Raport Instytutu Hendersona Boston Consulting Group zawiera ogólne rady, które mogą być wykorzystane przez liderów biznesu do osiągnięcia sukcesu w 2020 roku. Ta dobrze skonstruowana lektura nie jest przeznaczona wyłącznie dla liderów firm o ugruntowanej pozycji, którzy chcą zachować zwinność i zdolność do adaptacji. Młodsze lub cyfrowo skalowalne firmy również staną w 2020 roku przed bezprecedensowymi wyzwaniami, takimi jak wdrażanie nowych technologii i znajdowanie nisz w coraz bardziej zatłoczonym świecie online. Każdy, kto patrzy w przyszłość, skorzysta z tej analizy.

Opracowanie zostało przetłumaczone maszynowo (przepraszamy za błędy) jako materiał na nasze szkolenia z przywództwa.

Wnioski

  • Kilka ważnych tematów z lat 2010 przeniesie się na lata 2020.
  • Przyszłość jest bardziej niepewna niż kiedykolwiek.
  • Zdolne do adaptacji przywództwo pomoże Państwu przetrwać – a nawet rozwijać się – w nieznanym świecie.

Podsumowanie

Kilka ważnych tematów z lat 2010 przeniesie się na lata 2020.
Świat zmienił się dramatycznie w latach 2010 i będzie się tak działo również w latach 2020. W latach 2010-tych pojawiło się wiele trendów, które będą nadal wpływać na świat biznesu. Technologia będzie nadal przekształcać charakter pracy. Rozpowszechni się sztuczna inteligencja (AI). Tradycyjnie sztywne struktury biznesowe będą nadal ulegać erozji na rzecz ekosystemów współpracy międzyproduktowej lub międzyfirmowej. Potęga gospodarcza Chin będzie rosła, potencjalnie naruszając globalne status quo gospodarcze. Wzrost gospodarczy ulegnie spowolnieniu, częściowo z powodu starzenia się społeczeństw. Opinia publiczna będzie miała wątpliwości etyczne dotyczące technologii i kapitalizmu korporacyjnego. Aktywni inwestorzy staną się bardziej powszechni.

Przyszłość jest bardziej niepewna niż kiedykolwiek.
Te czynniki w połączeniu tworzą niejasną i złożoną wizję przyszłości. Nierówności ekonomiczne, niepowodzenia polityczne w rozwiązywaniu problemów społecznych, globalne ocieplenie, niestabilność geopolityczna i powszechna polaryzacja potęgują ten problem. Istnieje zbyt wiele niewiadomych, aby móc skutecznie planować przy użyciu tradycyjnych narzędzi i modeli. Tylko jedna rzecz jest pewna: Aby uniknąć szoku i porażki, firmy muszą otworzyć się na zmiany. Zmiany nadejdą ze wszystkich stron: ze strony rzeczywistości politycznej, społecznej i środowiskowej; ze strony zmieniających się potrzeb klientów, ewoluujących partnerów i konkurentów; ze strony nowych technologii i metod produkcji; ze strony nowych typów pracowników i hierarchii. Firmy muszą zmienić strategie, aby uwzględnić zarówno krótkoterminową konkurencję, jak i długoterminową trwałość.

Adaptacyjne przywództwo pomoże Państwu przetrwać – a nawet rozwijać się – w nieznanych warunkach.
W 2020 roku adaptacyjne przywództwo będzie się charakteryzowało pięcioma głównymi aspektami:

Znajdowanie możliwości rozwoju ekosystemu poza firmą – Konkurencja będzie coraz częściej występować nie pomiędzy producentami podobnych produktów na sztywnym rynku, ale pomiędzy współzależnymi i zmiennymi grupami.
Wykorzystanie danych i technologii do śledzenia zmieniających się potrzeb Państwa klientów i szerszego rynku – Pełna integracja AI w celu czerpania korzyści z gromadzenia danych, uczenia maszynowego i szybkiego autonomicznego działania. Niech ludzie skupią się na szerszych celach i skalach czasowych.
Inteligentna reorganizacja – Nie należy polegać na przestarzałych hierarchiach i modelach produkcji. Aklimatyzować pracowników do transformacji, która może stać się stała.
Budowanie różnorodności pracowników i przyjmowanie nowych pomysłów – Różnorodność środowisk i doświadczeń w zespole powoduje, że zespoły są bardziej zdolne do innowacji i bardziej odporne na wstrząsy.
Uwzględnianie całkowitego wpływu firmy i odpowiedzialności społecznej, a nie tylko wyniku finansowego – Coraz większa kontrola wpływu, jaki korporacje wywierają na społeczności lub środowisko, a także łatwość dzielenia się negatywnymi wiadomościami, oznacza, że kadra kierownicza musi spojrzeć na wpływ swojej organizacji z szerszej perspektywy.

O Autorach

Rich Lesser jest prezesem i dyrektorem generalnym Boston Consulting Group. Pozostali autorzy są członkami Henderson Institute firmy BCG, think tanku strategicznego.

Rate this post