Dlaczego odwołanie, albo zmiana terminu szkolenia wiążą się z dodatkowymi opłatami? Wynika to z trzech zagadnień:

  1. Nie chcemy stawiać naszych trenerów przed nagłym, na ostatnią chwilę, zmniejszeniem ich wynagrodzenia. Dlatego stosujemy zasadę, że jeśli odwołaliśmy im termin na mniej niż 14 dni przed szkoleniem – otrzymają wynagrodzenie. A tymczasem wynagrodzenia trenerów stanowią 58% kosztów naszej firmy (reszta to koszty innych wynagrodzeń, biurowe, materiałów i sprzętu szkoleniowego, IT itp). W tych ostatnich 14 dniach przed szkoleniem nie mamy już też szansy dać trenerom innego szkolenia do realizacji – większość naszego kalendarza rezerwujemy z wyprzedzeniem od 40 do 60 dni.
  2. Bycie kameralnym zespołem (tylko siedmiu trenerów) ma swoje plusy – wysoka selekcja trenerów pozwoliła nam na zajęcie trzeciego miejsca w rankingu polskich firm szkoleniowych (wyniki: rating.edu.pl). Jednak oznacza też, że jeśli dany termin rezerwujemy dla Państwa, często musimy rezygnować z obsługi innych zapytań (dla 25% trafiających do nas zapytań wysyłamy odmowną odpowiedź). Jeśli więc ktoś rezygnuje ze szkolenia na ok. miesiąc lub mniej, to dla nas oznacza to koszty. Po pierwsze, związane z wysiłkiem przygotowania szkolenia, które nie dojdzie do realizacji (a wszystkie nasze programy są tworzone pod konkretną grupę, na podstawie przeprowadzonej indywidualnie analizy potrzeb). Po drugie – to koszt utraconego alternatywnego kontraktu (linie lotnicze czy hotele chronią się przed tym, stosując tzw. overbooking, ale my oczywiście tego nie stosujemy).
  3. Wielu naszych klientów to firmy międzynarodowe, dlatego nasi anglojęzyczni trenerzy część szkoleń prowadzą za granicą. Planując swoje kalendarze, z dużym wyprzedzeniem kupują bilety lotnicze. W przypadku odwołania szkolenia albo zmiany jego terminu, zwykle nie są już w stanie zwrócić biletów.

5/5 - (2 votes)