Fundacja Training Projects

Kontakt

By otrzymać niezobowiązującą, wstępną ofertę szkolenia, napisz na kontakt@szkolenia-menedzerskie.pl albo zostaw swój numer telefonu.

IWONA PIGA

Doświadczony menedżer sprzedaży, trener i handlowiec. Znawca sektora FMCG i pracy z sieciami dystrybucji. Pracowała w Welli, Procter&Gamble, Thalgo. Od 2005 roku prowadzi szkolenia biznesowe, szkolenia zamknięte poprzez symulacje biznesowe, a także wyjazdy integracyjne. Kierowała kilkudziesięcioma projektami team building, dla grup od 8 do 300 osób. Posiada certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor w zakresie prowadzenia szkoleń outdoor i wyjazdów integracyjnych. Prywatnie żeglarz, turysta i narciarz.

RAFAŁ SZCZEPANIK

Prezes Training Projcts. Od 12 lat prowadzi szkolenia biznesowe, wyjazdy team building i gry symulacyjne. Jest doświadczonym menedżerem: współzałożyciel portalu Pracuj.pl, przez sześć lat był jego wiceprezesem. Pracował też w Danii i Gwatemali. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG).

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, które szkoli i certyfikuje trenerów team building. Autor jedynej polskiej książki poświęconej organizacji wyjazdów team building i integracyjnych dla firm („Budowanie zespołu”). Instruktor wspinaczki. Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.

RENATA WASYLÓW

Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF, trener w zakresie umiejętności osobistych i menedżerskich. Wcześniej pracowała jako Brand Manager i Trade Marketing Manager w Reckitt Benckiser i Michelin. Zarządzała takimi markami jak: Michelin, Vanish, Air Wick, Bryza, Strepsils, Nurofen. Jest też skutecznym menedżerem projektów. Doświadczenie z pracy w korporacjach, w powiązaniu z uniwersytecką wiedzą na temat finansów, pozwala jej na pracę trenera, coacha i konsultanta. Specjalnością Renaty jest coaching dotyczący przywództwa, tworzenia zespołów, komunikacji, motywacji i zarządzania. Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

JAROSŁAW FIGIEL

Doświadczony menedżer, od wielu lat prowadzi szkolenia z zarządzania zespołami i firmą oraz symulacje biznesowe i gry menedżerskie. Właściciel agencji trekkingowej Exploruj.pl. Przez wiele lat – jako menedżer sprzedaży – współtworzył sukces firmy Coca-Cola w Polsce. Zbudował silną pozycję firmy w centrach turystycznych południa kraju. Wdrażał nowoczesne strategie sprzedaży do kanałów immediate consumption. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi strukturami sprzedaży i dystrybucji FMCG. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe związane z zarządzaniem zespołem, budowaniem zespołów, motywowaniem, oraz technikami sprzedaży i negocjacji. Instruktor wspinaczki, przewodnik tatrzański, były ratownik TOPR. Certyfikowany trener outdoor (certyfikacja Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor)

WITOLD MOCKAŁŁO

Doświadczony trener szkolący handlowców i szefów. Menedżer najwyższego szczebla z dwudziestoletnim stażem – wprowadził z sukcesem na polski rynek cztery firmy zagraniczne, zarządzał wieloosobowymi zespołami, koordynował projekty promocji sprzedaży. Od 15 lat prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu kompetencji menadżerskich i handlowych – zarządzania zespołami, budowania autorytetu szefa, motywowania, komunikacji, pracy przedstawiciela handlowego, sprzedaży i negocjacji w biznesie. Od 15 lat zajmuje się coachingiem. Uczestnik The Coaching Academy London. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

KATARZYNA KOWALSKA

Przez 8 lat pracowała w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od finansów po HR. Ukoronowaniem jej kariery było aktywne uczestnictwo w budowaniu i wdrażaniu strategii personalnej dla wszystkich firm należących do Rettig Heating Group w Europie. Pracowała też jako Dyrektor Personalny w Saint Gobain Isover Polska. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe oraz wyjazdy integracyjne oparte o gry szkoleniowe. Autorka dwóch książek na temat coachingu. Prywatnie wielbicielka domowego ogniska, spacerów po lesie i podróżowania w nieznane.

OLAF FLAK

Były pracownik centrali Forda w Niemczech i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia i projekty doradcze..

MARIUSZ KĘDZIERKSI

Przez wiele lat pracował jako szef działu szkoleń, a wcześniej trener i coach handlowców w firmie Cersanit. Współtwórca systemu oceny i rozwoju pracowników w grupie Cersanit/Opoczno. Kierował zespołem trenerów wewnętrznych wspomagających sprzedaż, ma też własne doświadczenie w sprzedaży b2b. Jako trener prowadzi szkolenia miękkie i handlowe. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. C. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”

ANDRZEJ KOSZYK

Były menedżer marketingu, szef zespołów handlowych, od kilkunastu lat konsultant i trener. Prowadzi szkolenia dla menedżerów, prezenterów i trenerów.

Fundacja Training Projects powołana została, by dofinansowywać projekty non profit, których celem jest: wzmacnianie kapitału społecznego, rozwój postaw społecznych i obywatelskich Polaków, kształtowanie kompetencji społecznych dzieci i dorosłych, promocja innowacyjności polskiej gospodarki i polskich firm, wspieranie projektów zorientowanych na odbiurokratyzowanie państwa. Fundacja prowadzi też szkolenia komercyjne, a zysk z tej działalności przeznaczony jest na fundowanie dotacji i grantów dla organizacji non profit.

W 2015 roku Fundacja przekaże – w formie grantów – 100.000zł. Stowarzyszenia i organizacji non profit zainteresowane pozyskaniem dofinansowania na swoje projekty mogą zgłaszać swoje wnioski do 30 lipca 2015r. W aktualnym konkursie można otrzymać:

  1. Dotację na dowolne projekty non profit związane z realizacją jednego z wymienionych niżej celów – pojedynczy projekt może otrzymać max. 30.000zł.
  2. Dodatkowo, każdy wygrany zespół projektowy otrzyma wsparcie doradcze w zakresie prowadzenia projektu (w zależności od potrzeb danego beneficjenta: zarzadzania operacyjne projektem, wyznaczanie strategii projektu, współpraca w zespole projektowym, marketing projektu, itp.)

Beneficjentami mogą być wszystkie podmioty prowadzące działalność non profit (społeczną, charytatywną, oświatową, naukową, badawczą, inną), poza

  1. Partiami politycznymi i podmiotami z nimi powiązanymi (np. młodzieżówki)
  2. Kościołami i organizacjami religijnymi
  3. Podmiotami, których założycielem lub właścicielem lub zarządzającym jest jednostka budżetowa, samorządowa, lub przedsiębiorstwo albo grupa przedsiębiorstw

Pod uwagę brane będą tylko projekty, które mają charakter całkowicie non profit (choć mogą przyjmować dotacje od sponsorów lub reklamodawców albo opłaty od beneficjentów ), a podstawowym celem projektu jest

CEL 1: budowanie lub wzmacnianie kapitału społecznego.

Przykładowe cele projektów: rozwój kompetencji społecznych lub kreatywnych u uczniów, studentów lub dorosłych, wzmacnianie postaw obywatelskich lub dobroczynnych (w tym idei wolontariatu), promocja aktywności publicznej, wzmacnianie więzi społecznych (na poziomie lokalnym, miejskim, regionalnym lub krajowym), promocja zespołowości, budowanie otwartości i zaufania, kreowanie innowacyjności lub przedsiębiorczości, kreowanie liderów politycznych i samorządowych – jeśli nie jest to związane z konkretną partią, budowa nowoczesnego państwa lub samorządu, tworzenie programów, narzędzi lub modeli kształcenia i edukacji w zakresie kompetencji społecznych, kształcenie nauczycieli w zakresie uczenia kompetencji społecznych lub innowacyjnych itp.

CEL 2: zmniejszanie kosztów biurokracji.

Przykładowe cele projektów: projektowanie systemów automatyzujących lub upraszczających administrację na dowolnym szczeblu, promocja centrów usług wspólnych, poprawa obsługi obywatela, pilotażowe wdrażanie rozwiązań obniżających koszty administracji publicznej lub zarządzania w sferze publicznej, kampanie społeczne promujące wybrane zmiany legislacyjne, akcje pilotażowe w powyższym zakresie

Wnioskodawcy składając wniosek, automatycznie wyrażają zgodę na opublikowanie go na stronie internetowej Fundacji Training Projects.

Każdy projekt będzie mógł otrzymać max 100 punktów w 6 kryteriach oceny:

  1. Wdrożenie namacalnych rezultatów – dzięki wdrożeniu projektu powstaje namacalny rezultat, z które korzystać może (pośrednio lub bezpośrednio) możliwie szeroka grupa odbiorców. Wielkość osiągniętych rezultatów projektu to złożenie skali rezultatu (jak duży efekt daje – np. rewolucja czy tylko drobna korekta) i powszechności rezultatu (jak duża grupa może z tego korzystać) – max 30pkt
  2. Powielalność i możliwości upowszechniania – tworzenie rozwiązań „wzorców” – koncepcji, produktów, metod, lub struktur, które w przyszłości inne podmioty będą mogły skopiować, wdrożyć u siebie i liczyć przez to na podobne pozytywne wyniki – max 20pkt
  3. Trwałość efektów – możliwość korzystania z efektów projektu możliwie długo po samym wdrożeniu (np. trwałe systemy, narzędzia), optymalnie po koszcie wielokrotnie niższym niż koszt samego wdrożenia – max 20pkt
  4. Innowacyjność projektu – nowatorskie podejście, forma, cel projektu, sposób zarządzania projektem itp. – max 10pkt
  5. Efekt optymalizacyjny – dzięki wdrożeniu projektu wybrane działania, procesy lub zadania społeczne mogą być realizowane taniej, szybciej, lepiej lub w sposób prostszy albo bardziej zautomatyzowany – max 10pkt
  6. Efektywność ekonomiczna – najlepszy stosunek wygenerowanego rezultatu do wydatkowanej kwoty, wykorzystanie wolontariuszy w miejsce pracowników lub podwykonawstwa itp. – max 10 pkt

Pojedyncza dotacja będzie nie niższa niż 5000zł i nie wyższa niż 30.000zł. Wartość dotacji nie może przekraczać 75% budżetu projektu, przy czym do budżetu nie mogą wliczać się ogólne koszty organizacji, nie związane ściśle z projektem (np. utrzymanie biur)

W przypadku gdy jakość wniosków nie spełni oczekiwań Fundacji Training Projects, możliwe jest:

  1. Zaproszenie wnioskodawców na spotkanie celem konsultacji i uzupełnienia projektu
  2. Wydłużenie terminu składania wniosków

Harmonogram płatności zależeć będzie od specyfiki projektu i jego budżetu – zasadą jest płacenie w transzach zgodnych z kolejnymi logicznymi etapami projektu.

Na jakie pytania musi odpowiadać wniosek:

  1. Opisz REZULTATY jakie osiągnie projekt i wyraź je w sposób możliwie mierzalny (ilościowo i jakościowo), konkretny, terminowy (opisz REZULTATY a nie WIZJĘ). Nie musisz uzasadniać dlaczego wybrałeś takie REZULTATY – jedynie je przedstaw.
  2. Opisz krótko, w jaki sposób chce te cele zrealizować: jakie będą główne etapy i działania w projekcie. Możesz zrobić to opisowo lub w schemacie Gantta albo dowolnym innym.
  3. Przedstaw te swoje/Wasze doświadczenia (zawodowe, wolontariackie, organizacyjne, inne) które uznajesz za najbardziej przydatne w realizacji tego projektu. Napisz zarówno o zespole zarządzającym projektem, jak i o organizacji (np. stowarzyszeniu), która go realizuje.
  4. Jeżeli twój projekt jest INNOWACYJNY, lub daje EFEKT OPTYMALIZACYJNY, lub umożliwia POWIELENIE REZULTATÓW w innych miejscach (może służyć jako wzorzec dla innych), lub osiągnięte rezultaty są TRWAŁE – przekonaj nas o tym w zwięzły i konkretny sposób.
  5. Przedstaw skrótowo budżet projektu: całościowy koszt i kwoty głównych kategorii kosztowych – nie musisz przedstawiać tu dokładnych kwot ani drobnych szczegółów, wystarczą przybliżone i szacunkowe (o dokładny budżet poprosimy jedynie tych, którzy wygrają grant).
  6. Napisz, o jakiej wielkości grant się ubiegasz, jaki to procent całego budżetu oraz skąd weźmiesz (lub już pozyskałeś) pozostałą kwotę

Przyjmujemy aplikacje nie dłuższe niż 5 stron A4 czcionką 10 – oczekujemy samych konkretów, bez wodolejstwa.  Nie cierpimy biurokracji i ograniczamy papierkologię do minimum – tego samego oczekujemy od grantobiorców 😉

Kontakt i termin

Wnioski należy składać na adres dorota@symulacje.edu.pl do 30 lipca 2015 roku – pod tym adresem odpowiadamy też na wszelkie pytania.

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do końca sierpnia 2015r.

FAQ

Czy interesują Państwa projekty związane z pomocą finansową i doraźną dla grup upośledzonych?

W naszej filozofii nie leży dawanie głodnym ryby – bo to pomoże mu jednorazowo i doraźnie, lecz wędki – bo dzięki temu będzie mógł sam w przyszłości zadbać o siebie, a to przyniesie trwalszy i lepszy skutek. Nie finansujemy więc żadnej pomocy doraźnej – bez względu na jej szczytny charakter.

Co więcej, zamiast finansować rozdawanie tysiąca wędek, wolelibyśmy sfinansować zbudowanie fabryki wędek: czyli rozwiązanie systemowe, które w przyszłości pozwoli pomoc nie 1000 osób, ale nieskończonej liczbie osób. Szukamy więc projektów, które tworzą innowacyjne narzędzia, systemowe rozwiązania, nowe podejścia, pilotażowe wdrożenia… Nawet jeśli te projekty wiążą się z naturalnym ryzykiem eksperymentowania – chętnie je sfinansujemy. A jeśli autor pomysłu nie ma doświadczenia w zarzadzaniu takimi odważnymi projektami – jeśli tylko ma dobry pomysł, chętnie doradzimy jak go krok po kroku zrealizować.

Czy można złożyć kilka wniosków?

Nie ma limitu liczby projektów, sugerujemy jednak wybrać max 3 które najlepiej oddają cele konkursu. Mogą też Państwo wysłać pre-aplikację: opisać wszystkie swoje pomysły w sposób bardzo skrótowy (1-2 akapity o każdym pomyśle) a my odpowiemy, który z tych pomysłów ma największe szanse.

Gdzie znajdę NIP Fundacji?

NIP to 627-27-43-801

Czy można porozmawiać z Państwem telefonicznie o naszym pomyśle?

Nie. Na pytania odpowiadamy mejlem. Prosimy zebrać wszystkie pytania i przesłać je w jednej wiadomości – tak będzie prościej dla obu stron. Wnioskodawcy, którzy zasypują nas w tydzień 10 e-mailami, a w każdym z nich jest jedno tylko pytanie, nie sprawiają wrażenia jakby mieli przemyślany i uporządkowany pomysł 😉

Czy w ramach dofinansowania z Fundacji Training Projects CEL 1: budowanie lub wzmacnianie kapitału społecznego, można ująć elementy doradztwa zawodowo – edukacyjnego ?

Doradztwo samo w sobie nas nie interesuje, bo jest tylko formą jednorazowej (a nie systemowej) pomocy. Jeśli jednak jest ono związane z tworzeniem narzędzi, programów rozwojowych, lub innowacyjnych pilotaży wtedy chętnie je rozważymy.

Założyliśmy grupę wsparcia dla rodzin obciążonych niepełnosprawnością dzieci – czy interesują Państwa także małe projekty?

Interesuje nas każdy projekt zgodny z celami przedstawionymi konkursie i wpisujący się w filozofię „dawania wędki a nie ryby”. Jednak adresowanie projektu do grup w trudniejszej sytuacji np. osoby niepełnosprawne, bezdomne, starsze nie daje żadnej przewagi w ocenie punktowej projektu. Co więcej, z doświadczenia wiemy że wiele projektów do tej grupy ma charakter doraźnego wsparcia – a tego nie finansujemy.

Czy w konkursie może brać udział organizacja założona przez firmę, samorząd lub instytut badawczy?

NGOsy powołane przez firmy, samorządy i instytucje badawcze mogą wysyłać do nas wnioski, ale z uwagi na to, iż mają one większą łatwość w pozyskiwaniu środków weźmiemy je pod uwagę w przypadku tylko wybitnych projektów.

Z ubiegania się o dofinansowanie wykluczone są kościoły i organizacje religijne, czy można doprecyzować to określenie?

Projekty mające jakikolwiek – nawet pośredni – związek z religią albo organizowane przez podmioty związane z religią lub wiarą nie będą brane pod uwagę.

Jestem nauczycielem i pracuję w szkole jednak z tego co widzę szkoły nie mogą składać projektów. Rozumiem przez to, że ze swoim pomysłem który miałby objąć całe moje miasto muszę sobie znaleźć jakąś organizację NGO i dopiero wtedy złożyć projekt.

Generalnie preferujemy wnioski złożone przez organizacje NGO, ale jeśli ktoś złoży projekt, który szczególnie nas zainteresuje będzie mógł go realizować poprzez szkołę, samorząd lub nawet w ramach naszej fundacji. Choć zakładamy, że będą to bardzo wyjątkowe sytuacje.

Bardzo proszę o informacje, czy są formularze wniosków w trwającym konkursie grantowym?

Czy należy po prostu odpowiedzieć na kolejne pytania?

Nie posiadamy gotowego formularza. Przyjmujemy wnioski w każdej dowolnej, zwięzłej, rozsądnej formie (bez wodolejstwa, urzędniczej nowomowy i idealizowania). Ważne, by wniosek odpowiadał na wszystkie pytania stawiane w opisie konkursu.

Czy wkład własny musi być finansowy i jaką Państwo przyjmujecie formę jego rozliczenia?

Wkład własny musi być finansowy a kwestia jego rozliczenia jest otwarta – będziemy w tym zakresie elastyczni.

Czy wnioski są rozpatrywane w kolejności zgłoszeń czy niezależnie od daty wpływu do 30 lipca?

Wnioski nie są rozpatrywane wg daty kiedy do nas dotrą, wszystkie wnioski rozpatrujemy do 30 lipca.

Czy mogą być realizowane projekty partnerskie, mam na myśli partnerstwo pomiędzy fundacją a gminą, gdzie partnerem wiodącym była by fundacja?

Tak. W naszym konkursie partnerstwa i konsorcja są równie miło widziane jak projekty indywidualne.

Jaki jest przewidywany minimalny i maksymalny termin realizacji projektu? Od kiedy, w przybliżeniu, mogłaby nastąpić realizacja projektu 

Nie określamy terminu realizacji projektu, jednak musi się on rozpocząć w 2015 r. a termin zakończenia musi być zdroworozsądkowy, adekwatny do specyfiki projektu i bez zbędnych opóźnień.

Prowadzimy szkółkę jeździecką a w tym roku chcemy podnieść nasze kwalifikacje instruktorów – czy takie projekty mogą liczyć na dofinansowanie?

Nie – hipoterapia i wszelkie inne formy terapeutyczne nie leżą  w zakresie naszych zainteresowań.