Zarządzanie zmianą – szkolenie dla menedżerów zmian

Dlaczego warto?

  • Interaktywny i atrakcyjny warsztat: studia przypadku, symulacje, gry, dyskusje, filmy, nauka przez doświadczenie.
  • Praktyczne, biznesowe podejście – uczymy skutecznych rozwiązań, które sami sprawdziliśmy jako menedżerowie
  • Użyteczna wiedza gotowa do zastosowania od zaraz
  • Przyjazna, partnerska atmosfera

To szkolenie prowadzą:

Rafał Szczepanik

Jeden z założycieli Pracuj.pl, przez 6 lat wiceprezes. Zdobył na nartach oba bieguny, wszedł na ośmiotysięcznik.
Od 12 lat prowadzi szkolenia menedżerskie.

Iwona Piga

Były menedżer sprzedaży w Welli
i Procter & Gamble, wcześniej pracowała
w Arcelor Mittal. Od pięciu lat trener
i menedżer projektów szkoleniowych.

Renata Wasylów

Były menedżer marek
i projektów w Michelin
i Reckitt Benckiser. Zarządzała m.in. markami Nurofen, Vanish, Air Wick. Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF.

Kontakt

By otrzymać niezobowiązującą, wstępną ofertę szkolenia, napisz na kontakt@szkolenia-menedzerskie.pl albo zostaw swój numer telefonu.

Gdzie mieści się Twoja firma?

Szukam szkolenia dot. umiejętności:
 menedżerskich handlowych, negocjacyjnych osobistych, interpersonalnych



Szukam szkolenia:

Klienci o nas

  • Szkolenia są bardzo dobrze merytorycznie przygotowane, a klient może liczyć na zaangażowanie i progesjonalizm.
    Agnieszka Wodecka, HR Manager, KappAhl
  • Projekty były przeprowadzone z najwyższą starannością, dbałością o nasze potrzeby i założone cele.
    Joanna Szmycińska - Słowik, Specjalista ds. HR, Mondi Świecie
  • Profesjonalizm trenerów i ich elastyczność pozwoliły osiągnąć cele szkolenia. Otrzymaliśmy też wiele wsparcia w kwestiach organizacyjnych.
    Monika Kamińska, Hewlett-Packard
  • Trener wykazał się nie tylko profesjonalizmem, ale też zaangażowaniem wykraczającym poza warunki umowy.
    Izabela Wojciechowska, Kierownik Działu Szkoleń i Rozwoju, Neuca
  • Trenerka wykazała się dużym doświadczeniem w dopasowaniu elementów szkolenia do potrzeb grupy i założonych celów.
    Sławomir Łagowski, Kierownik Działu Personalnego, Sanofi-Aventis
  • Szkolenie cechowało się profesjonalizmem i bardzo dobrą organizacją, dużym zaangażowaniem trenerów, wysoką jakością i miłą atmosferą.
    Marek Piętka, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Osobowych, UNIQA
  • Realizując każdy z projektów, otrzymywaliśmy szeroką ofertę możliwości. Trenerzy dysponowali wieloma autorskimi metodami i bez problemu dopasowywali je do naszych potrzeb.
    Ewa Mazur, Sp. ds. personalnych, Eaton Automotive
  • Uzyskana na szkoleniu wiedza oraz przykłady z doświadczeń trenerów są wykorzystywane przez uczestników w naszej rzeczywistości biznesowej.
    Magdalena Ciesielka, Menedżer ds. Personalnych, Nordzucker Polska
  • Szkolenie było dopasowane do konkretnych potrzeb, które wzięto pod uwagę w najmniejszych szczegółach. Trenerzy wykazali się ogromnym profesjonalizmem i elastycznością.
    Joanna Komorniczak, HR Business Partner, Novartis Poland
  • Podkreślić należy profesjonalizm i merytoryczne przygotowanie trenerów. Wszystkie założenia i cele projektu zostały zrealizowane.
    Michał Rybak, Członek Zarządu, Luxmed

Nasi trenerzy prowadzili ten program dla:

Cersanit, Wedel, Volvo, Nike, Chochland, Pilkington, Decathlon, Elektrownia Skawina, Grupa AZOTY, Telefonika

5

IWONA PIGA

Doświadczony menedżer sprzedaży, trener i handlowiec. Znawca sektora FMCG i pracy z sieciami dystrybucji. Pracowała w Welli, Procter&Gamble, Thalgo. Od 2005 roku prowadzi szkolenia biznesowe, szkolenia zamknięte poprzez symulacje biznesowe, a także wyjazdy integracyjne. Kierowała kilkudziesięcioma projektami team building, dla grup od 8 do 300 osób. Posiada certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor w zakresie prowadzenia szkoleń outdoor i wyjazdów integracyjnych. Prywatnie żeglarz, turysta i narciarz.

RAFAŁ SZCZEPANIK

Prezes Training Projcts. Od 12 lat prowadzi szkolenia biznesowe, wyjazdy team building i gry symulacyjne. Jest doświadczonym menedżerem: współzałożyciel portalu Pracuj.pl, przez sześć lat był jego wiceprezesem. Pracował też w Danii i Gwatemali. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG).

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, które szkoli i certyfikuje trenerów team building. Autor jedynej polskiej książki poświęconej organizacji wyjazdów team building i integracyjnych dla firm („Budowanie zespołu”). Instruktor wspinaczki. Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.

RENATA WASYLÓW

Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF, trener w zakresie umiejętności osobistych i menedżerskich. Wcześniej pracowała jako Brand Manager i Trade Marketing Manager w Reckitt Benckiser i Michelin. Zarządzała takimi markami jak: Michelin, Vanish, Air Wick, Bryza, Strepsils, Nurofen. Jest też skutecznym menedżerem projektów. Doświadczenie z pracy w korporacjach, w powiązaniu z uniwersytecką wiedzą na temat finansów, pozwala jej na pracę trenera, coacha i konsultanta. Specjalnością Renaty jest coaching dotyczący przywództwa, tworzenia zespołów, komunikacji, motywacji i zarządzania. Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

JAROSŁAW FIGIEL

Doświadczony menedżer, od wielu lat prowadzi szkolenia z zarządzania zespołami i firmą oraz symulacje biznesowe i gry menedżerskie. Właściciel agencji trekkingowej Exploruj.pl. Przez wiele lat – jako menedżer sprzedaży – współtworzył sukces firmy Coca-Cola w Polsce. Zbudował silną pozycję firmy w centrach turystycznych południa kraju. Wdrażał nowoczesne strategie sprzedaży do kanałów immediate consumption. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi strukturami sprzedaży i dystrybucji FMCG. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe związane z zarządzaniem zespołem, budowaniem zespołów, motywowaniem, oraz technikami sprzedaży i negocjacji. Instruktor wspinaczki, przewodnik tatrzański, były ratownik TOPR. Certyfikowany trener outdoor (certyfikacja Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor)

WITOLD MOCKAŁŁO

Doświadczony trener szkolący handlowców i szefów. Menedżer najwyższego szczebla z dwudziestoletnim stażem – wprowadził z sukcesem na polski rynek cztery firmy zagraniczne, zarządzał wieloosobowymi zespołami, koordynował projekty promocji sprzedaży. Od 15 lat prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu kompetencji menadżerskich i handlowych – zarządzania zespołami, budowania autorytetu szefa, motywowania, komunikacji, pracy przedstawiciela handlowego, sprzedaży i negocjacji w biznesie. Od 15 lat zajmuje się coachingiem. Uczestnik The Coaching Academy London. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

KATARZYNA KOWALSKA

Przez 8 lat pracowała w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od finansów po HR. Ukoronowaniem jej kariery było aktywne uczestnictwo w budowaniu i wdrażaniu strategii personalnej dla wszystkich firm należących do Rettig Heating Group w Europie. Pracowała też jako Dyrektor Personalny w Saint Gobain Isover Polska. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe oraz wyjazdy integracyjne oparte o gry szkoleniowe. Autorka dwóch książek na temat coachingu. Prywatnie wielbicielka domowego ogniska, spacerów po lesie i podróżowania w nieznane.

OLAF FLAK

Były pracownik centrali Forda w Niemczech i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia i projekty doradcze..

MARIUSZ KĘDZIERKSI

Przez wiele lat pracował jako szef działu szkoleń, a wcześniej trener i coach handlowców w firmie Cersanit. Współtwórca systemu oceny i rozwoju pracowników w grupie Cersanit/Opoczno. Kierował zespołem trenerów wewnętrznych wspomagających sprzedaż, ma też własne doświadczenie w sprzedaży b2b. Jako trener prowadzi szkolenia miękkie i handlowe. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. C. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”

ANDRZEJ KOSZYK

Były menedżer marketingu, szef zespołów handlowych, od kilkunastu lat konsultant i trener. Prowadzi szkolenia dla menedżerów, prezenterów i trenerów.

Z przyjemnością informujemy, że wg. Rankingu Firm Szkoleniowych* jesteśmy drugą najlepszą firmą szkoleniową w Polsce. Dziękujemy Państwu – naszym Klientom.

Uczestnicy szkolenia Zarządzanie Zmianą będą potrafili:

  1. Zidentyfikować potrzebę zmiany, wynikającą z sytuacji firmy, potrzeb rynku, strategii, albo oczekiwań zarządu, pracowników lub klientów
  2. Ocenić,  czy w danej sytuacji warto wprowadzać zmiany rewolucyjne, ewolucyjne, czy nie zmieniać niczego
  3. Opracować alternatywne scenariusze zmiany i wybrać najlepszy
  4. Zaplanować wdrożenie zmian
  5. Zakomunikować zmiany w sposób przekonujący i pozytywnie odebrany przez pracowników
  6. Rozpoznać u pracowników różne style reakcji na zmianę i dotrzeć do każdej grupy osób z odpowiednio dopasowanym przekazem
  7. Rozpoznać różne formy oporu i niechęci wobec zmian i zminimalizować je, a następnie przekonać do zmian różne grupy pracowników
  8. Zmotywować pracowników do współpracy na etapie wdrażania zmian
  9. Zaplanować wsparcie dla załogi w okresie po zmianach, przygotować wsparcie ułatwiające odnalezienie się w nowej sytuacji.

Nasze szkolenia z zarządzana zmianą składają zwykle z jednego, dwóch lub trzech z poniższych części:

  1. Opłacalność wdrożenia zmiany, zgodność ze strategią firmy, wpływ zmian na sytuację rynkową i biznesową
  2. Planowanie wdrożenia zmiany
  3. Przeprowadzenie ludzi przez zmiany i budowanie w firmie klimatu akceptacji dla zmian

 

Typowy układ programu szkolenia z zarządzania zmianą:

DZIEŃ 1: Czy wdrażać zmianę – czy zmiana nam się opłaca?

Gra symulacyjna lub studium przypadku, w którym uczestnicy analizują „czy w ogóle warto wdrażać zmianę”. Rozważają różne, alternatywne warianty wdrożenia zmiany. Dla każdego analizują zarówno koszty wdrożenia, jak i korzyści jakie zmiana przyniesie. Porównują korzyści z kosztami. Uczą się też dopasować zmianę do specyfiki strategii firmy.

Główne tematy poruszane tego dnia:

  • czy zmiana jest zgodna z celami strategicznymi firmy
  • ile kosztuje zmiana w sensie zasobów finansowych i rzeczowych
  • ile kosztuje zmiana w sensie czasu wdrożenia oraz zmniejszenia efektywności firmy w okresie wdrażania zmiany
  • w jakim horyzoncie czasowym zmiana będzie zarabiać na siebie (efekty zmiany będą procentować)
  • jakie są korzyści organizacyjne, ekonomiczne i ludzkie ze zmiany

DZIEŃ 2: Prowadzenie ludzi przez zmiany

W tym dniu zajmiemy się jednym z najbardziej kluczowych zagadnień dotyczących zarządzania zmianą: jak przeprowadzić załogę przez zmiany. Przeanalizujemy różne emocje i obawy związane ze zmianą, dowiemy się jak zapobiegać oporowi, motywować do zmian, wspierać ludzi w okresie przejściowym.

Główne tematy poruszane tego dnia:

  • style reakcji na zmianę
  • style kierowania zmianami
  • krzywa zmiany
  • radzenie sobie z oporem wobec zmian
  • komunikowanie zmian
  • motywowanie do stosowania nowych zachowań / systemów / zasad

DZIEŃ 3: Zmiana jako projekt

W tym dniu zaplanujemy, krok po kroku, wdrożenie zmiany od strony organizacyjnej. Co należy zrobić, kiedy i w jakiej kolejności? Co będzie łatwe, a gdzie leżą potencjalne miny? Ile czasu zajmie wdrożenie? Korzystając z narzędzi do planowania projektu uczestnicy zaplanują konkretną zmianę: tą, którą faktycznie mają wdrażać. Wyjdą z warsztatu z planem wdrożenia.

Główne tematy poruszane tego dnia:

  • określanie planu wdrożenia
  • określanie miernika: jak zmierzymy czy zmiana pozwoliła osiągnąć zaplanowane cele
  • planowanie kolejnych kroków wdrażania zmiany – zmiana jako projekt
  • budowanie zespołu projektowego
  • ryzyka i zagrożenia w trakcie wdrażania zmiany: prewencja i likwidacja szkód

* Ranking Firm Szkoleniowych