Badanie i analiza potrzeb szkoleniowych

Kontakt

By otrzymać ofertę i książkę "Budowanie kultury innowacyjności", napisz na kontakt@szkolenia-menedzerskie.pl, zadzwoń pod 537-370-573, lub zostaw numer telefonu:

Nazwa Twojej firmy:

Imię i nazwisko:

Szukam szkolenia dot. umiejętności:
menedżerskichhandlowych, negocjacyjnychosobistych, interpersonalnych



Szukam szkolenia:

IWONA PIGA

Doświadczony menedżer sprzedaży, trener i handlowiec. Znawca sektora FMCG i pracy z sieciami dystrybucji. Pracowała w Welli, Procter&Gamble, Thalgo. Od 2005 roku prowadzi szkolenia biznesowe, szkolenia zamknięte poprzez symulacje biznesowe, a także wyjazdy integracyjne. Kierowała kilkudziesięcioma projektami team building, dla grup od 8 do 300 osób. Posiada certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor w zakresie prowadzenia szkoleń outdoor i wyjazdów integracyjnych. Prywatnie żeglarz, turysta i narciarz.

RAFAŁ SZCZEPANIK

Prezes Training Projcts. Od 2000 r. prowadzi szkolenia biznesowe, wyjazdy team building i gry symulacyjne. Jest doświadczonym menedżerem: współzałożyciel portalu Pracuj.pl, przez sześć lat był jego wiceprezesem. Pracował też w Danii i Gwatemali. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG).

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, które szkoli i certyfikuje trenerów team building. Autor jedynej polskiej książki poświęconej organizacji wyjazdów team building i integracyjnych dla firm („Budowanie zespołu”). Instruktor wspinaczki. Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.

RENATA WASYLÓW

Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF, trener w zakresie umiejętności osobistych i menedżerskich. Wcześniej pracowała jako Brand Manager i Trade Marketing Manager w Reckitt Benckiser i Michelin. Zarządzała takimi markami jak: Michelin, Vanish, Air Wick, Bryza, Strepsils, Nurofen. Jest też skutecznym menedżerem projektów. Doświadczenie z pracy w korporacjach, w powiązaniu z uniwersytecką wiedzą na temat finansów, pozwala jej na pracę trenera, coacha i konsultanta. Specjalnością Renaty jest coaching dotyczący przywództwa, tworzenia zespołów, komunikacji, motywacji i zarządzania. Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

JAROSŁAW FIGIEL

Doświadczony menedżer, od wielu lat prowadzi szkolenia z zarządzania zespołami i firmą oraz symulacje biznesowe i gry menedżerskie. Właściciel agencji trekkingowej Exploruj.pl. Przez wiele lat – jako menedżer sprzedaży – współtworzył sukces firmy Coca-Cola w Polsce. Zbudował silną pozycję firmy w centrach turystycznych południa kraju. Wdrażał nowoczesne strategie sprzedaży do kanałów immediate consumption. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi strukturami sprzedaży i dystrybucji FMCG. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe związane z zarządzaniem zespołem, budowaniem zespołów, motywowaniem, oraz technikami sprzedaży i negocjacji. Instruktor wspinaczki, przewodnik tatrzański, były ratownik TOPR. Certyfikowany trener outdoor (certyfikacja Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor)

WITOLD MOCKAŁŁO

Doświadczony trener szkolący handlowców i szefów. Menedżer najwyższego szczebla z dwudziestoletnim stażem – wprowadził z sukcesem na polski rynek cztery firmy zagraniczne, zarządzał wieloosobowymi zespołami, koordynował projekty promocji sprzedaży. Od 15 lat prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu kompetencji menadżerskich i handlowych – zarządzania zespołami, budowania autorytetu szefa, motywowania, komunikacji, pracy przedstawiciela handlowego, sprzedaży i negocjacji w biznesie. Od 15 lat zajmuje się coachingiem. Uczestnik The Coaching Academy London. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

KATARZYNA KOWALSKA

Przez 8 lat pracowała w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od finansów po HR. Ukoronowaniem jej kariery było aktywne uczestnictwo w budowaniu i wdrażaniu strategii personalnej dla wszystkich firm należących do Rettig Heating Group w Europie. Pracowała też jako Dyrektor Personalny w Saint Gobain Isover Polska. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe oraz wyjazdy integracyjne oparte o gry szkoleniowe. Autorka dwóch książek na temat coachingu. Prywatnie wielbicielka domowego ogniska, spacerów po lesie i podróżowania w nieznane.

OLAF FLAK

Były pracownik centrali Forda w Niemczech i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia i projekty doradcze..

MARIUSZ KĘDZIERKSI

Przez wiele lat pracował jako szef działu szkoleń, a wcześniej trener i coach handlowców w firmie Cersanit. Współtwórca systemu oceny i rozwoju pracowników w grupie Cersanit/Opoczno. Kierował zespołem trenerów wewnętrznych wspomagających sprzedaż, ma też własne doświadczenie w sprzedaży b2b. Jako trener prowadzi szkolenia miękkie i handlowe. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. C. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”

ANDRZEJ KOSZYK

Były menedżer marketingu, szef zespołów handlowych, od kilkunastu lat konsultant i trener. Prowadzi szkolenia dla menedżerów, prezenterów i trenerów.

Fundacja Training Projects specjalizuje się w szkoleniach zamkniętych dopasowanych do potrzeb klienta. Programy warsztatów tworzymy w oparciu o dogłębną analizę potrzeb szkoleniowych. Oto zasady, którymi kierujemy się podczas analizy.

  1. Menedżer projektu szkoleniowego – trener opiekujący się projektem i klientem – zobowiązany jest przeprowadzić badanie potrzeb szkoleniowych z wykorzystaniem minimum trzech z następujących metod (dobór metod po uzgodnieniu z Zarządem):
    • Wywiad z przedstawicielem działu szkoleń lub działu personalnego klienta
    • Wywiad z przełożonym szkolonych osób
    • Wywiady z wybranymi losowo min. 5 uczestnikami szkoleń
    • Wizyta poglądowa w siedzibie klienta
    • Wizyta poglądowa w punkcie sprzedaży lub wizyta u klienta podczas rozmowy handlowej (dot. szkoleń sprzedażowych)
    • Wizyta poglądowa na hali fabrycznej (dot. szkoleń dla kierowników produkcji)
    • Analiza dokumentacji dot. potrzeb szkoleniowych (m.in. zestawienie statystyczne ilości osób szkolonych i tematyk szkoleniowych)
    • Ankieta przedszkoleniowa wśród uczestników z wykorzystaniem narzędzi dostępnych w HRmapa.pl
  2. W uzasadnionych przypadkach, przed dłuższym cyklem szkoleniowym lub przed rozpoczęciem określonych etapów cyklu (kolejnej serii szkoleń, określonego modułu itp.) sugerowane jest dodatkowo przeprowadzenie:
    • Testu wiedzy z zakresu szkolonych umiejętności
    • Badań grupowych technikami development center: scenki, case’y, gry menedżerskie itp.
    • Doboru mierników do czwartego poziomu oceny Kirpatricka i uzyskanie dla tych mierników wartości początkowej (obowiązującej dla momentu rozpoczęcia cyklu szkoleniowego i stanowiącej punkt odniesienia dla pomiaru końcowego).

Badania te mogą być prowadzone albo przed rozpoczęciem cyklu szkoleniowego, albo podczas dodatkowych godzin zajęć w trakcie pierwszego wyjazdu szkoleniowego (w ośrodku szkoleniowym). Wybór formy powinien być uzgodniony przez klienta, merytorycznie właściwego trenera i menedżera koordynującego projekt.

Niezależnie od tego, jaki model analizy potrzeb przyjmiemy, wstępna pre-analiza zostanie przeprowadzona w formie wywiadu z klientem (pracownik HR lub przełożony uczestników szkolenia). Analiza ta poprzedza przygotowanie wstępnej, niezobowiązującej oferty szkolenia. Podczas tej analizy zadamy zwykle poniższe pytania:

  1. Jaki jest demograficzny przekrój grupy: wykształcenie, wiek, rozkład płci uczestników
  2. Na jakich stanowiskach pracują uczestnicy, jaki mają zakres obowiązków/odpowiedzialności, jak wyglądają ich typowe obowiązki (które zajmują stosunkowo najwięcej czasu ich pracy)
  3. Czy są zmotywowani do pracy, czy też zaangażowanie nie jest wystarczające?
  4. Jak długo pracują w tej firmie (przeciętnie, plus ile pracuje ten kto jest tu najkrócej oraz 3-4 osoby pracujące najdłużej – ile ich jest, jak długo pracują)
  5. Czy wśród nich występują jakieś konflikty, problemy?
  6. Jakich umiejętności/wiedzy brakuje im najbardziej, by lepiej pracować (nie tylko tych związanych z tematem potencjalnego szkolenia, ale w ogóle)
  7. Jakie (i mniej więcej kiedy) przechodzili szkolenia? Jakie były ich efekty?
  8. Jakimi metodami ich szkolono
  9. Czy w kulturze organizacyjnej firmy jest coś charakterystycznego, co wyróżnia firmę
  10. Czy są jakieś problemy, jakich trener powinien się spodziewać na szkoleniu (np. gadatliwi lub nieśmiali uczestnicy, trudny dla firmy moment w jakim odbywać się będzie szkolenie itp.)
  11. Co klient uznałby za pożądany efekt szkolenia, co musi się stać, jakie cele muszą być osiągnięte, by był zadowolony?
  12. Czy jest coś, czego nie powinniśmy powtarzać na szkoleniu, bo np. było już na innych szkoleniach i zanudzilibyśmy grupę?
  13. Jaki styl szkolenia uczestnicy lubią? Np. szybki i dynamiczny, czy spokojny i refleksyjny? Więcej gier i ćwiczeń interaktywnych, czy dyskusji i warsztatu? Bardziej wiedza, narzędzia, a może nauka przez eksperymenty i doświadczenia?
  14. Czy jacyś wcześniejsi trenerzy zapadli grupie w pamięć szczególnie in plus lub in minus? Czym in plus – co powtarzać, a czym in minus – tego nie robić?
  15. Czy są jakieś metody wsparcia poszkoleniowego, które Pastwo preferują – np. konsultacje na Skype, zadania do wdrożenia po szkoleniu?

To pytania wstępne. Dodatkowe zależą od tego, o szkoleniu z jakiej tematyki rozmawiamy. Tutaj znajdziesz listy pytań do poszczególnych szkoleń:

Badanie i analiza potrzeb szkoleniowych
Oceń stronę

Comments are closed.