Konsultantka Britt Andreatta przedstawia, jak ocenić reakcje członków zespołu i pracowników na zmiany podczas wyłączenia COVID-19 i stopniowego ponownego otwarcia. Biologicznie rzecz biorąc, amygdala mózgu postrzega zmiany jako zagrożenie, co wywołuje reakcję „walcz lub uciekaj”. Zmiany w Państwa rutynie i otoczeniu również zakłócają pracę mózgu. Być może trzeba będzie wydłużyć terminy i zmniejszyć oczekiwania wobec tego, co zrobią Państwa pracownicy. Proszę spróbować zrozumieć emocje swoich pracowników, mapując ich reakcje na zmiany. Współczucie i umiejętność komunikowania się lidera są niezwykle ważne, aby pomóc ludziom przejść przez okresy zmian i niepewności.

Streszczenie zostało przetłumaczone maszynowo (przepraszamy za niedoskonałości tłumaczenia) jako materiał na nasze szkolenia menedżerskie.

Wskazówki

  • Zmiana wpływa na mózg w sposób biologiczny.
  • Matryca zmian” może pomóc Państwu w nawigacji po zmianach.
  • Proszę zaakceptować mniejszą wydajność pracowników i ich zwiększoną wrażliwość.
  • Być cierpliwym i współczującym.
  • Proszę dbać o siebie.

Podsumowanie

Zmiana wpływa na mózg w sposób biologiczny.
Kierowanie Państwa zespołem podczas pandemii COVID-19 wymaga nauczenia się kierowania ludźmi ze współczuciem. W odpowiedzi na zmiany amygdala mózgu wyzwala uczucia niepokoju i strachu. Zmiany w środowisku fizycznym lub społecznym wpływają na korę zakrętową mózgu, która tworzy „mapy mentalne” jego „przestrzeni fizycznych i sieci społecznych”. Nowe rutyny w pracy wpływają również na zwoje podstawy, obszar mózgu, który tworzy i automatyzuje nawyki.

„Możemy ocenić wpływ zmian, obserwując, jak długo trwa aklimatyzacja do nowej normy i jak duże zakłócenia wywołuje ona w naszym codziennym życiu.”
Proszę wspierać swoich pracowników poprzez zachowanie spokoju i współczucia oraz regularną komunikację. Należy zapewnić im przerwy między spotkaniami i zachęcać pracowników zdalnych do kontaktów towarzyskich za pośrednictwem wideo w ciągu dnia. Przy wdrażaniu nowych technologii należy zrozumieć, że będą pojawiać się problemy. Należy być cierpliwym wobec pracowników i pozwolić im na zadawanie pytań.

Matryca zmian” może pomóc Państwu w zarządzaniu zmianami.
Aby skutecznie zarządzać zmianami jako lider, należy być świadomym czterech ważnych sił, które wpływają na Państwa pracowników. Czynniki te należy rozważyć w czterech kwadrantach, które tworzą „Matrycę zmian”. Dwa pierwsze koncentrują się na reakcjach Państwa pracowników na zmiany, a dwa ostatnie dotyczą psychologicznych skutków pożądanych lub niepożądanych zmian.

„Zakłócenie” – Proszę ocenić, ile czasu potrzeba ludziom, aby przyzwyczaić się do zmiany.
„Aklimatyzacja” – Należy rozważyć, ile wysiłku wymaga dostosowanie się do zmiany. Wysoki poziom zakłóceń i niski czas aklimatyzacji oznacza, że zmiana jest trudna, ale ludzie szybko się do niej przyzwyczajają. Niski poziom zakłóceń i aklimatyzacji oznacza łatwą, szybką zmianę. Długi czas aklimatyzacji, ale niskie zakłócenia oznaczają zmianę, która trwa długo, ale nie jest trudna. Najgorszym przypadkiem jest zmiana destrukcyjna z długim okresem aklimatyzacji; taka zmiana wymaga dużo pracy przez długi okres czasu.
„Indywidualny wybór – Ludzie inaczej znoszą zmiany, jeżeli sami decydują się na ich podjęcie, niż jeżeli kierownictwo wymusza je na nich. Gdy pracownicy chcą i wybierają zmianę, przyjmują ją. Jeżeli chcą jej, ale jej nie wybrali, nadal mogą postrzegać ją jako pozytywną niespodziankę. Ale bez wyboru lub chęci, zmiana staje się trudniejsza.
„Pragnienie” – Najtrudniejsza zmiana ma miejsce wtedy, gdy pracownicy jej nie chcą, ale okoliczności ich do niej zmuszają, jak w przypadku pandemii COVID-19. Jeżeli Państwa pracownicy decydują się na zmianę z konieczności, mimo że jej nie chcą, zmiana jest bardziej destrukcyjna, a aklimatyzacja trudna. Może to oznaczać takie zmiany jak zachowanie dystansu społecznego, noszenie masek i pozostanie w domu.
Chociaż ludzie początkowo walczą z tego rodzaju zmianami, są odporni i dostosują się, gdy będą musieli.

Zaakceptować niższą wydajność pracowników i zwiększoną wrażliwość.
Aby pomóc w opanowaniu obaw pracowników związanych ze zmianami, należy skupić się na tym, jak można dostosować to, czego się od nich oczekuje, traktować ich z „cierpliwością i współczuciem”, a także zadbać o siebie.

„Nawiązać z nimi kontakt na poziomie ludzkim”.
Proszę pomóc swoim pracownikom ruszyć do przodu, rozumiejąc, że mogą nie być w stanie pracować w takim tempie, jak przed pandemią. Aby zmniejszyć presję na nich, należy obniżyć swoje oczekiwania. Przedłużać terminy, skracać czas spotkań i ograniczać biurokrację. W warunkach niepożądanych zmian ludzie będą się łatwiej irytować i będą mieli mniej cierpliwości do swoich współpracowników. W związku z tym należy spodziewać się więcej nieporozumień w miejscu pracy. Proszę być cierpliwym dla swoich pracowników, gdy będą analizować zmiany, które czekają ich w pracy i w domu. Proszę nie robić gór z kretowisk i zachować elastyczność jako lider.

Proszę być cierpliwym i współczującym.
Jako lider zmian proszę starać się być przykładem wyrozumiałości i empatii, której każdy potrzebuje w trudnych czasach. Niepokój, jaki wywołuje obecny klimat, może oznaczać, że Państwa pracownicy będą wielokrotnie zadawać te same lub podobne pytania. Proszę odpowiadać za każdym razem tak, jakby nigdy wcześniej nie słyszała Pani tego pytania. Pracownicy będą bardziej emocjonalni. Proszę zaoferować autentyczny kontakt z ludźmi i dać im do zrozumienia, że Państwa zmartwienia nie są inne niż ich. Pokazać im, że Państwo również zmagają się z bólem serca i strachem, ale udaje im się przetrwać.

Dbać o siebie.
O ile dbanie o zespół jest ważne, o tyle dbanie o siebie jest równie ważne. Obejmuje to dobre odżywianie, ćwiczenia fizyczne i odpowiednią ilość snu. Medytacja, joga lub inne praktyki mindfulness mogą pomóc w utrzymaniu równowagi w tych stresujących czasach. Proszę zrobić sobie przerwę od wiadomości, które mogą wywołać reakcję „walcz lub uciekaj”, i poczytać książkę lub zagłębić się w program telewizyjny. Pomimo trudności, które Państwa otaczają, proszę wprowadzić i utrzymać reżim ćwiczeń fizycznych. Pomoże to Państwu zachować pogodę ducha, a tego właśnie potrzebują Państwo i Państwa pracownicy.

O autorze

Konsultantka dr Britt Andreatta współpracuje z firmami z listy Fortune 100 w zakresie rozwoju przywództwa i rozwoju talentów.

Rate this post