Jeżeli niedawno awansował Pan na stanowisko kierownicze lub założył własną firmę, być może będzie musiał Pan zarządzać nowym zespołem. Greg Skloot jest dyrektorem generalnym Weekly Update, narzędzia do zarządzania, które pomaga organizacjom zapisywać swoje cele. Przygotował on przewodnik, który pomoże nowym menedżerom określić kulturę firmy, cele i preferowane zachowania, aby ułatwić im kierowanie zespołem.

Artykuł  przetłumaczony algorytmicznie z języka angielskiego (przepraszamy za niedoskonałości) jako materiał na nasze szkolenia z komunikacji.

Take-Aways

  • Wielcy liderzy definiują kulturę swojej firmy, zatrudniają odpowiednich ludzi, określają zadania i cele w różnych przedziałach czasowych oraz tworzą solidne procesy dla zespołu.
  • Określenie kultury firmy ułatwia zatrudnianie i nagradzanie pracowników, którzy są zgodni z Państwa wartościami, oraz zwalnianie tych, którzy nie są.
  • Jasno określić role poszczególnych osób, aby nowozatrudnione osoby rozumiały swoje obowiązki i pozycję w hierarchii firmy.
  • Określić zadania, które mają być realizowane w każdym tygodniu, miesiącu, kwartale i roku, aby stworzyć rytm pracy.
  • Określić preferowane sposoby komunikacji w zespole, starannie planować działania, uwzględniając wkład ludzi, regularnie udzielać informacji zwrotnych i analizować postępy zespołu.

Podsumowanie

Kiedy otwierają Państwo firmę lub awansują na wyższe stanowisko, może się okazać, że będą Państwo musieli kierować nowym zespołem. Aby stać się doskonałym liderem, należy określić kulturę firmy, zatrudnić odpowiednich ludzi, określić zadania i cele w różnych przedziałach czasowych oraz ustanowić solidne procesy dla swojego zespołu. Określenie kultury firmy ułatwia zatrudnianie i nagradzanie pracowników, którzy są zgodni z Państwa wartościami, oraz zwalnianie tych, którzy nie są. Należy zacząć od określenia nadrzędnych celów firmy. To jest Państwa wizja. Następnie należy określić swoje wartości oraz unikalne cechy i zachowania, którymi powinien odznaczać się Państwa zespół. Proszę opisać wyzwania, z jakimi borykała się Państwa organizacja w przeszłości, oraz opisać fizyczną przestrzeń, w której będzie się znajdować Państwa firma. W zależności od lokalizacji należy wyjaśnić, czy harmonogramy będą elastyczne czy stałe i czy ludzie mogą pracować w domu.

„Cechy, które są najważniejsze dla Państwa firmy, to Państwa wartości”.
Jasno określić role poszczególnych osób, aby nowo zatrudnione osoby rozumiały swoje obowiązki i pozycję w hierarchii firmy. Znaleźć nowych członków zespołu, którzy uzupełnią umiejętności obecnych pracowników. Potrzebni będą liderzy dobrze znający cztery uniwersalne funkcje biznesowe: pozyskiwanie, rozwój, dostarczanie i operacje. Oferować konstruktywne i regularne informacje zwrotne. Przedstawić główne i dodatkowe obowiązki poszczególnych osób, umiejętności, nad którymi muszą popracować, oraz konkretne kroki, które mogą podjąć, aby awansować zawodowo. Zapewnić możliwości przywództwa i uczenia się.

„Aktualizacje powinny mieć zawsze formę pisemną, nigdy na spotkaniach. Dzięki temu Państwa zespół będzie bardziej zadowolony, a Państwo zaoszczędzą mnóstwo czasu”.
Opracowanie rytmu pracy w Państwa firmie. Wyszczególnić zadania, które chcą Państwo zrealizować w każdym tygodniu, miesiącu, kwartale i roku. Precyzyjne metryki pokażą, czy osiągają Państwo każdy kamień milowy w miarę realizacji celów długoterminowych. Na przykład, celem cząstkowym realizacji celu rocznego, jakim jest np. pozyskanie 500 nowych klientów, może być stworzenie nowej strony internetowej. Można podzielić ten cel na zadania tygodniowe i codzienne, takie jak pisanie treści na konkretne strony.

Zdefiniować preferowane sposoby komunikacji w zespole, starannie zaplanować działania z uwzględnieniem wkładu ludzi, regularnie przekazywać informacje zwrotne i analizować postępy zespołu. Nie nadanie priorytetu komunikacji jest główną przyczyną problemów interpersonalnych w zespołach. Kierownictwo, zespoły i cały personel powinni się regularnie spotykać. Należy również organizować cotygodniowe spotkania jeden na jeden z bezpośrednimi podwładnymi. Proszę pamiętać o tym, że wszystkie decyzje powinny być sporządzane na piśmie.

O autorze

Greg Skloot jest dyrektorem generalnym Weekly Update, narzędzia do zarządzania, które pomaga organizacjom zapisywać swoje cele. Jest byłym dyrektorem generalnym Attend.com i byłym wiceprezesem ds. rozwoju w Netpulse.

Rate this post