Gospodarz podcastu Starting Greatness Mark Maples Jr. przeprowadza wywiad z guru startupów i członkiem obsady Shark Tank Markiem Cubanem o jego skromnych początkach, o tym, jak założył broadcast.com i o jego często cytowanych „12 zasadach dla startupów”. Jeśli są Państwo gotowi zaryzykować wszystko, aby osiągnąć sukces, mówi Cuban, mogą Państwo odnieść wielkie zwycięstwo i pozostawić konkurencję w tyle. Wystarczy „tylko raz mieć rację”, aby osiągnąć sukces w szybko zmieniającym się świecie technologii. Należy pozostać wiernym swoim założeniom, znaleźć swoją niszę i przeforsować swoją przewagę.

Opracowanie zostało przetłumaczone maszynowo (przepraszamy za błędy) jako materiał na nasze szkolenia z przywództwa.

Take-Aways

  • Mark Cuban nauczył się w latach 90-tych, jak znaleźć niszę w świecie technologii i ją wykorzystać.
  • Cuban podaje 12 zasad, których powinny przestrzegać początkujące firmy, aby odnieść sukces.
  • Nie każdy może być dysrupterem. W Państwa kulturze potrzebne są również osoby o wykształceniu dziewięćdziesiątym.

Podsumowanie

Mark Cuban nauczył się w latach 90-tych, jak znaleźć niszę w świecie techniki i ją wykorzystać.
Kiedy Mark Cuban miał 12 lat, sprzedawał czasopisma od drzwi do drzwi. Cuban, programista samouk, który pracował po 20 godzin dziennie i nie brał urlopu przez siedem lat jako przedsiębiorca w start-upie, nie jest obcy ciężkiej pracy. W latach 90. telewizja kablowa istniała dopiero od 15 lat, ale satelita dopiero się przebijał. Wszyscy myśleli, że jest szalony, ale Cuban widział przyszłość i wiedział, że jest ona cyfrowa.

„Jeśli technologia działa na twoją korzyść, jesteś na drodze najmniejszego oporu i masz konsumpcję, to po prostu musisz to zrobić”.
Z tego doświadczenia Cuban wyniósł intuicję, że aby odnieść sukces, musi być zawsze przynajmniej o krok przed konkurencją. Zrozumiał, że musi odkryć własne słabości, zanim konkurencja je odkryje i wykorzysta. Jak podkreśla, zdarzają się porażki, ale „trzeba mieć rację tylko raz”. Cuban mówi, że najwięcej nauczył się z przedsięwzięć, które się nie powiodły. I jak podkreśla, sukces z dnia na dzień jest mitem. Jedyną drogą do tego, czego pragnął, była ciężka praca i jeszcze raz ciężka praca.

Cuban przedstawia 12 zasad, których powinni przestrzegać początkujący przedsiębiorcy, aby odnieść sukces.
Dwanaście lat temu Cuban napisał swoje słynne „12 zasad dla startupów” do artykułu w magazynie:

Nie należy zakładać firmy, która nie ma obsesji.
Jeżeli ma Pan strategię wyjścia, to nie ma Pan obsesji.
Zatrudniać ludzi, którzy będą uwielbiać z Panem pracować.
Lekarstwo na sprzedaż.
Proszę poznać swoje podstawowe kompetencje i skupić się na byciu świetnym.
Zapomnieć o ekspresie do kawy.
Nie mieć prywatnych biur.
Trzymać się tego, na czym się zna (w technice).
Utrzymywać płaską organizację.
Nigdy nie kupować swagów.
Nigdy nie zatrudniać firmy PR.
Sprawić, aby praca sprawiała przyjemność.
Omawiając te zasady, Cuban zwraca uwagę, że trzeba sobie przypomnieć, co w Państwa produkcie wzbudza sympatię i lojalność klientów. Radzi, aby nigdy nie gonić za sprzedażą, lecz ją tworzyć. I nigdy nie wydawać kapitału na dodatki, takie jak ekspresy do kawy. Należy inwestować każdy grosz w sam biznes.

„Dużą część mojego sukcesu stanowiło budowanie relacji z influencerami i przez influencerów”.
Prywatne biura, jak mówi Cuban, ograniczają swobodny przepływ rozmów i pomysłów, które pielęgnują kulturę i innowacje w początkowym okresie działalności firmy. Swag to strata pieniędzy, ponieważ nikt nie chce nosić koszulki z Państwa marką. A zewnętrzne firmy PR, zdaniem Cubana, to często drogie, bezużyteczne luksusy, ponieważ własną sieć należy budować osobiście.

Nie każdy może być dysrupcjonistą. Państwa kultura potrzebuje również dziewięciorga ludzi.
Każda firma potrzebuje „glue people”, czyli pracowników, którzy naprawdę trzymają firmę razem. Podobnie jak chłopcy z drużyny koszykarskiej, którzy wykonują brudną robotę w obronie i zbiórkach, „glue people” nie oczekują, że będą supergwiazdami; wykonują pracę od dziewiątej do piątej.

„Proszę znaleźć ludzi, którzy naprawdę potrafią redukować stres, którzy pasują do kultury, ponieważ będą pomocni”.
Niektórzy ludzie tworzą chaos, z którym nie mają pojęcia, jak sobie poradzić, i zdają się błędnie wierzyć, że ich dramat zmniejsza Państwa stres. A niektórzy są niezastąpieni, ponieważ niezależnie od tego, jakie zadanie im Państwo powierzą, od razu się w nie angażują i wykonują je z najwyższą starannością. Dopasowanie kulturowe ma kluczowe znaczenie; bez niego wszyscy cierpią.

O podcaście

Mike Maples Jr, gospodarz Starting Greatness, przeprowadza wywiad z Markiem Cubanem, miliarderem, założycielem start-upów, gwiazdą telewizyjną Shark Tank i właścicielem Dallas Mavericks.

Rate this post