Szkolenie – zarządzanie strategiczne

Dlaczego warto?

  • Interaktywny i atrakcyjny warsztat: studia przypadku, symulacje, gry, dyskusje, filmy, nauka przez doświadczenie.
  • Praktyczne, biznesowe podejście – uczymy skutecznych rozwiązań, które sami sprawdziliśmy jako menedżerowie
  • Użyteczna wiedza gotowa do zastosowania od zaraz
  • Przyjazna, partnerska atmosfera

To szkolenie prowadzą:

Rafał Szczepanik

Jeden z założycieli Pracuj.pl, przez 6 lat wiceprezes. Zdobył na nartach oba bieguny, wszedł na ośmiotysięcznik.
Od 12 lat prowadzi szkolenia menedżerskie.

Iwona Piga

Były menedżer sprzedaży w Welli
i Procter & Gamble, wcześniej pracowała
w Arcelor Mittal. Od pięciu lat trener
i menedżer projektów szkoleniowych.

Jarosław Figiel

Były szef sprzedaży
w Coca Cola i Nestle Waters. Od 10 lat szkoli handlowców
i menedżerów. Prywatnie podróżnik, instruktor wspinaczki, były ratownik TOPR.

Olaf Flak

Były pracownik centrali Forda w Niemczech
i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia
i projekty doradcze.

Kontakt

By otrzymać niezobowiązującą, wstępną ofertę szkolenia, napisz na kontakt@szkolenia-menedzerskie.pl albo wpisz swój e-mail lub telefon.

Klienci o nas

  • Szkolenia są bardzo dobrze merytorycznie przygotowane, a klient może liczyć na zaangażowanie i progesjonalizm.
    Agnieszka Wodecka, HR Manager, KappAhl
  • Projekty były przeprowadzone z najwyższą starannością, dbałością o nasze potrzeby i założone cele.
    Joanna Szmycińska - Słowik, Specjalista ds. HR, Mondi Świecie
  • Profesjonalizm trenerów i ich elastyczność pozwoliły osiągnąć cele szkolenia. Otrzymaliśmy też wiele wsparcia w kwestiach organizacyjnych.
    Monika Kamińska, Hewlett-Packard
  • Trener wykazał się nie tylko profesjonalizmem, ale też zaangażowaniem wykraczającym poza warunki umowy.
    Izabela Wojciechowska, Kierownik Działu Szkoleń i Rozwoju, Neuca
  • Trenerka wykazała się dużym doświadczeniem w dopasowaniu elementów szkolenia do potrzeb grupy i założonych celów.
    Sławomir Łagowski, Kierownik Działu Personalnego, Sanofi-Aventis
  • Szkolenie cechowało się profesjonalizmem i bardzo dobrą organizacją, dużym zaangażowaniem trenerów, wysoką jakością i miłą atmosferą.
    Marek Piętka, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Osobowych, UNIQA
  • Realizując każdy z projektów, otrzymywaliśmy szeroką ofertę możliwości. Trenerzy dysponowali wieloma autorskimi metodami i bez problemu dopasowywali je do naszych potrzeb.
    Ewa Mazur, Sp. ds. personalnych, Eaton Automotive
  • Uzyskana na szkoleniu wiedza oraz przykłady z doświadczeń trenerów są wykorzystywane przez uczestników w naszej rzeczywistości biznesowej.
    Magdalena Ciesielka, Menedżer ds. Personalnych, Nordzucker Polska
  • Szkolenie było dopasowane do konkretnych potrzeb, które wzięto pod uwagę w najmniejszych szczegółach. Trenerzy wykazali się ogromnym profesjonalizmem i elastycznością.
    Joanna Komorniczak, HR Business Partner, Novartis Poland
  • Podkreślić należy profesjonalizm i merytoryczne przygotowanie trenerów. Wszystkie założenia i cele projektu zostały zrealizowane.
    Michał Rybak, Członek Zarządu, Luxmed

Nasi trenerzy prowadzili ten program dla:

RWE, Eaton Automotive, Pracuj.pl, Cersanit, Decathlon, ING, BZ WBK, CreditAgricole, Colgate Palmolive, Unilever, PWC, Navo, Netto, Valeo, Volksvagen, Nike, Hochland, Agora SA, ArcelorMittal

6

IWONA PIGA

Doświadczony menedżer sprzedaży, trener i handlowiec. Znawca sektora FMCG i pracy z sieciami dystrybucji. Pracowała w Welli, Procter&Gamble, Thalgo. Od 2005 roku prowadzi szkolenia biznesowe, szkolenia zamknięte poprzez symulacje biznesowe, a także wyjazdy integracyjne. Kierowała kilkudziesięcioma projektami team building, dla grup od 8 do 300 osób. Posiada certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor w zakresie prowadzenia szkoleń outdoor i wyjazdów integracyjnych. Prywatnie żeglarz, turysta i narciarz.

RAFAŁ SZCZEPANIK

Prezes Training Projcts. Od 12 lat prowadzi szkolenia biznesowe, wyjazdy team building i gry symulacyjne. Jest doświadczonym menedżerem: współzałożyciel portalu Pracuj.pl, przez sześć lat był jego wiceprezesem. Pracował też w Danii i Gwatemali. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG).

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, które szkoli i certyfikuje trenerów team building. Autor jedynej polskiej książki poświęconej organizacji wyjazdów team building i integracyjnych dla firm („Budowanie zespołu”). Instruktor wspinaczki. Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.

RENATA WASYLÓW

Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF, trener w zakresie umiejętności osobistych i menedżerskich. Wcześniej pracowała jako Brand Manager i Trade Marketing Manager w Reckitt Benckiser i Michelin. Zarządzała takimi markami jak: Michelin, Vanish, Air Wick, Bryza, Strepsils, Nurofen. Jest też skutecznym menedżerem projektów. Doświadczenie z pracy w korporacjach, w powiązaniu z uniwersytecką wiedzą na temat finansów, pozwala jej na pracę trenera, coacha i konsultanta. Specjalnością Renaty jest coaching dotyczący przywództwa, tworzenia zespołów, komunikacji, motywacji i zarządzania. Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

JAROSŁAW FIGIEL

Doświadczony menedżer, od wielu lat prowadzi szkolenia z zarządzania zespołami i firmą oraz symulacje biznesowe i gry menedżerskie. Właściciel agencji trekkingowej Exploruj.pl. Przez wiele lat – jako menedżer sprzedaży – współtworzył sukces firmy Coca-Cola w Polsce. Zbudował silną pozycję firmy w centrach turystycznych południa kraju. Wdrażał nowoczesne strategie sprzedaży do kanałów immediate consumption. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi strukturami sprzedaży i dystrybucji FMCG. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe związane z zarządzaniem zespołem, budowaniem zespołów, motywowaniem, oraz technikami sprzedaży i negocjacji. Instruktor wspinaczki, przewodnik tatrzański, były ratownik TOPR. Certyfikowany trener outdoor (certyfikacja Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor)

WITOLD MOCKAŁŁO

Doświadczony trener szkolący handlowców i szefów. Menedżer najwyższego szczebla z dwudziestoletnim stażem – wprowadził z sukcesem na polski rynek cztery firmy zagraniczne, zarządzał wieloosobowymi zespołami, koordynował projekty promocji sprzedaży. Od 15 lat prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu kompetencji menadżerskich i handlowych – zarządzania zespołami, budowania autorytetu szefa, motywowania, komunikacji, pracy przedstawiciela handlowego, sprzedaży i negocjacji w biznesie. Od 15 lat zajmuje się coachingiem. Uczestnik The Coaching Academy London. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

KATARZYNA KOWALSKA

Przez 8 lat pracowała w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od finansów po HR. Ukoronowaniem jej kariery było aktywne uczestnictwo w budowaniu i wdrażaniu strategii personalnej dla wszystkich firm należących do Rettig Heating Group w Europie. Pracowała też jako Dyrektor Personalny w Saint Gobain Isover Polska. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe oraz wyjazdy integracyjne oparte o gry szkoleniowe. Autorka dwóch książek na temat coachingu. Prywatnie wielbicielka domowego ogniska, spacerów po lesie i podróżowania w nieznane.

OLAF FLAK

Były pracownik centrali Forda w Niemczech i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia i projekty doradcze..

MARIUSZ KĘDZIERKSI

Przez wiele lat pracował jako szef działu szkoleń, a wcześniej trener i coach handlowców w firmie Cersanit. Współtwórca systemu oceny i rozwoju pracowników w grupie Cersanit/Opoczno. Kierował zespołem trenerów wewnętrznych wspomagających sprzedaż, ma też własne doświadczenie w sprzedaży b2b. Jako trener prowadzi szkolenia miękkie i handlowe. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. C. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”

ANDRZEJ KOSZYK

Były menedżer marketingu, szef zespołów handlowych, od kilkunastu lat konsultant i trener. Prowadzi szkolenia dla menedżerów, prezenterów i trenerów.

Z przyjemnością informujemy, że wg. Rankingu Firm Szkoleniowych* jesteśmy drugą najlepszą firmą szkoleniową w Polsce. Dziękujemy Państwu – naszym Klientom.

Dzięki temu szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

  • Myśleć w kategoriach strategicznych, rozumieć i świadomie wdrażać strategię swojej firmy
  • Stworzyć skuteczną strategię biznesową dostosowaną do sytuacji konkurencyjnej, oczekiwań akcjonariuszy i potrzeb klientów
  • Przełożyć strategię na działania operacyjne, wdrożyć strategię
  • Patrzeć na swoją firmę w kategoriach strategicznych, makroekonomicznych, rynkowych i finansowych
  • Przeprowadzić analizę strategiczną swojej firmy i konkurentów

Najczęściej szkolenie składa się z 2 kluczowych modułów:

  1. Zaawansowana symulacja strategiczna Service Simulation lub IndustrySimulation (zależnie od branży). To symulacja, w której uczestnicy w kilkuosobowych grupach budują na wirtualnym rynku przedsiębiorstwa, tworzą i wdrażają ich strategie, konkurują w określonym otoczeniu mikro i makroekonomicznym. To pasjonująca, dynamiczna gra, o której wiele osób mówi „w 2 dni doświadczyłem tyle, ile w 2 lata uczą na studiach MBA”
  2. Warsztatu, w którym skupiamy się na analizie strategicznej, planowaniu strategii, zarządzaniu firmą w warunkach konkurencji, modelach biznesowych i innych zagadnieniach ważnych dla danej grupy.

Poniżej przedstawiamy skrócony opis symulacji oraz typowe punktu warsztatu (program może być modyfikowany zależnie od potrzeb grupy).

 

 Symulacja strategiczna SERVICE GAME

Na rynku (przedstawionym w formie kilku współzależnych gier planszowych) konkuruje od czterech do ośmiu przedsiębiorstw usługowych. Każde oferuje podobne usługi, ale ma możliwość skupienia się na nieco innych segmentach rynku. Każde na początku gry otrzymuje określone zasoby finansowe, rzeczowe i ludzkie. Celem każdego jest osiągnąć jak największe zyski w ciągu kilku lat. Ale wszystkie konkurują ze sobą (choć mogą docierać do różnych grup odbiorców). By wygrać, muszą określić swój zakres usług i ich poziom cenowy, zastanowić się na wysokością wydatków na marketing, zasoby ludzkie, obsługę klienta, transport. Muszą przygotować budżet i zadbać o płynność finansową w każdym okresie funkcjonowania. Mogą przy tym korzystać z kredytów, ale muszą pamiętać także o fiskusie…
Czy osiągną zysk? Czy będą potrafili skutecznie planować? Czy ich strategia będzie na tyle elastyczna, by można ją dostosować do działań konkurentów?

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:
• zasady funkcjonowania firmy na rynku,
• czym jest strategia rynkowa i konkurencyjna
• jak pieniądz krąży w firmie, gdzie są źródła kosztów
• podstawowe kategorie finansowe (spojrzenie z perspektywy zarządu na inwestycje, koszty stałe i zmienne, zyski, płynność finansowa)
• czym się kierować, podejmując ważne dla przedsiębiorstwa decyzje strategiczne i operacyjne

Service Game to tylko jedna z wielu symulacji strategicznych zaprojektowanych przez Rafała Szczepanika. W szkoleniu „zarządzanie strategiczne” mozemy wybrac także inne symulacje, bardziej dopasowane do Państwa firmy. Możemy też od nowa napisac symulację oddajacą specyfike Państwa firmy i rynku. Pełna lista symulacji na stronie www.symulacje.edu.pl

Warsztat  – wypracowanie strategii dla rzeczywistej (własnej) lub fikcyjnej firmy:

Analiza strategiczna
a.    Poznanie wybranych narzędzi analizy strategicznej: analiza zasobów firmy, analizy konkurencyjnej i sektorowej, analiza makrootoczenia
b.    Przeprowadzenie analizy strategicznej swojej spółki z wykorzystaniem jednego z narzędzi
c.    Przeprowadzenie analizy strategii swojego działu (swojego obszaru, funkcji itp.) w kontekście sytuacji strategicznej całej spółki

Planowanie scenariuszowe
a.    Poznanie metody planowania scenariusza
b.    Opracowanie 3-4 alternatywnych scenariuszy – na przykładzie własnej firmy (kontynuacja pracy po przeprowadzeniu analizy strategicznej własnej firmy)
c.    Wybór najbardziej prawdopodobnego – do dalszej pracy nad nim

Wyznaczenie celu strategicznego firmy
a.    Przypomnienie istoty celów SMART
b.    Wyznaczenie celu strategicznego (lub kilku celów) w horyzoncie 3-5 lat dla własnej firmy
c.    Wyznaczenie celów strategicznych dla swojego działu – zgodne z nadrzędnym celem firmy
d.    Określenie mierników realizacji celu

Tworzenie planu strategicznego
a.    Wypracowanie ścieżki dojścia do celu – opracowanie głównych elementów planu strategicznego w odniesieniu do celu strategicznego
b.    Określenie planu strategicznego dla swojego działu/funkcji/obszaru, spójnego z planem strategicznym całej firmy
c.    Określenie przybliżonego harmonogramu realizacji (jednostka czasu: kwartał)

Planowanie wdrożenia strategii we własnej spółce
a.   Określenie zadań do wdrożenia w swoim dziale/funkcji/obszarze
b.   Planowanie (metodą projektową) okresu w którym nowa/zmodyfikowana strategia zostanie w firmie zakomunikowana i „uruchomiona”

Zarządzanie zmianą w okresie wdrożenia
a.    Przewidzenie trudności związanych z zarządzaniem ludźmi w okresie wdrożenia nowej strategii
b.    Zaplanowanie działań prewencyjnych niwelujących te trudności

* Ranking Firm Szkoleniowych