Z przyjemnością informujemy, że wg. Rankingu Firm Szkoleniowych jesteśmy drugą najlepszą firmą szkoleniową w Polsce. Dziękujemy Państwu – naszym Klientom.

Zapraszamy na szkolenia dla prezenterów, mówców, trenerów i menedżerów. Warsztaty prowadzone przez trenerów, mówców inspiracyjnych, kierowników szkół trenerskich.

Cele szkolenia z prowadzenia prezentacji:

  • Rozwój umiejętności przygotowania atrakcyjnej i skutecznej (zaspokajającej oczekiwania mówcy i odbiorców) prezentacji
  • Poznanie technik i metod wykorzystywanych przez mówców i prezenterów
  • Ćwiczenie umiejętności publicznego przemawiania i prezentowania
  • Ćwiczenie świadomego dostosowania stylu, formy i treści prezentacji do jej celu (marketingowego, sprzedażowego, motywacyjnego itp.)

Efekty szkolenia z prezentacji:

  • Praktyczna umiejętność przygotowania i przeprowadzenia prezentacji która spełnia cele mówcy i zaspokaja oczekiwania odbiorców
  • Umiejętność takiego prowadzenia prezentacji, by osiągnąć jasno określony cel (np. przekonanie grupy, wygenerowanie zapytań od klientów, wykreowanie pożądanych postaw, zbudowanie wizerunku)
  • Zdolność eliminowania tremy
  • Umiejętność panowania nad grupą słuchaczy
  • Świadomość mocnych i słabych stron własnego stylu przemawiania

Ok 50% czasu szkolenia z prezentacji  to symulacje na scenie – każdy z uczestników opracowuje fragment prezentacji, przeprowadza prezentację przed grupą, a następnie otrzymuje informacje zwrotne od trenera i od pozostałych uczestników. W mniejszych grupach tego typu scenki prezentacyjne powtarzane są 2 lub 3 razy.

Szkolenia z prowadzenia prezentacji
4.9 (97.5%) 8 votes

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA:

DZIEŃ SZKOLENIA NR 1

1. Kiedy technika prezentacji jest efektywnym narzędziem komunikacji:

  • Przypomnienie podstawowych wiadomości o komunikacji
  • Przemówienia i prezentacje – kiedy jest stosować
  • Style komunikowania się i przyswajania informacji
  • Ćwiczenia rozwijające umiejętność komunikowania się uczestników.

2. Przygotowanie prezentacji i przemówień publicznych:

  • Przygotowanie sali prezentacyjnej i sprzętu audiowizualnego
  • Przygotowanie konspektu prezentacji, dobór treści
  • Anegdoty, żarty i pytania retoryczne – jak dobrać je do prezentacji?
  • Jak wygłosić przemówienie „z marszu”, czyli przygotowanie bez przygotowania

3. Słucha się oczami, czyli komunikacja niewerbalna

  • Ubiór i wygląd zewnętrzny
  • Panowanie nad gestami i tikami
  • Dopasowanie gestykulacji i mimiki do stylu i osobowości mówcy
  • Techniki niewerbalne odwracające uwagę od treści prezentacji
  • Techniki niewerbalne podkreślające treść prezentacji
  • Praktyczne ćwiczenia rozwijające umiejętność komunikowania się niewerbalnego

4. Prowadzenie prezentacji

  • Panowanie nad tremą
  • Przywitanie gości, rozpoczęcie prezentacji
  • Utrzymywanie kontaktu emocjonalnego z odbiorcą
  • Techniki podtrzymywania uwagi
  • Radzenie sobie z trudnymi uczestnikami
  • Reagowanie na nietypowe sytuacje podczas prezentacji
  • Odpowiadanie na pytania uczestników
  • Podsumowania

5. Podstawy psychologii społecznej – zasady wywierania wpływu na grupę:

  • Lubienie i sympatia
    • Dlaczego ulegamy wpływom ludzi, których lubimy
    • Jak być lubianym przez innych, jak dać się polubić uczestnikowi prezentacji w ciągu kilku minut
  • Zasada autorytetu – jak szybko zbudować autorytet i jak go wykorzystywać w przemówieniach
  • Zasada konsekwencji i zaangażowania – jaki jest idealny sposób na 100% poparcia w wyborach i dlaczego nikt go nie wykorzystuje?
  • Społeczny dowód słuszności, czyli dlaczego większość społeczeństwa myśli, że większość społeczeństwa ma rację? I jak to wykorzystuje ta mniejszość, która wie, że wcale tak nie jest?
  • Zasada podobieństwa – czyli opowieść o sukcesie programu Big Brother
  • Zasada kontrastu – czyli rzecz o tym, czy najpierw prezentować produkt drogi czy tani
  • Zasada niedostępności – dlaczego Adam zerwał jabłko?

DZIEŃ SZKOLENIA NR 2

6. Symulacja prezentacji,
Wszyscy uczestnicy (po kolei) wcielają się w role różnych prezenterów, prowadzą prezentacje i otrzymują informację zwrotną od innych uczestników oraz trenera (dzień ćwiczeniowy – scenki, praca z kamerą).

Scenki przeplatane są krótkimi grami rozwijającymi umiejętność komunikacji werbalnej.

* Ranking Firm Szkoleniowych