach emocjonalność „Dziecka” i zasadniczość „Rodzica” sprawia, że przestajemy być „Dorośli”.

  • Jak nasze zachowanie wpływa na zachowanie klientów i współpracowników.

  1. Test pokazujący strukturę „stanów Ja” uczestników szkolenia handlowego.

  • Analiza własnych szans i zagrożeń w kontaktach z klientami i współpracownikami.

  • Analiza egogramów uczestników.

  • Co zmienić w swoim egogramie, żeby być lepszym handlowcem?

Dzień drugi – analiza transakcyjna funkcjonalna i gry psychologiczne w pracy

  1. Transakcje – co umożliwia kontynuowanie i budowanie relacji, a co je przerywa lub blokuje.

  • Mini wykład tłumaczący, czym są transakcje w życiu zawodowym i prywatnym.

  1. Rodzaje transakcjiJak prowadzimy rozmowy?

  • Transakcje komplementarne jako wzorzec poprawnej komunikacji.

  • Analiza sytuacji, w których transakcje komplementarne są nieskuteczne lub niepotrzebne.

  • Transakcje skrzyżowane jako transakcje konfliktorodne.

  • Jak je rozpoznawać i jak ich unikać w rozmowie handlowej.

  • Jak wpływamy na rozmowę i na swoich klientów?

  • Jak dbać o relacje i … nie odpowiadać na „prowokację” – jak korzystać ze stanu „Dorosły” w kontaktach z klientami.

  1. Dlaczego tak często nie potrafimy się zrozumieć? – prawidłowa komunikacja handlowca.

  • Skąd się bierze nasza niechęć o mówieniu o sobie?
  • W jaki sposób utrudnia to komunikację handlowca z klientem?
  • Jak wpływa to na skuteczność przekazywania informacji zwrotnej?
  • Praktyczne ćwiczenia uczące prawidłowej komunikacji.

  1. Gry psychologiczne – czyli jak powtarzamy określone relacje kończące się dyskomfortem psychicznym.

  • W co grają nasi klient podczas rozmowy handlowej?

  • W co gramy my sami?

  • Dlaczego ludzie podejmują gry psychologiczne w pracy mimo iż każda gra kończy się dyskomfortem i tworzy konflikt?

  • Dlaczego gry psychologiczne są niebezpieczne?

  • Jak nie grać, jak nie odpowiadać na gry innych osób i dlaczego jest to … takie trudne?

  • Przykłady gier psychologicznych najczęściej spotykanych w sytuacjach handlowych i prywatnych,

  • Analiza gier najczęściej spotykanych w pracy handlowca.

  1. Zasady czystej skutecznej komunikacji wg analizy transakcyjnej

  1. Zakończenie szkolenia handlowego

  • Co jest dla mnie najważniejsze do mojej pracy?
  • Co zmienię w swoim sposobie prowadzenia wizyt?

Przedstawione tu szkolenie handlowe ma wyłącznie charakter przykładowy. Chętnie przygotowujemy dla Państwa niezobowiązującą ofertę, w której przedstawimy wstępny program szkolenia handlowego dopasowanego do potrzeb Państwa sprzedawców. Zapraszamy do kontaktu.