Wielu prezesów martwi się, że praca zdalna szkodzi kulturze korporacyjnej i produktywności, dlatego niektóre firmy zmuszają pracowników do powrotu do biura. Jak donosi Taylor Telford w The Washington Post, JPMorgan Chase i Citigroup nakazały pracownikom poddanie się pełnym szczepieniom i stawienie się w swoich boksach. Google uznaje konieczność pracy zdalnej, ale kupuje swoją obecną siedzibę w Wielkiej Brytanii i buduje kolejną. Telford zauważa, że prezesi mogą być w sporze ze swoimi pracownikami, ponieważ w styczniu 2022 r. 55% pracowników zdalnych stwierdziło, że rozważy odejście z pracy, jeżeli ich firma zlikwiduje możliwość pracy w domu.

Opracowanie zostało przetłumaczone maszynowo (przepraszamy za błędy) jako materiał na nasze szkolenia z przywództwa.

Wnioski

  • Po prawie dwóch latach praca zdalna stała się normą dla milionów pracowników.
  • Jedna trzecia liderów obawia się, że praca zdalna szkodzi kulturze ich firmy.
  • Posiadanie pracowników zdalnych zwiększa dostępną pulę różnorodnych talentów.

Podsumowanie

Po prawie dwóch latach praca zdalna stała się normą dla milionów pracowników.
Szefowie firm mogą chcieć zachęcić swoich pracowników do powrotu do biura, ale wszelkie argumenty o zmniejszonej wydajności i zyskach są bez znaczenia. Gdy pracownicy nauczyli się pracować zdalnie, firmy nadal osiągały zyski.

„Koła produktywności nadal szumiały na Wall Street… nawet gdy ich rozległe biura stały puste”.
Nawet ci dyrektorzy generalni, którzy chcą, aby ludzie przychodzili do pracy w ich biurach, zaakceptowali fakt, że przy wciąż aktywnym COVID, ponad 10 milionach nieobsadzonych miejsc pracy i wynikającym z tego niedoborze siły roboczej, hybrydowy model pracy jest na czasie.

Praca zdalna przynosi korzyści pracownikom, dając im większą kontrolę nad harmonogramem i oszczędzając im kosztów, straty czasu i niedogodności związanych z dojazdem do pracy. Gdy pracownicy pracują w domu, pracodawcy zyskują na zmniejszeniu kosztów ogólnych i kosztów budynków.

Profesor Columbia Business School Adam Galinsky uważa, że skoro część pracowników zakorzeniła się w pracy zdalnej, firmy nie mogą się już cofnąć. Lata pandemii zmieniły to, kiedy pracownicy pracują i, między innymi, co noszą w tym czasie.

Jedna trzecia liderów obawia się, że praca zdalna szkodzi kulturze ich firmy.
W badaniu Deloitte dotyczącym powrotu do pracy w 2021 r. 33% ankietowanych kierowników wyraziło obawę, że praca hybrydowa lub zdalna ma negatywny wpływ na mentoring i inne interakcje, które definiują kulturę firmy. Liderzy ci wyrazili obawy, czy pracownicy zdalni będą nadal osiągać dobre wyniki i współpracować.

W bankowości inwestycyjnej, gdzie mentoring wskazuje pracowników do awansu, dwie duże firmy – JPMorgan Chase i Goldman Sachs – wymagają od pracowników powrotu do biura, pomimo wysokich wskaźników COVID. Notatka JPMorgan z grudnia 2021 r. wskazuje, że firma rozważy „rotacyjne harmonogramy pracy”. Podobnie jak Citigroup, JPMorgan Chase zapewnia, że będzie zwalniać nieszczepionych pracowników.

„Wiele firm, które wciąż naciskają na powrót do pracy, należy również do najbardziej upartych w swoich wymaganiach dotyczących szczepionek”.
Duże firmy technologiczne, które chcą, aby ludzie wrócili do biur, nadal stosują pracę hybrydową, opóźniając zakończenie pracy zdalnej w odpowiedzi na życzenia pracowników. Na przykład wiceprezes Google UK uznaje nową normalność pracy zdalnej, nawet gdy Google podwaja powierzchnię biurową w Londynie. Oprócz budowy nowej siedziby w Wielkiej Brytanii, kupuje również obecną powierzchnię biurową w Londynie za 1 miliard dolarów.

Badania przeprowadzone przez Morning Consult w styczniu 2022 r. wskazują, że 55% pracowników zdalnych stwierdziło, że rozważyliby opuszczenie swoich firm, gdyby zostali zmuszeni do powrotu do biura. W globalnej gospodarce, w której pracownicy odchodzą z pracy w rekordowym tempie, oporni liderzy być może będą musieli przemyśleć swoje stanowisko wobec pracy zdalnej.

Posiadanie pracowników zdalnych zwiększa dostępną pulę różnorodnych talentów.
Firmy, które zatrudniają pracowników zdalnych, zyskują dostęp do większej grupy potencjalnych pracowników. Twitter odkrył, że korzystanie z tej rozszerzonej puli zwiększyło różnorodność pracowników. Liczba czarnych pracowników wzrosła o 33%, a liczba latynoskich pracowników o 50%.

„Dzięki temu mogą oni skupić się na tym, co robią najlepiej dla Paycor, a następnie skupić się na swojej rodzinie”. (Prezes Zarządu Paycor Raul Villar Jr)
Paycor, firma produkująca oprogramowanie do zarządzania zasobami ludzkimi, stała się w pełni zdalna w 2020 roku i jej wydajność wzrosła. W kilku ankietach około 90% z jej 2 000 pracowników stwierdziło, że woli pracować w domu. Posiadanie tak wielu zdalnych pracowników wyrównuje pole konkurencji dla osób w centrali firmy w stosunku do osób w biurach satelitarnych lub w domu. W spotkaniu Zoom, mówi Prezes Paycor Raul Villar Jr, „wszyscy są równi”.

O autorze

Reporter Washington Post, Taylor Telford, zajmuje się sprawami krajowymi i bieżącymi informacjami.

Rate this post