Szkolenia z komunikacji

Dlaczego warto?

  • Interaktywny i atrakcyjny warsztat: studia przypadku, symulacje, gry, dyskusje, filmy, nauka przez doświadczenie.
  • Praktyczne, biznesowe podejście – uczymy skutecznych rozwiązań, które sami sprawdziliśmy jako menedżerowie
  • Użyteczna wiedza gotowa do zastosowania od zaraz
  • Przyjazna, partnerska atmosfera

To szkolenie prowadzą:

Rafał Szczepanik

Jeden z założycieli Pracuj.pl, przez 6 lat wiceprezes. Zdobył na nartach oba bieguny, wszedł na ośmiotysięcznik.
Od 12 lat prowadzi szkolenia menedżerskie.

Iwona Piga

Były menedżer sprzedaży w Welli
i Procter & Gamble, wcześniej pracowała
w Arcelor Mittal. Od pięciu lat trener
i menedżer projektów szkoleniowych.

Renata Wasylów

Były menedżer marek
i projektów w Michelin
i Reckitt Benckiser. Zarządzała m.in. markami Nurofen, Vanish, Air Wick. Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF.

Kontakt

By otrzymać niezobowiązującą, wstępną ofertę szkolenia, napisz na kontakt@szkolenia-menedzerskie.pl albo wpisz swój e-mail lub telefon.

Klienci o nas

  • Szkolenia są bardzo dobrze merytorycznie przygotowane, a klient może liczyć na zaangażowanie i progesjonalizm.
    Agnieszka Wodecka, HR Manager, KappAhl
  • Projekty były przeprowadzone z najwyższą starannością, dbałością o nasze potrzeby i założone cele.
    Joanna Szmycińska - Słowik, Specjalista ds. HR, Mondi Świecie
  • Profesjonalizm trenerów i ich elastyczność pozwoliły osiągnąć cele szkolenia. Otrzymaliśmy też wiele wsparcia w kwestiach organizacyjnych.
    Monika Kamińska, Hewlett-Packard
  • Trener wykazał się nie tylko profesjonalizmem, ale też zaangażowaniem wykraczającym poza warunki umowy.
    Izabela Wojciechowska, Kierownik Działu Szkoleń i Rozwoju, Neuca
  • Trenerka wykazała się dużym doświadczeniem w dopasowaniu elementów szkolenia do potrzeb grupy i założonych celów.
    Sławomir Łagowski, Kierownik Działu Personalnego, Sanofi-Aventis
  • Szkolenie cechowało się profesjonalizmem i bardzo dobrą organizacją, dużym zaangażowaniem trenerów, wysoką jakością i miłą atmosferą.
    Marek Piętka, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Osobowych, UNIQA
  • Realizując każdy z projektów, otrzymywaliśmy szeroką ofertę możliwości. Trenerzy dysponowali wieloma autorskimi metodami i bez problemu dopasowywali je do naszych potrzeb.
    Ewa Mazur, Sp. ds. personalnych, Eaton Automotive
  • Uzyskana na szkoleniu wiedza oraz przykłady z doświadczeń trenerów są wykorzystywane przez uczestników w naszej rzeczywistości biznesowej.
    Magdalena Ciesielka, Menedżer ds. Personalnych, Nordzucker Polska
  • Szkolenie było dopasowane do konkretnych potrzeb, które wzięto pod uwagę w najmniejszych szczegółach. Trenerzy wykazali się ogromnym profesjonalizmem i elastycznością.
    Joanna Komorniczak, HR Business Partner, Novartis Poland
  • Podkreślić należy profesjonalizm i merytoryczne przygotowanie trenerów. Wszystkie założenia i cele projektu zostały zrealizowane.
    Michał Rybak, Członek Zarządu, Luxmed

Nasi trenerzy prowadzili ten program dla:

RWE, Eaton Automotive, Carrefour, Pracuj.pl, Cersanit, ING, BZ WBK, CreditAgricole, Nike, Hochland, Colgate Palmolive, Unilever, PWC, Navo, Netto, Valeo, Volksvagen, Mepha, Agora SA, ArcelorMittal

6

IWONA PIGA

Doświadczony menedżer sprzedaży, trener i handlowiec. Znawca sektora FMCG i pracy z sieciami dystrybucji. Pracowała w Welli, Procter&Gamble, Thalgo. Od 2005 roku prowadzi szkolenia biznesowe, szkolenia zamknięte poprzez symulacje biznesowe, a także wyjazdy integracyjne. Kierowała kilkudziesięcioma projektami team building, dla grup od 8 do 300 osób. Posiada certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor w zakresie prowadzenia szkoleń outdoor i wyjazdów integracyjnych. Prywatnie żeglarz, turysta i narciarz.

RAFAŁ SZCZEPANIK

Prezes Training Projcts. Od 12 lat prowadzi szkolenia biznesowe, wyjazdy team building i gry symulacyjne. Jest doświadczonym menedżerem: współzałożyciel portalu Pracuj.pl, przez sześć lat był jego wiceprezesem. Pracował też w Danii i Gwatemali. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG).

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, które szkoli i certyfikuje trenerów team building. Autor jedynej polskiej książki poświęconej organizacji wyjazdów team building i integracyjnych dla firm („Budowanie zespołu”). Instruktor wspinaczki. Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.

RENATA WASYLÓW

Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF, trener w zakresie umiejętności osobistych i menedżerskich. Wcześniej pracowała jako Brand Manager i Trade Marketing Manager w Reckitt Benckiser i Michelin. Zarządzała takimi markami jak: Michelin, Vanish, Air Wick, Bryza, Strepsils, Nurofen. Jest też skutecznym menedżerem projektów. Doświadczenie z pracy w korporacjach, w powiązaniu z uniwersytecką wiedzą na temat finansów, pozwala jej na pracę trenera, coacha i konsultanta. Specjalnością Renaty jest coaching dotyczący przywództwa, tworzenia zespołów, komunikacji, motywacji i zarządzania. Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

JAROSŁAW FIGIEL

Doświadczony menedżer, od wielu lat prowadzi szkolenia z zarządzania zespołami i firmą oraz symulacje biznesowe i gry menedżerskie. Właściciel agencji trekkingowej Exploruj.pl. Przez wiele lat – jako menedżer sprzedaży – współtworzył sukces firmy Coca-Cola w Polsce. Zbudował silną pozycję firmy w centrach turystycznych południa kraju. Wdrażał nowoczesne strategie sprzedaży do kanałów immediate consumption. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi strukturami sprzedaży i dystrybucji FMCG. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe związane z zarządzaniem zespołem, budowaniem zespołów, motywowaniem, oraz technikami sprzedaży i negocjacji. Instruktor wspinaczki, przewodnik tatrzański, były ratownik TOPR. Certyfikowany trener outdoor (certyfikacja Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor)

WITOLD MOCKAŁŁO

Doświadczony trener szkolący handlowców i szefów. Menedżer najwyższego szczebla z dwudziestoletnim stażem – wprowadził z sukcesem na polski rynek cztery firmy zagraniczne, zarządzał wieloosobowymi zespołami, koordynował projekty promocji sprzedaży. Od 15 lat prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu kompetencji menadżerskich i handlowych – zarządzania zespołami, budowania autorytetu szefa, motywowania, komunikacji, pracy przedstawiciela handlowego, sprzedaży i negocjacji w biznesie. Od 15 lat zajmuje się coachingiem. Uczestnik The Coaching Academy London. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

KATARZYNA KOWALSKA

Przez 8 lat pracowała w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od finansów po HR. Ukoronowaniem jej kariery było aktywne uczestnictwo w budowaniu i wdrażaniu strategii personalnej dla wszystkich firm należących do Rettig Heating Group w Europie. Pracowała też jako Dyrektor Personalny w Saint Gobain Isover Polska. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe oraz wyjazdy integracyjne oparte o gry szkoleniowe. Autorka dwóch książek na temat coachingu. Prywatnie wielbicielka domowego ogniska, spacerów po lesie i podróżowania w nieznane.

OLAF FLAK

Były pracownik centrali Forda w Niemczech i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia i projekty doradcze..

MARIUSZ KĘDZIERKSI

Przez wiele lat pracował jako szef działu szkoleń, a wcześniej trener i coach handlowców w firmie Cersanit. Współtwórca systemu oceny i rozwoju pracowników w grupie Cersanit/Opoczno. Kierował zespołem trenerów wewnętrznych wspomagających sprzedaż, ma też własne doświadczenie w sprzedaży b2b. Jako trener prowadzi szkolenia miękkie i handlowe. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. C. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”

ANDRZEJ KOSZYK

Były menedżer marketingu, szef zespołów handlowych, od kilkunastu lat konsultant i trener. Prowadzi szkolenia dla menedżerów, prezenterów i trenerów.

Z przyjemnością informujemy, że wg. Rankingu Firm Szkoleniowych* jesteśmy drugą najlepszą firmą szkoleniową w Polsce. Dziękujemy Państwu – naszym Klientom.

Dzięki szkoleniu z komunikacji uczestnicy będą potrafili:

  • Skutecznie, przyjaźnie i partnersko komunikować się w 4 oczy i w większym gronie (zespole) – na poziomie zadaniowym (fakty) i emocji (relacje)
  • Świadomie rozpoznawać swój i innych osób styl komunikowania się, dostosowywać przekaz do różnych sytuacji i różnych osobowości współpracowników
  • Budować, poprzez poprawną komunikację, pozytywną atmosferę w zespole
  • Dbać o poprawny obieg informacji w zespole i w firmie (pomiędzy zespołami)
  • Kontrolować jakość komunikacji przez parafrazę, zadawanie pytań i weryfikację przekazu
  • Dbać o prostotę, trafność, zwięzłość przekazu, unikać nieporozumień i chaosu informacyjnego

Program szkolenia z komunikacji skupia się zwykle na poniżej przedstawionych zagadnieniach. Są one jednak akcentowane w różnych proporcjach i z różnej perspektywy (np. członka lub lidera zespołu), zależnie od tego czy uczestnikami szkolenia z komunikacji są menedżerowie, specjaliści, handlowcy, asystentki, brygadziści – dla każdej z tych grup warsztat ma inny przebieg i jest projektowany odpowiednio do potrzeb grupy.

Szkolenie z komunikacji–kluczowe moduły i zagadnienia:

  • Ćwiczenia, symulacje i gry szkoleniowe rozwijające u uczestników ich umiejętność komunikowania się w różnych sytuacjach (np. rozmowa w 4 oczy, zebranie, telefon, e-mail). Odpowiednio dobrane symulacje i ćwiczenia to ponad 50% czasu tego szkolenia, kolejne 20-30% to omówienia i analiza ćwiczeń.
  • Sprawna komunikacja jako narzędzie do dobrego rozumienia i uwspólniania celów w zespole i organizacji
  • Rola lidera i innych członków zespołu w koordynowaniu komunikacji w zespole i pomiędzy zespołami
  • Prosty, przyjazny i skuteczny system komunikacji w zespole i firmie
  • Jasne komunikowanie planów i szybka informacja zwrotna na temat ich realizacji i odchyleń
  • Komunikacja a dobre relacje międzyludzkie, atmosfera i kultura współpracy
  • Komunikacja i jasny przekaz informacji a motywacja i zaangażowanie członków zespołu
  • Komunikacja pisemna, telefoniczna i osobista – różnice i najważniejsze zasady
  • Wpływ komunikacji na budowanie zaufania

Przykładowe moduły programu szkolenia z komunikacji:

Analiza studiów przypadków
Najczęstsze problemy występujące podczas pracy i komunikacji w zespole. Podczas szkolenia z komunikacji uczestnicy analizują rzeczywiste wyzwania komunikacyjne, z którymi zmagali się zespoły w kilku polskich firmach. Prezentacja wniosków przed całą grupą, komentarz trenera.

Lego Simulation  – symulacja systemu komunikacyjnego w firmie o złożonej strukturze

W dużej firmie produkującej z klocków Lego sprzęt kosmiczny działa 5 departamentów (które są oddalone od siebie i nie mogą swobodnie rozmawiać). Ostatnio nastąpiła reorganizacja, której efektem jest lekki chaos: nikt nie ma w 100% właściwych zasobów (klocków i dokumentacji technicznej) do budowy. Co więcej, stary i nieprzydatny już regulamin firmowy wymusza wyłącznie formalne kanały komunikacji.

Czy w tych warunkach uda się uczestnikom stworzyć sprawny system komunikacji, bez którego uporządkowanie chaosu i wymienienie się zasobami nie będzie możliwe?

Zagadnienia poruszane i omawiane w Lego Simulation:

  • struktura organizacyjna firmy a komunikacja wewnętrzna
  • niejasne komunikowanie planów i jego wpływ na niezdrową konkurencją wewnątrz zespołu, idea „gry do jednej bramki”
  • dzielenie się doświadczeniem i wymiana pomysłów pomiędzy departamentami,
  • otwarta komunikacja przełożony – podwładny,
  • korporacyjny „głuchy telefon”
  • zasady obiegu informacji pomiędzy różnymi działami i szczeblami zarządza

Zaufanie w zespole

Opierając się na znanych badaniach dot. zaufania, podczas szkolenia z komunikacji przedyskutujemy wpływu komunikacji na kwestie tworzenia i wzmacniania wzajemnego zaufania w zespole. Wypracujemy też listę pomysłów na konkretne działania, które może zrealizować zespół, by zwiększyć poziom wzajemnego zaufania wszystkich członków zespołu.

„Kable” – szkoleniowa symulacja procesu komunikacji w zespole

Jak zbudować procesor, kiedy każdy inżynier ma zawiązane oczy i każdy ponosi odpowiedzialność za działanie innego fragmentu procesora?
Ćwiczenie skupia się na uczeniu zasad efektywnej komunikacji w zespole, w tym komunikacji werbalnej, aktywnego słuchania i porządkowania chaosu komunikacyjnego. Pokazuje, co można osiągnąć poprzez sprawną komunikację, a jakie straty przynosi bałagan informacyjny w zespole. Uczy podstawowych zasad uporządkowanego i efektywnego obiegu informacji.
Podsumowaniem ćwiczenia jest wspólne wypracowanie „Zasad dobrej komunikacji w zespole”.

W drugiej części modułu, podczas szkoleń z komunikacji pisemnej (tworzenie raportów, e-maili, tekstów) odbywa się symulacja tworzenia instrukcji montaży i obsługi poznanego wcześniej procesowa. Uczestnicy piszą instrukcje, które następnie są weryfikowane przez osobe postronną – sprawdzamy, czy postronny odbiorca rozumie i prawidłowo interpretuje przeczytany tekst. Sesja pozwala poznać i przećwiczyć zasady tworzenia jasnych, logicznych i zrozumiałych e-maili czy pism.

Domino Express ® – komunikacja a optymalizacje, innowacje i kreatywność zespołu
Uczestnicy mają zaledwie chwilę, by spośród 24 element…ów wybrać sześć właściwych i ułożyć je w odpowiedniej kolejności Niemożliwe…a może?
Ćwiczenie oparte na badaniach naukowców Harvard Business School. Badali oni jedne z najbardziej efektywnych zespołów świata – zespoły chirurgów na oddziałach intensywnej terapii w nowojorskich szpitalach. Domino Express pozwala przećwiczyć kluczową umiejętność wyróżniającą te zespoły: zdolność superszybkiego rozwiązywania problemów, które wykraczają poza przeciętny przyjęty schemat, są nietypowe i zaskakujące.

„Kwadrat komunikacyjny” – cztery poziomy treści i emocji w jednej informacji:

W tej części szkolenia z komunikacji poznamy tzw. Kwadrat von Thuna. Jego 4 boki to:

  • informacja rzeczowa – fakty,
  • ujawnianie intencji i emocji,
  • określenie relacji z rozmówcą,
  • apel o konkretne działania rozmówcy.

W czasie szkolenia z komunikacji nauczymy się formułowania treści w każdej z czterech płaszczyzn.

* Ranking Firm Szkoleniowych