Badanie potrzeb szkoleniowych

Kontakt

By otrzymać ofertę i książkę "Budowanie kultury innowacyjności", napisz na kontakt@szkolenia-menedzerskie.pl, zadzwoń pod 537-370-573, lub zostaw numer telefonu:

Nazwa Twojej firmy:

Imię i nazwisko:

Szukam szkolenia dot. umiejętności:
menedżerskichhandlowych, negocjacyjnychosobistych, interpersonalnych



Szukam szkolenia:

Klienci o nas

  • Szkolenia są bardzo dobrze merytorycznie przygotowane, a klient może liczyć na zaangażowanie i progesjonalizm.
    Agnieszka Wodecka, HR Manager, KappAhl
  • Projekty były przeprowadzone z najwyższą starannością, dbałością o nasze potrzeby i założone cele.
    Joanna Szmycińska - Słowik, Specjalista ds. HR, Mondi Świecie
  • Profesjonalizm trenerów i ich elastyczność pozwoliły osiągnąć cele szkolenia. Otrzymaliśmy też wiele wsparcia w kwestiach organizacyjnych.
    Monika Kamińska, Hewlett-Packard
  • Trener wykazał się nie tylko profesjonalizmem, ale też zaangażowaniem wykraczającym poza warunki umowy.
    Izabela Wojciechowska, Kierownik Działu Szkoleń i Rozwoju, Neuca
  • Trenerka wykazała się dużym doświadczeniem w dopasowaniu elementów szkolenia do potrzeb grupy i założonych celów.
    Sławomir Łagowski, Kierownik Działu Personalnego, Sanofi-Aventis
  • Szkolenie cechowało się profesjonalizmem i bardzo dobrą organizacją, dużym zaangażowaniem trenerów, wysoką jakością i miłą atmosferą.
    Marek Piętka, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Osobowych, UNIQA
  • Realizując każdy z projektów, otrzymywaliśmy szeroką ofertę możliwości. Trenerzy dysponowali wieloma autorskimi metodami i bez problemu dopasowywali je do naszych potrzeb.
    Ewa Mazur, Sp. ds. personalnych, Eaton Automotive
  • Uzyskana na szkoleniu wiedza oraz przykłady z doświadczeń trenerów są wykorzystywane przez uczestników w naszej rzeczywistości biznesowej.
    Magdalena Ciesielka, Menedżer ds. Personalnych, Nordzucker Polska
  • Szkolenie było dopasowane do konkretnych potrzeb, które wzięto pod uwagę w najmniejszych szczegółach. Trenerzy wykazali się ogromnym profesjonalizmem i elastycznością.
    Joanna Komorniczak, HR Business Partner, Novartis Poland
  • Podkreślić należy profesjonalizm i merytoryczne przygotowanie trenerów. Wszystkie założenia i cele projektu zostały zrealizowane.
    Michał Rybak, Członek Zarządu, Luxmed

IWONA PIGA

Doświadczony menedżer sprzedaży, trener i handlowiec. Znawca sektora FMCG i pracy z sieciami dystrybucji. Pracowała w Welli, Procter&Gamble, Thalgo. Od 2005 roku prowadzi szkolenia biznesowe, szkolenia zamknięte poprzez symulacje biznesowe, a także wyjazdy integracyjne. Kierowała kilkudziesięcioma projektami team building, dla grup od 8 do 300 osób. Posiada certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor w zakresie prowadzenia szkoleń outdoor i wyjazdów integracyjnych. Prywatnie żeglarz, turysta i narciarz.

RAFAŁ SZCZEPANIK

Prezes Training Projcts. Od 2000 r. prowadzi szkolenia biznesowe, wyjazdy team building i gry symulacyjne. Jest doświadczonym menedżerem: współzałożyciel portalu Pracuj.pl, przez sześć lat był jego wiceprezesem. Pracował też w Danii i Gwatemali. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG).

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, które szkoli i certyfikuje trenerów team building. Autor jedynej polskiej książki poświęconej organizacji wyjazdów team building i integracyjnych dla firm („Budowanie zespołu”). Instruktor wspinaczki. Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.

RENATA WASYLÓW

Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF, trener w zakresie umiejętności osobistych i menedżerskich. Wcześniej pracowała jako Brand Manager i Trade Marketing Manager w Reckitt Benckiser i Michelin. Zarządzała takimi markami jak: Michelin, Vanish, Air Wick, Bryza, Strepsils, Nurofen. Jest też skutecznym menedżerem projektów. Doświadczenie z pracy w korporacjach, w powiązaniu z uniwersytecką wiedzą na temat finansów, pozwala jej na pracę trenera, coacha i konsultanta. Specjalnością Renaty jest coaching dotyczący przywództwa, tworzenia zespołów, komunikacji, motywacji i zarządzania. Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

JAROSŁAW FIGIEL

Doświadczony menedżer, od wielu lat prowadzi szkolenia z zarządzania zespołami i firmą oraz symulacje biznesowe i gry menedżerskie. Właściciel agencji trekkingowej Exploruj.pl. Przez wiele lat – jako menedżer sprzedaży – współtworzył sukces firmy Coca-Cola w Polsce. Zbudował silną pozycję firmy w centrach turystycznych południa kraju. Wdrażał nowoczesne strategie sprzedaży do kanałów immediate consumption. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi strukturami sprzedaży i dystrybucji FMCG. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe związane z zarządzaniem zespołem, budowaniem zespołów, motywowaniem, oraz technikami sprzedaży i negocjacji. Instruktor wspinaczki, przewodnik tatrzański, były ratownik TOPR. Certyfikowany trener outdoor (certyfikacja Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor)

WITOLD MOCKAŁŁO

Doświadczony trener szkolący handlowców i szefów. Menedżer najwyższego szczebla z dwudziestoletnim stażem – wprowadził z sukcesem na polski rynek cztery firmy zagraniczne, zarządzał wieloosobowymi zespołami, koordynował projekty promocji sprzedaży. Od 15 lat prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu kompetencji menadżerskich i handlowych – zarządzania zespołami, budowania autorytetu szefa, motywowania, komunikacji, pracy przedstawiciela handlowego, sprzedaży i negocjacji w biznesie. Od 15 lat zajmuje się coachingiem. Uczestnik The Coaching Academy London. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

KATARZYNA KOWALSKA

Przez 8 lat pracowała w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od finansów po HR. Ukoronowaniem jej kariery było aktywne uczestnictwo w budowaniu i wdrażaniu strategii personalnej dla wszystkich firm należących do Rettig Heating Group w Europie. Pracowała też jako Dyrektor Personalny w Saint Gobain Isover Polska. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe oraz wyjazdy integracyjne oparte o gry szkoleniowe. Autorka dwóch książek na temat coachingu. Prywatnie wielbicielka domowego ogniska, spacerów po lesie i podróżowania w nieznane.

OLAF FLAK

Były pracownik centrali Forda w Niemczech i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia i projekty doradcze..

MARIUSZ KĘDZIERKSI

Przez wiele lat pracował jako szef działu szkoleń, a wcześniej trener i coach handlowców w firmie Cersanit. Współtwórca systemu oceny i rozwoju pracowników w grupie Cersanit/Opoczno. Kierował zespołem trenerów wewnętrznych wspomagających sprzedaż, ma też własne doświadczenie w sprzedaży b2b. Jako trener prowadzi szkolenia miękkie i handlowe. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. C. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”

ANDRZEJ KOSZYK

Były menedżer marketingu, szef zespołów handlowych, od kilkunastu lat konsultant i trener. Prowadzi szkolenia dla menedżerów, prezenterów i trenerów.

W ciągu 18 lat działania Training Projects, dla wielu naszych klientów realizowaliśmy projekty związane z badaniem potrzeb szkoleniowych – dotyczące zarówno naszych szkoleń jak i programów rozwojowych spoza naszego portfolio.  Doświadczenia zbieraliśmy w projektach realizowanych w różnorodnych organizacjach (np. Pracuj.pl, ArcelorMittal, Ministerstwo Finansów, czy Eaton Automotive), badając potrzeby w wymiarze ilościowym (w naszym portalu badawczym HRmapa.pl) jak i jakościowym (wywiady lub projekty development center).

Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszych usług badania potrzeb szkoleniowych. Jolanta Uran – Gędłek, kierownik naszego zespołu badawczego, chętnie  odpowie na wszelkie Państwa pytania. Jesteśmy do dyspozycji pod adresem kontakt@szkolenia-menedzerskie.pl

Badanie potrzeb szkoleniowych
Oceń stronę

Badanie Potrzeb Szkoleniowych

Cel

  • Diagnostyczny – opis potrzeb i oczekiwań szkoleniowych, określenie obszarów do poprawy, do rozwoju
  • Różnicujący – zróżnicowanie działań rozwojowych dla określonych grup pracowników
  • Strategiczny – określenie systemu wartości, oczekiwań względem pracowników w firmie
  • Motywacyjny – zaangażowanie pracowników w proces badania potrzeb jest samo w sobie silnym bodźcem motywującym (zwiększenie „morale pracowników”)

Krótki opis usługi

Jest to badanie wykorzystujące różne narzędzia (ankiety, warsztaty, wywiady) i pozwala na zdobycie wiedzy o problemach występujących w firmie, potrzebach szkoleniowych pracowników na różnych poziomach,  sposobie i ocenie komunikacji „skośnej” i „pionowej”. Jest metodą wieloetapową i obejmuje różne grupy pracowników.

Korzyści dla klienta

W efekcie zrealizowanych celów firma otrzyma poniższe korzyści:

  • Poznanie potrzeb i oczekiwań szkoleniowych, obszarów do poprawy
  • Poznanie tego, czego pragną w zakresie rozwoju pracownicy w poszczególnych grupach pracowniczych
  • Możliwość lepszego dopasowania programów doradczych i szkoleniowych dla poszczególnych grup pracowników (menedżerów, specjalistów, etc.)
  • Zwiększenie motywacji pracowników przez sam fakt uczestnictwa w projekcie
  • Pomoc w zaplanowaniu takich zmian w organizacji, które zmniejszą bądź wyeliminują bariery, przeszkody utrudniające pracę
  • Poznanie i na tej podstawie stworzenie systemu wartości, uniwersalnego sytemu działania w zakresie rozwoju pracowników

Narzędzia

W zależności od struktury firmy, potrzeb i oczekiwań klienta dla różnych grup pracowników stosuje się różne metody:

  • Ankietę oceniającą współpracę danej grupy pracowników z przełożonymi (ocena komunikacji „skośnej”, „pionowej”),
  • Warsztaty (dot. potrzeb szkoleniowych, problemów w pracy, komunikacji),
  • Wywiad ustrukturyzowany (składa się z wcześniej przygotowanego zestawu pytań, daje możliwość indywidualnego, osobistego podejścia do pracowników),
  • Ankieta potrzeb szkoleniowych oraz istniejących problemów w miejscu pracy rozwiązywana drogą elektroniczną z wykorzystaniem zewnętrznego serwera.

Etapy badania

  • Etap I  Analiza posiadanych materiałów dokumenty firmowe, raporty z przeprowadzonych projektów w zakresie ZZL (badań opinii pracowniczych, prowadzonego systemu ocen, etc).
  • Etap II  Projekt rozwoju pracowników firmy (część badawcza)

Faza 1  Określenie obszarów badawczych – określenie obszarów badawczych, które będą diagnozowane i opisywane w trakcie badań. Obszary badawcze będą wynikiem wcześniejszej analizy dokumentów, wywiadów z kluczowymi kierownikami. Obszary są także punktem wyjścia podczas konstrukcji metod i technik oceny tych obszarów.

Faza 2  Określenie próby badawczej – Ważną kwestią, która pojawia się podczas planowania projektu jest odpowiedź na pytanie o zasięg próby badawczej. Czy w projekcie badania potrzeb szkoleniowych będą uczestniczyć wszyscy pracownicy, czy wybrana w tym celu reprezentatywna dla całej organizacji część załogi? Dla każdej z grupy zostanie przygotowana specyficzna technika badania potrzeb szkoleniowych.

Faza 3  Wybór technik i metod badawczych

Faza 4  Przygotowanie technik i metod badawczych, akceptacja ich przez klienta

Faza 5  Przeprowadzenie badań – Kolejnym krokiem jest przygotowanie procesu badania oraz jego realizacja. Ta faza składa się m.in. z działań takich jak: ustalenie terminów i sposobów przeprowadzenia badania, przeprowadzenie kampanii informacyjnej dla pracowników, aby zaangażować jak największą grupę pracowników do udziału w projekcie, przeprowadzenie badań (ankiet, wywiadów).

Faza 6  Przeprowadzenie analiz statystycznych, jakościowych i merytorycznych

Faza 7  Komunikacja wyników oraz wyciąganie wniosków rozwojowych

  • Etap III  Przygotowanie programu rozwojowego dla pracowników uwzględniającego zarówno projekty szkoleniowe jak i doradcze