Cykl dwuipółgodzinnych sesji online poświęconych rozwojowi menedżerskiemu (kluczowe umiejętności i postawa lidera). Dyskusje, ćwiczenia i praca z narzędziami w grupach od 4 do 12 osób (warsztaty zamknięte).  Każda sesja to:

  • Esencja wiedzy dot. jednego problemu menedżerskiego
  • Narzędzie i ćwiczenie jego zastosowania w podgrupach po 3-4 osoby
  • Jedno praktyczne zadanie poszkoleniowe po każdej sesji
  • Dostęp do dyskusji Q&A w zamkniętej grupie dyskusyjnej na LinkedIn lub Facebooku.
  • Warsztaty na Teams, Zoom lub Meet – do wyboru.

Większość zajęć prowadzi Rafał Szczepanik, współzałożyciel Pracuj.pl i Fundacji Training Projects (więcej o Rafale tutaj). Kilka modułów realizowanych jest przez innych trenerów – ekspertów w konkretnych tematach.

Pełny roczny cykl to 37 sesji (w 7 grupach tematycznych), często jednak realizujemy krótsze cykle dedykowane. Koszt jednej sesji to 2650zł netto (cena za całą grupę uczestników). Przy realizacji większych cykli, proponujemy niewielki rabat od tej kwoty. Czy to drogo? O pomiarach stopy zwrotu z inwestycję w nasze szkolenia online przeczytasz tutaj.

Lista tematów obejmuje:

Fundamenty przywództwa

  1. Jak rozpoznać i kształtować swój unikalny styl przywódczy
  2. Jak budować swój osobisty autorytet szefa – po objęciu roli lidera zespołu
  3. Jak wyznaczać cele smart (lub okr) i zarządzać celami w sposób partycypacyjny i angażujący zespół
  4. Jak wyłapywać i rozwijać talenty
  5. Jak podejmować decyzje – samodzielnie i w zespole – w sposób kompletny, obiektywny i  wyważony
  6. Najczęstsze pułapki i błędy myślowe szefa – 10 pułapek i jak ich unikać

Motywowanie i delegowanie

  1. Jak rozpoznać, co motywuje pozafinansowo danego pracownika
  2. Najlepsze pomysły na motywatory pozafinansowe – wymiana doświadczeń
  3. Jak delegować zadania złożone, do których nikt w zespole nie ma pełnych kompetencji
  4. Jak dopasować styl i poziom delegowania do różnych podwładnych
  5. Wykorzystanie delegowanych zadań do prowadzenia coachingu i mentoringu

Kultura zespołowości

  1. Budowanie kultury zespołu: wartości i zasady współpracy, gra „do wspólnej bramki” – zadania lidera w budowaniu kultury współpracy
  2. Jak świadomie budować 7 wymiarów zaufania w moim zespole
  3. Jak budować siłę zespołu na jego różnorodności

Trudne rozmowy i sytuacje szefa

  1. Jak rozwiązywać konflikty w filozofii win-win
  2. Jak udzielać feedbacku
  3. Jak komunikować zmiany i angażować w nie zespół
  4. Jak przeprowadzić expose szefa – po awansie na lidera – w formie angażującego cały zespół dialogu
  5. Jak pracować z trudnymi emocjami podwładnych

Zarządzanie zespołem rozproszonym

  1. Jak prowadzić angażujące spotkania online z użyciem interaktywnych narzędzi
  2. Jak prowadzić rozmowy one2one online
  3. Jak integrować zespół pracujący zdalnie – wewnętrzny team building online
  4. Jak wykorzystać firmowe narzędzia komunikacyjne do poprawy komunikacji w zespole rozporoszonym (praca z narzędziami, które są dostępne w państwa firmie, oraz ew. Innymi dostępnymi bezpłatnie i zgodnymi z firmową polityką bezpieczeństwa)
  5. Jak delegować zadania, monitorować progres i rozliczać z realizacji celów pracownika zdalnego
  6. Zdrowy home office: ergonomia biurka, komputera i narzędzi komunikacyjnych w pracy home-office
  7. Zarządzanie zespołem wielokulturowym i komunikacja międzykulturowa
  8. Prowadzenie szkoleń i prezentacji wewnętrznych online – narzędzia i metody angażowania grupy, metody warsztatowe online

Kultura innowacyjności

  1. Jak rozwiązywać wspólnie z zespołem złożone problemy
  2. Jak stworzyć środowisko innowacyjności w swoim biurze
  3. Jak potroić skuteczność moich burz mózgów wprowadzając myślenie wieloperspektywiczne i benchmarkowe
  4. Jak wykorzystać różne kompetencje innowatorów: od artystów idei, przed strategów i optymalizatorów, po wdrożeniowców.
  5. Jak stworzyć kulturę odważnego eksperymentowania, otwartości na błędy i naukę na nich

Zarządzanie projektem

  1. Jak określać nieoczywiste potrzeby i nieoczywistych klientów projektu
  2. Jak stworzyć plan projektu wykorzystując podejście agile (także poza branżą technologiczną)
  3. Jak stworzyć harmonogram czasowo – zadaniowy i przydzielać prace w zespole projektowym
  4. Jak zarządzać ryzykami w projekcie – 7 metod zarządzania ryzykiem
  5. Jak obliczać budżet i długofalowy zwrot inwestycji z projektu (opłacalność projektu)