Przygotowując zajęcia z komunikacji, każdorazowo dopasowujemy program odpowiednio do oczekiwań pracodawcy i samych uczestników. O co więc Państwa na początek spytamy?

Poniżej prezentujemy kilka pytań, które najczęściej stawiamy przed przygotowaniem pierwszej oferty szkolenia z komunikacji.

  • Proszę opowiedzieć, jak się na co dzień grupa komunikuje. Jak to wygląda na spotkaniach, jak w rozmowach jeden na jeden, a jak w komunikacji typu e-mail czy telefon. Która z tych form komunikacji jest najczęściej stosowana
  • W jakich sytuacjach uczestnicy się komunikują najczęściej (np. negocjacje z kontrahentami, albo telefony do osób z innych działów) – i z kim się komunikują najwięcej (ze sobą nawzajem czy z innymi ludźmi w firmie)?
  • Czy szkolenie ma po prostu podnieść ogólne umiejętności komunikowania się, czy też rozwiązać jakieś konkretne problemy?
  • A jakich umiejętności komunikacji najbardziej brakuje? Np. precyzji i zwięzłości wypowiedzi, asertywności, empatycznego słuchania, prowadzenia spotkań, uspokajania emocji i unikania konfliktów, unikania chaosu w komunikacji pomiędzy zespołami, komunikacji niewerbalnej w rozmowach z klientami…
  • Jakie problemy wynikające z niewystarczająco dobrej komunikacji Państwo obserwujecie? Które z nich chcecie rozwiązać na szkoleniu?
  • Czy powinniśmy się skupić bardziej na obiegu informacji (np. chaos informacyjny, ginące dane, nieprecyzyjność albo komunikacja zbyt czasochłonna), czy raczej na relacjach międzyludzkich (np. komunikacja zbyt mało empatyczna i formalna, albo zbyt agresywna i konfliktowa)?
  • Czy problemy dotyczą wszystkich po równo, czy też są jakieś osoby albo grupy szczególnie problematyczne?

 

Komunikacja interpersonalna – badanie potrzeb szkoleniowych
Oceń stronę