W końcu jednak znajdą się Państwo w świecie po pandemii, który może wyglądać zupełnie inaczej niż ten, z którego Państwo wyszli. Będą Państwo potrzebowali nowych strategii poruszania się w nowym krajobrazie biznesowym. Analitycy Boston Consulting Group, Rich Lesser i Martin Reeves, sugerują, że podczas gdy nacisk na transformację cyfrową i wydajność będzie kontynuowany, odbudowa zaufania klientów, skupienie się na zbiorowych problemach środowiskowych i tworzenie solidniejszych łańcuchów dostaw będą miały kluczowe znaczenie dla planowania po COVID-19.

Tłumaczenie maszynowe opracowane na szkolenie z prowadzenia prezentacji, może zawierać nieścisłości i błędy językowe.

Take-Aways

  • Spłaszczyć krzywą, ale zrobić to w sposób jak najbardziej zrównoważony.
  • Pandemia COVID-19 zmieni społeczeństwo – i Państwa klientów.
  • Podwoić wysiłki w zakresie transformacji cyfrowej.
  • Systemy post-pandemiczne będą musiały stawiać na pierwszym miejscu odporność w takim samym stopniu jak wydajność.
  • Firmy i rządy będą musiały współpracować w celu rozwiązania globalnych problemów środowiskowych i społecznych.

Podsumowanie

Spłaszczać krzywą, ale robić to w sposób jak najbardziej zrównoważony.
Niestety działania, które powstrzymują wirusa COVID-19 – w tym ścisłe zdystansowanie społeczne – zatrzymują również przepływ towarów i usług. Nikt nie chce wybierać między dewastacją gospodarczą a szpitalami ogarniętymi śmiertelną infekcją. A ponieważ historia oferuje niewiele porównywalnych sytuacji, nikt nie zna długofalowych konsekwencji spowolnienia gospodarki realnej. Jeśli czekają Państwo na powrót do normalności, może się okazać, że będą Państwo czekać wiecznie. Świat po COVID będzie zupełnie inny niż ten, w którym Państwo żyli.

„Dlatego musimy dążyć do przełamania kompromisu, nie tylko spłaszczając krzywą, ale także czyniąc to w sposób zrównoważony dla życia i środków do życia.”
Korea Południowa oferuje lekcje dotyczące powszechnych badań, śledzenia zakażeń i egzekwowania przepisów. Inne kraje, które już odnotowały spadek liczby nowych zakażeń, mogą dostarczyć funkcjonalnych modeli ponownego otwarcia lokalnych gospodarek. Te kroki będą wymagały współpracy między rządem, biznesem i służbą zdrowia. Chociaż społeczeństwo potrzebuje szczepionek do całkowitego ponownego otwarcia gospodarki, opracowanie terapii zajmie co najmniej 18 miesięcy. Niezbędne są inwestycje w badania, produkcję i dystrybucję.

Pandemia COVID-19 zmieni społeczeństwo – i Państwa klientów.
Wiele produktów i usług dostępnych dzisiaj pojawiło się do komercyjnego wykorzystania w okresie po II wojnie światowej, w tym komercyjne podróże lotnicze, penicylina, sztuczna guma i innowacyjne produkty technologiczne. Więcej kobiet weszło na rynek pracy, a mieszkania cieszyły się dużym popytem. Niektóre zmiany po II wojnie światowej były krótkotrwałe, inne zaś trwałe. Świat po pandemii może doświadczyć podobnych zmian.

„Wojny, zarazy i inne kryzysy społeczne często zmieniają postawy, zachowania i wzorce popytu”.
Po ustąpieniu pandemii, Państwa firma skorzysta, jeżeli będą Państwo monitorować trendy w krajach, które już wyszły z dystansu społecznego i nadadzą priorytet szybkiej analizie danych. Będą Państwo musieli również przeprowadzić swoją firmę z trybu przetrwania w okres silnej innowacyjności. Proszę wziąć aktywny udział w odbudowywaniu wiary Państwa klientów, że po zakończeniu pandemii można bezpiecznie wyjść z domu, podobnie jak zrobiły to linie lotnicze po zamachach terrorystycznych z 11 września 2001 r. w Stanach Zjednoczonych.

Podwoić wysiłki w zakresie transformacji cyfrowej.
Transformacja cyfrowa była już niezbędna w świecie przed-COVID, a w świecie po-COVID będzie potrzebna jeszcze bardziej. Państwa firma nie może ignorować „zwinności, ewolucyjności, skalowalności, produktywności i dostosowania”, które są nieodłącznym elementem cyfrowych modeli biznesowych, zwłaszcza jeżeli są Państwo częścią tradycyjnej firmy, która dopiero rozpoczęła swoją podróż w kierunku transformacji cyfrowej.

„COVID-19 uświadomił każdej organizacji ograniczenia jej zdolności do szybkiego uczenia się w niezwykle szybko zmieniającym się środowisku, w którym 10 dni wahania może doprowadzić do czterokrotnego zwiększenia liczby infekcji i eskalacji zakłóceń biznesowych i społecznych.”
Wirus SARS z początku XXI wieku popchnął Azję w kierunku cyfrowych platform zakupowych, takich jak Alibaba, a COVID-19 przyspiesza przyjęcie cyfrowych środków pracy. Aby dotrzymać kroku światu po COVID, firmy muszą nadal łączyć innowacyjność ludzi z uczeniem maszynowym, pamiętając, aby nie zaniedbać ludzi, których sposób myślenia będzie musiał się zmienić wraz z technologią.

Systemy post-pandemiczne będą musiały stawiać na pierwszym miejscu odporność w takim samym stopniu jak wydajność.
Przez dziesięciolecia wydajność była na pierwszym miejscu. Łańcuchy dostaw były tworzone tak, aby były szybkie i opłacalne, ale pandemia pokazała, że niskie ceny nie są w stanie nadrobić dystansu, szczególnie w przypadku takich artykułów jak szczepionki, maski i respiratory.

„COVID-19 pokazał, że systemy zbudowane głównie w celu maksymalizacji wydajności stają się kruche pod wpływem stresu”.
Firmy i rządy będą prawdopodobnie starały się być bardziej samodzielne, wytrzymałe i zdolne do adaptacji – budując mniej scentralizowane łańcuchy dostaw z wbudowanymi redundancjami. Ostatecznie łańcuchy dostaw i bilanse po COVID powinny być bardziej odporne. Konieczne będzie cięcie kosztów, nacisk na gotówkę i, w niektórych przypadkach, ratowanie przez rząd.

Firmy i rządy będą musiały współpracować w celu rozwiązania globalnych problemów środowiskowych i społecznych.
Firmy, które przyjmą pomoc rządową, będą musiały stawić czoła zwiększonej kontroli, szczególnie w odniesieniu do wpływu na środowisko i wkładu w szerszą społeczność.

„Kryzys stworzył potrzebę, aby firmy i rządy pokazały, że ich cel i wartości nie są tylko pustymi słowami pisanymi w lepszych czasach.”
Wyniki niedawno przeprowadzonego badania wskazują, że ludzie bardziej ufają rządom niż korporacjom, ale społeczeństwo postrzega korporacje jako bardziej kompetentne niż rządy. Zarówno rządy, jak i firmy będą musiały się wzmocnić, aby w świecie post-COVID odnieść sukces w sprawach, na których ludziom najbardziej zależy.

O Autorach

Rich Lesser jest dyrektorem generalnym w nowojorskim biurze Boston Consulting Group. Martin Reeves jest dyrektorem zarządzającym, starszym partnerem i prezesem Instytutu BCG Henderson w San Francisco. BCG Henderson Institute to strategiczny think tank Boston Consulting Group.

Rate this post