Szkolenie - Komunikacja międzykulturowa

Dlaczego warto?

  • Interaktywny i atrakcyjny warsztat: studia przypadku, symulacje, gry, dyskusje, filmy, nauka przez doświadczenie.
  • Praktyczne, biznesowe podejście – uczymy skutecznych rozwiązań, które sami sprawdziliśmy jako menedżerowie
  • Użyteczna wiedza gotowa do zastosowania od zaraz
  • Przyjazna, partnerska atmosfera

To szkolenie prowadzą:

Rafał Szczepanik

Jeden z założycieli Pracuj.pl, przez 6 lat wiceprezes. Zdobył na nartach oba bieguny, wszedł na ośmiotysięcznik.
Od 12 lat prowadzi szkolenia menedżerskie.

Renata Wasylów

Były menedżer marek
i projektów w Michelin
i Reckitt Benckiser. Zarządzała m.in. markami Nurofen, Vanish, Air Wick. Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF.

Kontakt

By otrzymać niezobowiązującą, wstępną ofertę szkolenia, napisz na kontakt@szkolenia-menedzerskie.pl albo zostaw swój numer telefonu.

Klienci o nas

  • Szkolenia są bardzo dobrze merytorycznie przygotowane, a klient może liczyć na zaangażowanie i progesjonalizm.
    Agnieszka Wodecka, HR Manager, KappAhl
  • Projekty były przeprowadzone z najwyższą starannością, dbałością o nasze potrzeby i założone cele.
    Joanna Szmycińska - Słowik, Specjalista ds. HR, Mondi Świecie
  • Profesjonalizm trenerów i ich elastyczność pozwoliły osiągnąć cele szkolenia. Otrzymaliśmy też wiele wsparcia w kwestiach organizacyjnych.
    Monika Kamińska, Hewlett-Packard
  • Trener wykazał się nie tylko profesjonalizmem, ale też zaangażowaniem wykraczającym poza warunki umowy.
    Izabela Wojciechowska, Kierownik Działu Szkoleń i Rozwoju, Neuca
  • Trenerka wykazała się dużym doświadczeniem w dopasowaniu elementów szkolenia do potrzeb grupy i założonych celów.
    Sławomir Łagowski, Kierownik Działu Personalnego, Sanofi-Aventis
  • Szkolenie cechowało się profesjonalizmem i bardzo dobrą organizacją, dużym zaangażowaniem trenerów, wysoką jakością i miłą atmosferą.
    Marek Piętka, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Osobowych, UNIQA
  • Realizując każdy z projektów, otrzymywaliśmy szeroką ofertę możliwości. Trenerzy dysponowali wieloma autorskimi metodami i bez problemu dopasowywali je do naszych potrzeb.
    Ewa Mazur, Sp. ds. personalnych, Eaton Automotive
  • Uzyskana na szkoleniu wiedza oraz przykłady z doświadczeń trenerów są wykorzystywane przez uczestników w naszej rzeczywistości biznesowej.
    Magdalena Ciesielka, Menedżer ds. Personalnych, Nordzucker Polska
  • Szkolenie było dopasowane do konkretnych potrzeb, które wzięto pod uwagę w najmniejszych szczegółach. Trenerzy wykazali się ogromnym profesjonalizmem i elastycznością.
    Joanna Komorniczak, HR Business Partner, Novartis Poland
  • Podkreślić należy profesjonalizm i merytoryczne przygotowanie trenerów. Wszystkie założenia i cele projektu zostały zrealizowane.
    Michał Rybak, Członek Zarządu, Luxmed

Nasi trenerzy prowadzili ten program dla:

Bosch Siemens, Scania, Duni, Novartis, UnilevermRWE, Danfoss, ArcelorMittal, Ciszewski PR

IWONA PIGA

Doświadczony menedżer sprzedaży, trener i handlowiec. Znawca sektora FMCG i pracy z sieciami dystrybucji. Pracowała w Welli, Procter&Gamble, Thalgo. Od 2005 roku prowadzi szkolenia biznesowe, szkolenia zamknięte poprzez symulacje biznesowe, a także wyjazdy integracyjne. Kierowała kilkudziesięcioma projektami team building, dla grup od 8 do 300 osób. Posiada certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor w zakresie prowadzenia szkoleń outdoor i wyjazdów integracyjnych. Prywatnie żeglarz, turysta i narciarz.

RAFAŁ SZCZEPANIK

Prezes Training Projcts. Od 12 lat prowadzi szkolenia biznesowe, wyjazdy team building i gry symulacyjne. Jest doświadczonym menedżerem: współzałożyciel portalu Pracuj.pl, przez sześć lat był jego wiceprezesem. Pracował też w Danii i Gwatemali. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG).

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, które szkoli i certyfikuje trenerów team building. Autor jedynej polskiej książki poświęconej organizacji wyjazdów team building i integracyjnych dla firm („Budowanie zespołu”). Instruktor wspinaczki. Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.

RENATA WASYLÓW

Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF, trener w zakresie umiejętności osobistych i menedżerskich. Wcześniej pracowała jako Brand Manager i Trade Marketing Manager w Reckitt Benckiser i Michelin. Zarządzała takimi markami jak: Michelin, Vanish, Air Wick, Bryza, Strepsils, Nurofen. Jest też skutecznym menedżerem projektów. Doświadczenie z pracy w korporacjach, w powiązaniu z uniwersytecką wiedzą na temat finansów, pozwala jej na pracę trenera, coacha i konsultanta. Specjalnością Renaty jest coaching dotyczący przywództwa, tworzenia zespołów, komunikacji, motywacji i zarządzania. Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

JAROSŁAW FIGIEL

Doświadczony menedżer, od wielu lat prowadzi szkolenia z zarządzania zespołami i firmą oraz symulacje biznesowe i gry menedżerskie. Właściciel agencji trekkingowej Exploruj.pl. Przez wiele lat – jako menedżer sprzedaży – współtworzył sukces firmy Coca-Cola w Polsce. Zbudował silną pozycję firmy w centrach turystycznych południa kraju. Wdrażał nowoczesne strategie sprzedaży do kanałów immediate consumption. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi strukturami sprzedaży i dystrybucji FMCG. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe związane z zarządzaniem zespołem, budowaniem zespołów, motywowaniem, oraz technikami sprzedaży i negocjacji. Instruktor wspinaczki, przewodnik tatrzański, były ratownik TOPR. Certyfikowany trener outdoor (certyfikacja Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor)

WITOLD MOCKAŁŁO

Doświadczony trener szkolący handlowców i szefów. Menedżer najwyższego szczebla z dwudziestoletnim stażem – wprowadził z sukcesem na polski rynek cztery firmy zagraniczne, zarządzał wieloosobowymi zespołami, koordynował projekty promocji sprzedaży. Od 15 lat prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu kompetencji menadżerskich i handlowych – zarządzania zespołami, budowania autorytetu szefa, motywowania, komunikacji, pracy przedstawiciela handlowego, sprzedaży i negocjacji w biznesie. Od 15 lat zajmuje się coachingiem. Uczestnik The Coaching Academy London. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

KATARZYNA KOWALSKA

Przez 8 lat pracowała w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od finansów po HR. Ukoronowaniem jej kariery było aktywne uczestnictwo w budowaniu i wdrażaniu strategii personalnej dla wszystkich firm należących do Rettig Heating Group w Europie. Pracowała też jako Dyrektor Personalny w Saint Gobain Isover Polska. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe oraz wyjazdy integracyjne oparte o gry szkoleniowe. Autorka dwóch książek na temat coachingu. Prywatnie wielbicielka domowego ogniska, spacerów po lesie i podróżowania w nieznane.

OLAF FLAK

Były pracownik centrali Forda w Niemczech i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia i projekty doradcze..

MARIUSZ KĘDZIERKSI

Przez wiele lat pracował jako szef działu szkoleń, a wcześniej trener i coach handlowców w firmie Cersanit. Współtwórca systemu oceny i rozwoju pracowników w grupie Cersanit/Opoczno. Kierował zespołem trenerów wewnętrznych wspomagających sprzedaż, ma też własne doświadczenie w sprzedaży b2b. Jako trener prowadzi szkolenia miękkie i handlowe. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. C. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”

ANDRZEJ KOSZYK

Były menedżer marketingu, szef zespołów handlowych, od kilkunastu lat konsultant i trener. Prowadzi szkolenia dla menedżerów, prezenterów i trenerów.

Z przyjemnością informujemy, że wg. Rankingu Firm Szkoleniowych* jesteśmy drugą najlepszą firmą szkoleniową w Polsce. Dziękujemy Państwu – naszym Klientom.

Celem szkolenia z komunikacji międzykulturowej może być, w zależności od potrzeb danej grupy:

  1. Zbudowanie świadomości różnic kulturowych i przygotowanie uczestników do współpracy z cudzoziemcami (w sytuacjach negocjacyjnych, w zespołach wielokulturowych itp)
  2. Poznanie zasad pracy z przedstawicielami konkretnego kręgu kulturowego (np. Latynosi)
  3. Przygotowanie do życia i pracy za granicą
  4. Zintegrowanie zespołu międzynarodowego i wypracowanie zasad / zachowań ułatwiających komunikację i współpracę w tym zespole

Program szkolenia z komunikacji międzykulturowej zawsze uwzględnia kontekst kultury, w której mają odnaleźć się uczestnicy szkolenia. Inaczej prowadzić będziemy zajęcia dla osób, które mają współpracować np. z Japończykami, a inaczej – gdy ze Skandynawami.

Nasze szkolenia z komunikacji międzykulturowej mogą być prowadzone po angielsku, dla grup wielonarodowych, mogą też łączyć elementy szkolenia z integracją szkolonego zespołu (team building).

Trener prowadzący szkolenia z komunikacji międzykulturowej ma niezwykle bogate osobiste doświadczenia:

  • Przez rok pracował w Danii (w Copenhagen Business School), kierując międzynarodowym zespołem (Duńczycy, Nowozelandczyk, Australijka, Ukrainiec, Turek, Hindus, Amerykanin, Kolumbijka, mieszkanka RPA, Szwed)
  • Przez 3 miesiące prowadził w Gwatemali program przygotowujący Gwatemalczyków do kontaktów handlowych z Europą (przygotowanie międzykulturowe)
  • Prowadził szkolenia z komunikacji międzykulturowej i współpracy w zespołach międzynarodowych dla Scanii, Danfoss, Duni, Netto, Vattenfalla, ArcelorMittal, Unilever, Ciszewski PR, oraz na studiach podyplomowych w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej.
  • Publikował artykuły na tematy międzykulturowe w prasie specjalistycznej.
  • Prywatnie podróżnik odwiedzający regularnie rejony odległe kulturowo: Ameryka Południowa, Tanzania, Nepal i Tybet, rejony arabskie…

szkolenia-zarzadzanieszkolenie-grahandlowe-negocjacje

 

Poniżej przedstawiamy przykładowy program szkolenia z komunikacji międzykulturowej, zrealizowany dla jednego z klientów:

Cele szkolenia:
Temat sesji Temat sesji
Komunikacja międzykulturowa – krótkie wprowadzenie
  • Model kultury – góry lodowej – elementy składowe kultur narodowych
  • Postrzeganie czasu w różnych kulturach
  • Postrzeganie komunikacji w różnych kulturach
  • Postrzeganie budowania relacji międzyludzkich w różnych kulturach
  • Postrzeganie efektywności biznesowej w różnych kulturach
  • Hierarchia, demokracja, decyzyjność i równouprawnienie w różnych kulturach
  • Kultury społeczne i indywidualistyczne
  • Kultury zachowawcze i ekspresyjne
  • Wzorce zachowań i wnioski praktyczne – w odniesieniu do omawianych typów kultur
Derdianie – gra edukacyjna Emocjonująca gra, zapadająca głęboko w pamięć uczestników szkolenia. Uświadamia uczestnikom, na jakie problemy mogą natknąć przedstawiciele różnych kultur podczas współpracy na gruncie zawodowym. Gra jest znakomitym fundamentem dla dalszego szkolenia w zakresie tematyki „komunikacja międzykulturowa”. Stanowi doskonałą inspirację, pozwala doświadczyć i odczuć szok kulturowy oraz problemy, jakie pojawiają się podczas współpracy przedstawicieli różnych kultur. Ponieważ jest pełna emocji i – zamiast przekazywać wiedzę – tworzy środowisko, w którym grupa sama rozwija umiejętności, jest niezwykle skuteczna.Uczestnicy szkolenia „komunikacja międzykulturowa” zostają podzieleni na 2 zespoły: polskich inżynierów i xymalendzkich pracowników wykonawczych. Xymelandia to kraj o zupełnie obcej, niecodziennej, ale bardzo realnej kulturze. Polscy inżynierowie udają się do Xymelandii by nauczyć xymelnadzkich pracowników budować mosty (jednak wiedza techniczna w tej grze jest zbędna). Następuje realizacja wspólnego projektu i interakcja przedstawicieli obu kultur. Ujawniają się wszystkie typowe problemy w komunikacji międzykulturowej.Podsumowaniem gry jest obszerna dyskusja
Mapa Kultur – komunikacja międzykulturowa na przykładzie różnic wybranych kultur narodowych (np. Polska i Niemcy) Mapa Kultur to narzędzie, dzięki któremu uczestnicy – przedstawiciele 2 krajów – nawzajem poznają własne kultury i problemy w relacjach międzykulturowych pomiędzy swoimi krajami. Fundamentem wysokiej skuteczności narzędzia jest fakt, iż uczestnicy nie poznają różnic kulturowych podczas wykładu, ale nawzajem od siebie: Polacy od Niemców i odwrotnie. Jest to osiągane dzięki specjalnemu kwestionariuszowi, który przedstawiciele obu kultur wspólnie wypełniają. Przy każdym pytaniu ustalają wspólnie, dlaczego Niemcy odpowiadają tak, a Polacy inaczej. Dyskutują motywy swoich decyzji, podają przykłady z własnej kultury (sytuacje codzienne i zawodowe) i dzięki temu nawzajem od siebie uczą się swoich kultur. To sprawia, że sesja jest dużo bardziej interaktywna, znacznie ciekawsze dla uczestników, a skuteczność szkolenia (i trwałość jego efektów) wzrasta.Podczas tej sesji trener nie jest źródłem wiedzy, lecz inspiracji. Dzięki odpowiednio moderowanej dyskusji uczestnicy uczą się, a nie są nauczani.Podczas sesji omówione zostają różnice kulturowe w następujących obszarach:

  • Wartości
  • Czas
  • Relacje międzyludzkie
  • Rezultaty i praca
  • Obyczaje codzienne
  • Styl zarządzania i postawy zawodowe
  • Postawy społeczne i mentalność

* Ranking Firm Szkoleniowych