Przez 6 lat był Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu na rynku indyjskim w TZMO S.A. Zarządzał tam 70-cio osobowym zespołem. Zamienił zastany tradycyjny system pracy zespołu sprzedażowego na autorski system IT, ułatwiający pracę w terenie i umożliwiający skuteczne i nowoczesne zarządzanie działem sprzedaży. Poprawił wyniki sprzedażowe w swoim regionie o 80%.
Wcześniej 18 lat był handlowcem a potem menedżerem sprzedaży na polskim rynku FMCG i farmacji. Przez 5 lat sprzedawał m.in. marki Elmex i Jordan w kanale tradycyjnym i nowoczesnym. Potem przez 13 lat zarządzał zespołem 20 handlowców i opiekował się głównymi klientami. Zwycięzca wielu wewnętrznych konkursów sprzedażowych zarówno na poziomie przedstawicielskim jak i menadżerskim.
Prowadził niezliczoną liczbę szkoleń wdrażających handlowców do pracy, oraz dot. systemów IT wykorzystywanych przez handlowców i managerów sprzedaży. Prowadził warsztaty zarówno dla wielkich korporacji (Nokia, Astra Zeneca, Vattenfall, UPM Polska, Knauf, Sollers Consulting) jak i małych firm (Agro Bis).
Zwolennik zarządzania zespołem na zasadzie dobrej komunikacji, częstej wspólnej pracy w terenie, budowania dobrych relacji, ale i dokładnej i wielopoziomowej analizy pracy podległych osób.
Jaki ma styl pracy?
- Zdecydowany i dynamiczny
- Lubi wprowadzać przyjazną atmosferę – small talk, zainteresowanie problemami uczestników
- Nieformalny, z dużym luzem
- Konkretny: działanie nastawione na mierzalny, biznesowy (sprzedażowy) cel
- Mnóstwo zaskakujących i praktycznych przykładów z wizyt handlowych zarówno z rynku polskiego jak i indyjskiego.