Szkolenie – zarządzanie czasem

Dlaczego warto?

  • Interaktywny i atrakcyjny warsztat: studia przypadku, symulacje, gry, dyskusje, filmy, nauka przez doświadczenie.
  • Praktyczne, biznesowe podejście – uczymy skutecznych rozwiązań, które sami sprawdziliśmy jako menedżerowie
  • Użyteczna wiedza gotowa do zastosowania od zaraz
  • Przyjazna, partnerska atmosfera

To szkolenie prowadzą:

Rafał Szczepanik

Jeden z założycieli Pracuj.pl, przez 6 lat wiceprezes. Zdobył na nartach oba bieguny, wszedł na ośmiotysięcznik.
Od 12 lat prowadzi szkolenia menedżerskie.

Iwona Piga

Były menedżer sprzedaży w Welli
i Procter & Gamble, wcześniej pracowała
w Arcelor Mittal. Od pięciu lat trener
i menedżer projektów szkoleniowych.

Renata Wasylów

Były menedżer marek
i projektów w Michelin
i Reckitt Benckiser. Zarządzała m.in. markami Nurofen, Vanish, Air Wick. Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF.

Kontakt

By otrzymać niezobowiązującą, wstępną ofertę szkolenia, napisz na kontakt@szkolenia-menedzerskie.pl albo zostaw swój numer telefonu.

Klienci o nas

  • Szkolenia są bardzo dobrze merytorycznie przygotowane, a klient może liczyć na zaangażowanie i progesjonalizm.
    Agnieszka Wodecka, HR Manager, KappAhl
  • Projekty były przeprowadzone z najwyższą starannością, dbałością o nasze potrzeby i założone cele.
    Joanna Szmycińska - Słowik, Specjalista ds. HR, Mondi Świecie
  • Profesjonalizm trenerów i ich elastyczność pozwoliły osiągnąć cele szkolenia. Otrzymaliśmy też wiele wsparcia w kwestiach organizacyjnych.
    Monika Kamińska, Hewlett-Packard
  • Trener wykazał się nie tylko profesjonalizmem, ale też zaangażowaniem wykraczającym poza warunki umowy.
    Izabela Wojciechowska, Kierownik Działu Szkoleń i Rozwoju, Neuca
  • Trenerka wykazała się dużym doświadczeniem w dopasowaniu elementów szkolenia do potrzeb grupy i założonych celów.
    Sławomir Łagowski, Kierownik Działu Personalnego, Sanofi-Aventis
  • Szkolenie cechowało się profesjonalizmem i bardzo dobrą organizacją, dużym zaangażowaniem trenerów, wysoką jakością i miłą atmosferą.
    Marek Piętka, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Osobowych, UNIQA
  • Realizując każdy z projektów, otrzymywaliśmy szeroką ofertę możliwości. Trenerzy dysponowali wieloma autorskimi metodami i bez problemu dopasowywali je do naszych potrzeb.
    Ewa Mazur, Sp. ds. personalnych, Eaton Automotive
  • Uzyskana na szkoleniu wiedza oraz przykłady z doświadczeń trenerów są wykorzystywane przez uczestników w naszej rzeczywistości biznesowej.
    Magdalena Ciesielka, Menedżer ds. Personalnych, Nordzucker Polska
  • Szkolenie było dopasowane do konkretnych potrzeb, które wzięto pod uwagę w najmniejszych szczegółach. Trenerzy wykazali się ogromnym profesjonalizmem i elastycznością.
    Joanna Komorniczak, HR Business Partner, Novartis Poland
  • Podkreślić należy profesjonalizm i merytoryczne przygotowanie trenerów. Wszystkie założenia i cele projektu zostały zrealizowane.
    Michał Rybak, Członek Zarządu, Luxmed

Nasi trenerzy prowadzili ten program dla:

RWE, Eaton Automotive, Pracuj.pl, Cersanit, Nike, ING, Timken, TRW, Energetyka Dwory, D.WAY, Rockwell, Hochland, Pilkington

6

IWONA PIGA

Doświadczony menedżer sprzedaży, trener i handlowiec. Znawca sektora FMCG i pracy z sieciami dystrybucji. Pracowała w Welli, Procter&Gamble, Thalgo. Od 2005 roku prowadzi szkolenia biznesowe, szkolenia zamknięte poprzez symulacje biznesowe, a także wyjazdy integracyjne. Kierowała kilkudziesięcioma projektami team building, dla grup od 8 do 300 osób. Posiada certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor w zakresie prowadzenia szkoleń outdoor i wyjazdów integracyjnych. Prywatnie żeglarz, turysta i narciarz.

RAFAŁ SZCZEPANIK

Prezes Training Projcts. Od 12 lat prowadzi szkolenia biznesowe, wyjazdy team building i gry symulacyjne. Jest doświadczonym menedżerem: współzałożyciel portalu Pracuj.pl, przez sześć lat był jego wiceprezesem. Pracował też w Danii i Gwatemali. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG).

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, które szkoli i certyfikuje trenerów team building. Autor jedynej polskiej książki poświęconej organizacji wyjazdów team building i integracyjnych dla firm („Budowanie zespołu”). Instruktor wspinaczki. Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.

RENATA WASYLÓW

Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF, trener w zakresie umiejętności osobistych i menedżerskich. Wcześniej pracowała jako Brand Manager i Trade Marketing Manager w Reckitt Benckiser i Michelin. Zarządzała takimi markami jak: Michelin, Vanish, Air Wick, Bryza, Strepsils, Nurofen. Jest też skutecznym menedżerem projektów. Doświadczenie z pracy w korporacjach, w powiązaniu z uniwersytecką wiedzą na temat finansów, pozwala jej na pracę trenera, coacha i konsultanta. Specjalnością Renaty jest coaching dotyczący przywództwa, tworzenia zespołów, komunikacji, motywacji i zarządzania. Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

JAROSŁAW FIGIEL

Doświadczony menedżer, od wielu lat prowadzi szkolenia z zarządzania zespołami i firmą oraz symulacje biznesowe i gry menedżerskie. Właściciel agencji trekkingowej Exploruj.pl. Przez wiele lat – jako menedżer sprzedaży – współtworzył sukces firmy Coca-Cola w Polsce. Zbudował silną pozycję firmy w centrach turystycznych południa kraju. Wdrażał nowoczesne strategie sprzedaży do kanałów immediate consumption. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi strukturami sprzedaży i dystrybucji FMCG. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe związane z zarządzaniem zespołem, budowaniem zespołów, motywowaniem, oraz technikami sprzedaży i negocjacji. Instruktor wspinaczki, przewodnik tatrzański, były ratownik TOPR. Certyfikowany trener outdoor (certyfikacja Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor)

WITOLD MOCKAŁŁO

Doświadczony trener szkolący handlowców i szefów. Menedżer najwyższego szczebla z dwudziestoletnim stażem – wprowadził z sukcesem na polski rynek cztery firmy zagraniczne, zarządzał wieloosobowymi zespołami, koordynował projekty promocji sprzedaży. Od 15 lat prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu kompetencji menadżerskich i handlowych – zarządzania zespołami, budowania autorytetu szefa, motywowania, komunikacji, pracy przedstawiciela handlowego, sprzedaży i negocjacji w biznesie. Od 15 lat zajmuje się coachingiem. Uczestnik The Coaching Academy London. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

KATARZYNA KOWALSKA

Przez 8 lat pracowała w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od finansów po HR. Ukoronowaniem jej kariery było aktywne uczestnictwo w budowaniu i wdrażaniu strategii personalnej dla wszystkich firm należących do Rettig Heating Group w Europie. Pracowała też jako Dyrektor Personalny w Saint Gobain Isover Polska. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe oraz wyjazdy integracyjne oparte o gry szkoleniowe. Autorka dwóch książek na temat coachingu. Prywatnie wielbicielka domowego ogniska, spacerów po lesie i podróżowania w nieznane.

OLAF FLAK

Były pracownik centrali Forda w Niemczech i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia i projekty doradcze..

MARIUSZ KĘDZIERKSI

Przez wiele lat pracował jako szef działu szkoleń, a wcześniej trener i coach handlowców w firmie Cersanit. Współtwórca systemu oceny i rozwoju pracowników w grupie Cersanit/Opoczno. Kierował zespołem trenerów wewnętrznych wspomagających sprzedaż, ma też własne doświadczenie w sprzedaży b2b. Jako trener prowadzi szkolenia miękkie i handlowe. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. C. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”

ANDRZEJ KOSZYK

Były menedżer marketingu, szef zespołów handlowych, od kilkunastu lat konsultant i trener. Prowadzi szkolenia dla menedżerów, prezenterów i trenerów.

Z przyjemnością informujemy, że wg. Rankingu Firm Szkoleniowych* jesteśmy drugą najlepszą firmą szkoleniową w Polsce. Dziękujemy Państwu – naszym Klientom.

Dzięki temu szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

  • Wyznaczać cele i zadania, priorytetyzować, ustalać terminy realizacji i mądrze rozkładać pracę w czasie
  • Efektywnie wykorzystywać swój czas pracy i unikać marnowania go (a jednocześnie alokować cześć czasu na regenerację i rozwój własny)
  • Pracować z kalendarzem w sposób, który optymalizuje wykorzystywanie czasu
  • Osiągać rezultaty w sposób zgodny z oczekiwaniami przełożonych, ale też dający satysfakcję samemu pracownikowi
  • Kształtować swoją efektywność i zarządzać zadaniami w pracy indywidualnej i zespołowej
  • Stale poszukiwać innowacji pozwalających poprawiać własną efektywność i wydajność – pracować sprytniej a nie szybciej
  • Analizować wykorzystanie czasu z punktu widzenia kosztów i zysków: np. świadomie decydować czy lepiej zainwestować czas czy pieniądz

Szkolenie składa się z 2 niezależnych modułów:

  1. Wyjątkowa na polskim rynku, zaawansowana gra strategiczna Time Simulation. Pozwala ona w niezwykle interaktywny, pasjonujący sposób doświadczyć zarządzania czasem w firmie, relacji między efektywnością a zyskownością, zarządzania czasem na poziomie zespołu, oraz mądrego optymalizowania pracy dzięki drobnym innowacjom w organizacji pracy (gra ma wariant ogólny oraz dla handlowców, może być też modyfikowana dla innych grup zawoodwych)
  2. Klasyczny warsztat, przedstawiający zasady wyznaczania celów, efektywności osobistej i zarządzania czasem (tu uczestnicy pracują z osobistymi celami, własnym kalendarzem, planowaniem własnej pracy i zadań).

 

 

Wybrane elementy programu szkolenia z zarządzania czasem:

MODUŁ 1 

Cele prywatne i zawodowe

Proaktywność i inicjatywa w wyznaczaniu i osiąganiu celów

  1. Sesja rozpocznie się inspirującym ćwiczeniem „mowa pogrzebowa”, które – wbrew swej nazwie – inspiruje do pozytywnego spojrzenia na własne cele życiowe.
  2. Po tej sesji nastąpi prezentacja  „7 nawyków skutecznego działania” (wg. Stephena Coveya), prezentująca ideę:
  • wewnątrzsterowności i proaktywności,
  • wyznaczania właściwych celów – zgodnych z wizją życiową i celami przypisanymi do stanowiska pracy,
  • priorytetyzacji celów i zadań,
  • uwzględniania swoich celów w kontekście potrzeb zespołu, organizacji, firmy, rodziny,
  • planowania równowagi pomiędzy pracą, odpoczynkiem i rozwojem zawodowym
  1. W kolejnym kroku uczestnicy otrzymają formularz „cele i role życiowe” w którym określą swoje cele wieloletnie w poniższych obszarach:
  • rodzina
  • przyjaciele i relacje z bliskimi
  • pasja/hobby
  • sport i rozwój fizyczny
  • umiejętności i rozwój intelektualny
  • finanse
  1. Na koniec grupa zastanowi się, jak powiązać swoje cele życiowe z celami zawodowymi i oczekiwaniami pracodawcy. Innymi słowy „jak postawienie a następnie osiągnięcie celów zawodowych pozwoli mi na zbliżenie się do celów życiowych”

MODUŁ 2

Efektywne zarządzanie czasem i organizacja własnej pracy

Ustalanie priorytetów i kalendarza pracy – case study

Trudne studium przypadku, w którym uczestnicy muszą zaplanować tydzień pracy menedżera wracającego z urlopu. Na biurku menedżera czeka lista dokumentów, z której wynika taka liczba zadań, jakiej nie da rady zrealizować. Do dyspozycji ma tylko 40 godzin oraz 2 dni pracy asystentki, którą dzieli z innym kierownikiem. Na dodatek niektóre zadania kolidują terminami.

Menedżer musi zdecydować, które zadania wykona sam, które deleguje asystentce, a które odrzuci. Musi określić, które z zadań kolidujących czasowo przesunie na później, a które są pilne i priorytetowe.

Niestety, po zaplanowaniu tygodnia dowie się, że zaszły kolejne zmiany: ktoś się rozchorował, zadzwonił nowy klient, zdarzyła się pilna i krytyczna awaria… Zmiany w swoim planie będzie musiał nanosić codziennie.

Uczestnicy będą wykonywać poniższe zadanie w kilkuosobowych grupach. Następnie zaprezentują wyniki pracy i przedyskutują z prowadzącym kryteria, którymi kierowali się w ustalaniu kalendarza.

Podstawowe zasady optymalizacji zadań i zarządzania czasem

Sesja, podczas której uczestnicy poznają szereg zasad pozwalających pracować efektywniej. Niektóre prezentowane zasady dotyczyć będą samodyscypliny w podejściu do planowania i realizacji zadań – będzie to stanowić przypomnienie.

Pozostałe pozwolą uczestnikom pracować „sprytniej” – lepiej wykorzystywać posiadany czas.

Prezentowane zasady dotyczyć będą:

– planowania roku, miesiąca, tygodnia i dnia
– planowania zasad słoniowych, terminowych i bezterminowych
– wyznaczania priorytetów
– unikania tzw. złodziei czasu

Po zaprezentowaniu każdej z nich prowadzący poprosi uczestników, by wypisali (każdy dla siebie) działania, które mogą podjąć/zmienić/zaniechać w oparciu o poznaną zasadę. Np. przy omawianiu zadań słoniowych uczestnicy zostaną poproszeni o rozpisanie przykładowego zadania w czasie.

Złodzieje czasu – jak ich unikać w codziennej pracy

Uczestnicy zostaną podzieleni na 3-4 grupy, z których każda zajmie się analizą  wybranych tzw. złodziei czasu (czyli wewnątrzfirmowych wąskich gardeł i innych przyczyn które zmniejszają efektywność pracy). W odniesieniu do każdego ze złodziei grupa odpowie – po kolei –  na poniższe pytania.

  1. jakie są konkretne powody, dla których ten złodziej „grasuje” po firmie
  2. w jaki sposób można zlikwidować te przyczyny: co może zrobić pracownik, a co trzeba zrobić na poziomie organizacji
  3. w jaki sposób można zminimalizować skutki: co może zrobić pracownik, a co trzeba zrobić na poziomie organizacji
  4. czy zaproponowane działania nie będą miały negatywnych efektów w innych obszarach (efekty uboczne)?
  5. czy te działania będą opłacalne (koszt a korzyść)
  6. wniosek końcowy: które działania rekomendujemy zastosować/wdrożyć (czyli jakie pomysły przedstawiamy zarządowi do rozważenia)

Kolejność pytań nie jest przypadkowa – grupa powinna najpierw znaleźć odpowiedź na poprzednie pytanie, by dopiero wtedy przejść do następnego.

MODUŁ 3

Time Simulation – gra symulacyjna dot. zarządzania czasem

Na rynku (przedstawionym w formie kilku współzależnych gier planszowych) konkuruje od czterech do ośmiu przedsiębiorstw sprzedających… czas. Ściślej ujmując, wynajmują one swoich fachowców na określony czas – niczym firmy prawnicze, agencje tłumaczy symultanicznych, wynajem kierowców itp.

Każda z tych firm dysponuje na początku gry tymi samymi zasobami (ludzie, wiedza, czas, pieniądze). Każda z firm dostaje też tyle samo „zamówień od klientów” na identyczną liczbę godzin pracy. Zapytania te są zróżnicowane – jedne wymagają od dostawcy znajomości angielskiego, a inne wiedzy technicznej. Gracze sami decydują więc, któremu ze swoich „wirtualnych pracowników” przydzielą to zadanie – optymalizując podział zadań i wynikające z tego koszty (różni pracownicy mają różne stawki wynagrodzeń).

Zadań jest więcej niż zespół może wykonać, są w różnym stopniu opłacalne (klient płaci więcej lub mniej), niektóre kolidują ze sobą pod względem terminu realizacji lub wykorzystania zasobów. Gracze muszą więc ustalić priorytety – wszystkich zadań na pewno nie zrobią, a jeśli z czymś się spóźnią, zapłacą dotkliwe kary.

Dodatkowym utrudnieniem są zmiany które klienci zgłaszają w trakcie realizacji kontraktów, opóźnienia zewnętrznych kooperantów, nagłe dodatkowe i obowiązkowe czynności (np. niezapowiedziana kontrola skarbowa). Zdarzają się też „choroby” kluczowych „pracowników” w samym środku prowadzonego projektu, oraz inne niespodzianki analogiczne do tych z „realnego świata”.

Im więcej lepiej płatnych zadań (o wyższym priorytecie) zrealizuje grupa, tym więcej zarobi i wygra grę. Ale jeśli podejmie się zadań nieopłacalnych, spóźni się, nie wykorzysta efektywnie czasu swoich pracowników, albo nie poradzi z niespodziewaną zmianą, poniesie dotkliwe koszty. W efekcie uzyska gorszy wynik finansowy i przegra więc z konkurencją…

Rodzaje decyzji podejmowanych przez uczestników: w grze:

Planowanie i ustalanie priorytetów

  • Określenie celów, które grupa chce osiągnąć w czasie gry (w tym mierniki, oraz terminy ich realizacji – SMART)
  • Określenie kryteriów, na podstawie decydujemy czy zadanie jest priorytetowe czy nie
  • Ustalenie głównego planu działania w czasie gry, strategii dla gry

Przydzielanie zadań w zespole

  • Ustalenie, które zadania opłaca się przypisywać którym pracownikom (relacja przychodu z kontraktu do kosztu wynagrodzenia pracownika i kosztu wykorzystania innych zasobów)
  • Dzielenie zadań na poszczególnych pracowników w ramach realizowanych projektów, uwzględniając wyznaczone terminy i czasochłonność zadań
  • Planowanie rezerw (ludzi i czasu) na wypadek nieprzewidzianych zadań do przydzielenia
  • Dzielenie czasu pracowników pomiędzy czas na prace dla klientów, czas na zadania bieżące (np. raportowanie) i czas na rozwój (np. wysyłanie na szkolenia)

Codzienne, operacyjne zarządzanie czasem

  • Przyjmowanie lub odrzucanie zleceń od klientów
  • Operacyjne planowanie realizacji zleceń – kolejność realizacji, czasochłonność, itp.
  • Radzenie sobie ze zmianami oczekiwań klientów (zmiany w kontraktach)
  • Radzenie sobie z niespodziankami (opóźnienia, choroby…)
  • Optymalizacja wykorzystania czasu poprzez rezygnację ze zbędnych zadań (realizowanych tylko z przyzwyczajenia) i likwidowanie tzw. złodziei czasu.

* Ranking Firm Szkoleniowych