Standard dobrego szkolenia

Kontakt

By otrzymać ofertę i książkę "Budowanie kultury innowacyjności", napisz na kontakt@szkolenia-menedzerskie.pl, zadzwoń pod 537-370-573, lub zostaw numer telefonu:

Nazwa Twojej firmy:

Imię i nazwisko:

Szukam szkolenia dot. umiejętności:
menedżerskichhandlowych, negocjacyjnychosobistych, interpersonalnych



Szukam szkolenia:

IWONA PIGA

Doświadczony menedżer sprzedaży, trener i handlowiec. Znawca sektora FMCG i pracy z sieciami dystrybucji. Pracowała w Welli, Procter&Gamble, Thalgo. Od 2005 roku prowadzi szkolenia biznesowe, szkolenia zamknięte poprzez symulacje biznesowe, a także wyjazdy integracyjne. Kierowała kilkudziesięcioma projektami team building, dla grup od 8 do 300 osób. Posiada certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor w zakresie prowadzenia szkoleń outdoor i wyjazdów integracyjnych. Prywatnie żeglarz, turysta i narciarz.

RAFAŁ SZCZEPANIK

Prezes Training Projcts. Od 2000 r. prowadzi szkolenia biznesowe, wyjazdy team building i gry symulacyjne. Jest doświadczonym menedżerem: współzałożyciel portalu Pracuj.pl, przez sześć lat był jego wiceprezesem. Pracował też w Danii i Gwatemali. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG).

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, które szkoli i certyfikuje trenerów team building. Autor jedynej polskiej książki poświęconej organizacji wyjazdów team building i integracyjnych dla firm („Budowanie zespołu”). Instruktor wspinaczki. Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.

RENATA WASYLÓW

Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF, trener w zakresie umiejętności osobistych i menedżerskich. Wcześniej pracowała jako Brand Manager i Trade Marketing Manager w Reckitt Benckiser i Michelin. Zarządzała takimi markami jak: Michelin, Vanish, Air Wick, Bryza, Strepsils, Nurofen. Jest też skutecznym menedżerem projektów. Doświadczenie z pracy w korporacjach, w powiązaniu z uniwersytecką wiedzą na temat finansów, pozwala jej na pracę trenera, coacha i konsultanta. Specjalnością Renaty jest coaching dotyczący przywództwa, tworzenia zespołów, komunikacji, motywacji i zarządzania. Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

JAROSŁAW FIGIEL

Doświadczony menedżer, od wielu lat prowadzi szkolenia z zarządzania zespołami i firmą oraz symulacje biznesowe i gry menedżerskie. Właściciel agencji trekkingowej Exploruj.pl. Przez wiele lat – jako menedżer sprzedaży – współtworzył sukces firmy Coca-Cola w Polsce. Zbudował silną pozycję firmy w centrach turystycznych południa kraju. Wdrażał nowoczesne strategie sprzedaży do kanałów immediate consumption. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi strukturami sprzedaży i dystrybucji FMCG. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe związane z zarządzaniem zespołem, budowaniem zespołów, motywowaniem, oraz technikami sprzedaży i negocjacji. Instruktor wspinaczki, przewodnik tatrzański, były ratownik TOPR. Certyfikowany trener outdoor (certyfikacja Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor)

WITOLD MOCKAŁŁO

Doświadczony trener szkolący handlowców i szefów. Menedżer najwyższego szczebla z dwudziestoletnim stażem – wprowadził z sukcesem na polski rynek cztery firmy zagraniczne, zarządzał wieloosobowymi zespołami, koordynował projekty promocji sprzedaży. Od 15 lat prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu kompetencji menadżerskich i handlowych – zarządzania zespołami, budowania autorytetu szefa, motywowania, komunikacji, pracy przedstawiciela handlowego, sprzedaży i negocjacji w biznesie. Od 15 lat zajmuje się coachingiem. Uczestnik The Coaching Academy London. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

KATARZYNA KOWALSKA

Przez 8 lat pracowała w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od finansów po HR. Ukoronowaniem jej kariery było aktywne uczestnictwo w budowaniu i wdrażaniu strategii personalnej dla wszystkich firm należących do Rettig Heating Group w Europie. Pracowała też jako Dyrektor Personalny w Saint Gobain Isover Polska. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe oraz wyjazdy integracyjne oparte o gry szkoleniowe. Autorka dwóch książek na temat coachingu. Prywatnie wielbicielka domowego ogniska, spacerów po lesie i podróżowania w nieznane.

OLAF FLAK

Były pracownik centrali Forda w Niemczech i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia i projekty doradcze..

MARIUSZ KĘDZIERKSI

Przez wiele lat pracował jako szef działu szkoleń, a wcześniej trener i coach handlowców w firmie Cersanit. Współtwórca systemu oceny i rozwoju pracowników w grupie Cersanit/Opoczno. Kierował zespołem trenerów wewnętrznych wspomagających sprzedaż, ma też własne doświadczenie w sprzedaży b2b. Jako trener prowadzi szkolenia miękkie i handlowe. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. C. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”

ANDRZEJ KOSZYK

Były menedżer marketingu, szef zespołów handlowych, od kilkunastu lat konsultant i trener. Prowadzi szkolenia dla menedżerów, prezenterów i trenerów.

Co to znaczy „standard dobrego szkolenia”? Każdy warsztat jest inny – jego program jest odpowiedzią na potrzeby konkretnej grupy osób, firmy i sytuacji. Jest jednak kilka wspólnych punktów, których trenerzy Fundacji Training Projects przestrzegają w każdym projekcie.  Jeśli jesteś trenerem wewnętrznym w firmie, możesz skorzystać z naszej listy do przygotowania swoich warsztatów.

Analiza przedszkoleniowa

Zbadaj potrzeby i oczekiwania uczestników zajęć, przełożonych uczestników, oraz działu szkoleń. Więcej o tym pisaliśmy w osobnym artykule poświęconym badaniu potrzeb szkoleniowych.

Organizacja zajęć

  • Uzgodnij datę i godziny zajęć z uczestnikami lub ich przełożonymi
  • Zarezerwuj sale szkoleniową lub hotel, odpowiednio określ swoje oczekiwania co do wyposażenia sali. Szczegółowy poradnik dot. rezerwacji hotelu i Sali, oraz recenzje blisko 200 obiektów szkoleniowych w całym kraju znajdziesz w naszym serwisie HotelNaSzkolenie.pl
  • Opcjonalnie, zarezerwuj autokar – dojazd na szkolenie
  • Opcjonalnie – dodatkowo ubezpiecz grupę (dot. szkoleń plenerowych z zadaniami aktywnymi fizycznie)
  • Prześlij grupie zaproszenie – opisz cel szkolenia, zakres tematyczny, datę, godziny, miejsce, ew. dodatkowe wymagania (np. odpowiedni ubiór, przygotowanie pracy przedszkoleniowej, przywiezienie laptopów…)

Przygotowanie szkolenia

  • Rozpisz program swojego szkolenia na jasne, logiczne i zrozumiałe dla klienta moduły. Można przyjąć, że dwudniowe szkolenie można rozpisać w postaci od 4 do 12 modułów. Moduł powinien mieć atrakcyjną nazwę, oraz zdefiniowany jednym, dwoma zdaniami precyzyjny cel i zakres tematyczny
  • Wybierz do każdego z modułów odpowiednie metody szkoleniowe – postaraj się zastosować min. 4 różne metody, by urozmaicić szkolenie : Arkusz / matryca do własnej pracy (np. Macierz Eisenhowera w szkoleniu z zarządzania czasem, macierz BCG w zarządzaniu strategicznym, typologia klienta – w tp.), Test / kwestionariusz, Case, Odgrywanie ról (scenki), Burza mózgów, Film, Gra lub Symulacja
  • Postaraj się przygotować ćwiczenie, gdzie grupa przećwiczy w całości – np. w postaci scenek albo symulacji zadaniowej – wszystkie kolejne etapy procesu, którego ich uczysz (np. scenki w której ćwiczysz po kolei wszystkie etapy rozmowy coachingowej, spotkania negocjacyjnego albo moderowania konfliktu). Takie ćwiczenie może być nawet kilkugodzinne (szczególnie symulacje zadaniowe – np. symulacja analizy strategicznej konkurenta)
  • Rozważ przygotowanie ćwiczenia „praca z problemem uczestnika”, gdzie każdy uczestnik przygotowuje sobie jeden związany z tematem problem, z którym się boryka w pracy. Potem uczestnicy – razem lub w podgrupach – starają się nawzajem szukać rozwiązań tych problemów. Ty jako prowadzący nie podpowiadasz rozwiązań, a jedynie zadajesz naprowadzające pytania i podajesz przykłady „jak to rozwiązano w innych firmach”, po czym prosisz, by grupa zastanowiła się, jakie z tych przykładów płyną dla nich wnioski
  • Zaplanuj min. 3 ice breakers’ dostosowane do różnych: Grup (mniej i bardziej zintegrowane, mniej i bardziej formalne relacje), Ilości uczestników, Możliwości logistycznych sali szkoleniowej
  • Zaplanuj, z których ćwiczeń mógłbyś zrezygnować, gdyby inne zajęły więcej czasu
  • Zaplanuj dodatkowe ćwiczenia – na wypadek, gdyby grupa pracowała szybciej niż planujesz
  • Rozważ, czy możesz zabrać jakiś sprzęt, gadgety itp. uatrakcyjniające ćwiczenia (np. piłeczki, ciekawe zdjęcia, puzzle…)
  • Przygotuj listę ciekawych, rzeczywistych przykładów biznesowych (nie tylko z twojego osobistego doświadczenia biznesowego), które dotyczą każdego z omawianych tematów. Postaraj się, podsumowując każdy z modułów, opowiedzieć ten przykład i  spytać grupę, jakie wnioski mogą dla siebie wyciągnąć z sukcesów i porażek innych firm
  • Przygotuj kilka inspirujących, obrazowych anegdot, przypowieści lub historyjek niekoniecznie biznesowych, które mogą zapaść w pamięć i zmusić do myślenia
  • Wydrukuj materiały do ćwiczeń itp.

Rozpoczęcie szkolenia

  • Przedstaw bardzo krótko siebie: doświadczenie biznesowe, doświadczenie szkoleniowe jednym zdaniem, ew. powiedz coś prywatnie o sobie
  • Poproś, by każdy z uczestników powiedział w dwóch, trzech  zdaniach coś o sobie. Jeśli grupa się już zna, podkreśl, by każdy powiedział „jedną rzecz, o której nie wiedzą inni)
  • Przedstaw krótko plan szkolenia: merytorycznie (tematyka), formę (jaki rodzaj zajęć, np. film, gry – upewnij grupę, że będzie interaktywnie), organizacyjnie (przerwy, obiad…)
  • Spytaj czy grupa ma jakieś inne oczekiwania, zaproś do ich zgłaszania także w trakcie trwania zajęć (ad hoc). Możesz też poprosić, by każdy podszedł do flipcharta i napisał min. 1 ważne dla niego pytanie, na które chciałby uzyskać odpowiedź na tym szkoleniu
  • Rozważ: przejście po imieniu z grupą
  • Rozważ spisanie krótkiego „kontraktu” z grupą (np. wyłączenie telefonów, brak laptopów na Sali, zachowanie w tajemnicy omawianych problemów, zasady krytykowania, zasady generowania i nieoceniania pomysłów – zależnie od tematu zajęć)

Realizacja szkolenia

  • W tym zakresie Fundacja Training Projects nie ma jednego standardu realizacji zajęć. Przebieg i formę zajęć określa zawsze program szkolenia, uzgodniony z klientem po analizie potrzeb szkoleniowych. Program opisuje cele warsztatu, osiągane efekty (w zakresie wiedzy, umiejętności, przećwiczonych sytuacji, wdrożonych narzędzi lub decyzji albo planów), oraz przebieg szkolenia (opis modułów pod kątem zakresu merytorycznego jak i formy zajęć – użytej techniki szkoleniowej)

 Zakończenie szkolenia

  • Przypomnij krótko, co się działo na szkoleniu
  • Przeprowadź rundkę „co mi zapadło w pamięć, czego się nauczyłem”,
  • Przekaż swój komentarz i sugestie dla grupy: jak ich oceniasz (plus y minusy) i co sugerujesz na przyszłość
  • Przeprowadź ankietę oceniającą szkolenie
  • przekaz informację o zadaniu domowym

Po szkoleniu

  • Przygotuj raport poszkoleniowy i zaprezentuj go klientowi (w tym ocenę szkolenia, ocenę grupy, sugestię dalszych działań rozwojowych – coaching, szkolenia, zmiana zakresu obowiązków, nowe zadania czy uprawnienia itp.)
  • Prześlij uczestnikom podsumowanie szkolenia i materiały poszkoleniowe (w Fundacji Training Projects pracujemy z materiałami elektronicznymi)
  • Przypomnij po kilkunastu dniach o zadaniu domowym – uczestnikom i ich przełożonym, ew. sprawdź zadanie domowe
  • Zamknij kwestie organizacyjne – np. zapłać fakturę za hotel

 

 

 

Standard dobrego szkolenia
Oceń stronę

Comments are closed.